אספנות אופנועים בישראל

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

אספנות אופנועים בישראל

הודעהעל ידי zeev » ד' פברואר 13, 2008 11:47 pm

בימים אלה כאשר איסוף ושחזור רכב ישן עתיק והסטורי תופס תאוצה בארץ, נושא איסוף ושימור אופנועים בקטגוריה זו נראה עלוב למדי, באר"הב ובבריטניה אופנועי האספנות לא נמוכים בערכם ממכוניות ובמקרים רבים אף עולים עליהן, מי שביקר בווטרמה בגרמניה , בנטלי מרש על יד ביולי באנגליה, והכי מעניין אולי באירוע השנתי בסטפורד אשר מתקיים כל סוף חודש אפריל יודע על מה אני כותב.
כך או כך ישנה החלטה לתת לנושא זה את תשומת הלב הראויה כמובן דרך פורום זה, קיימים בארץ אופנועים מעניינים ונדירים אפילו בקנה מידה עולמי, ועוד ארחיב על כך בעתיד, יש מעטים מאד אשר מכירים את הנושא מקרוב, לכן מפעם לפעם נכתוב כאן קצת הסטוריה על כלי כזה או אחר.
אני מקוה לשכנע את מר צביקה שטטלנדר שאפשר לקרוא לו אינציקלופדיה מהלכת לכל נושא האופנועים הבריטים, לכתוב כאן מפעם לפעם, אבל לא רק הוא, ישנם עוד מספר אנשים לא רבים ,אבל יש , ואני, כותב שורות אלה דווקא בקי יותר באופנועים אמריקאיים, מי למשל יודע שניתן לכתוב כל שבוע כתבה על אופנוע אמריקאי מסוג אחר ובמשך שנה לא לחזור על אותו דגם פעמיים ?. משנת 1868 ועד 1968 היו יותר מ-2500 סוגי אופנועים כמעט מכל מדינה, ואפילו לישראל היה שם יצוג בדמות אופנוע שנקרא צבי ( zvi ) . למי שיש ידע בעניין כלי כזה או אחר מוזמן לכתוב כאן בפורום, או בשרשור זה.
ולפני סיום גם לי חידה קטנה : כולם יודעים על יום האינדיאן אשר אותו התחילו לחגוג בשנת - 1973 בכל סוף שבוע שלישי של חודש יולי, יש עוד אופנוע אחד שיש לו ציון של יום ה- ?????. החידה, איזה אופנוע ? ובאיזו מדינה חוגגים. בהצלחה - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי ירון פ. » ה' פברואר 14, 2008 8:06 am

זאב כל הכבוד על היוזמה - מחכים לקרוא.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

הודעהעל ידי zeev » ה' פברואר 14, 2008 8:30 pm

מה ? אף אחד לא יודע לתת תשובה לשאלה כל כך פשוטה ? - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי AKICHU » ה' פברואר 14, 2008 9:02 pm

אני יודעת על הרלי שבאוגוסט חוגגים 105 שנים
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי zeev » ה' פברואר 14, 2008 10:36 pm

זה נכון, ישנו מפגש ענק בעיר שנדמה לי נקראת סרוגייט או דומה אבל זה לא יום ה-??????.
לכן התשובה לא נכונה יש המון מםגשים של כלים מאותו סוג בעולם, ואפילו מאותו דגם. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי אומי5 » ו' פברואר 15, 2008 12:03 pm

הייתי מהמר שזה אופנוע מחברה בריטית קטנה כלשהיא ,
בכל מקרה נשמח לשמוע עוד הרבה בנושא
תנו לחיות לא טעימות לחיות
אומי5
 
הודעות: 21
הצטרף: ג' פברואר 12, 2008 7:32 pm

הודעהעל ידי השושנים » ו' פברואר 15, 2008 6:20 pm

כאופנוען כל חייו וקצת לפני...היייתי שמח להתפתחות התחום בישראל, ואם מישהו רוצה לעזור לי להגשים חלום ילדות...BMW100R שנות השבעים...אבל כל בימר אחר יעשה את העבודה. ימונה לאלתר זאב טנדט לזקן השבט!-רן
סמל אישי של המשתמש
השושנים
 
הודעות: 396
הצטרף: א' נובמבר 18, 2007 4:43 pm
מיקום: י-ם

הודעהעל ידי zeev » ש' פברואר 16, 2008 12:36 am

אומי5 כתב:הייתי מהמר שזה אופנוע מחברה בריטית קטנה כלשהיא ,
בכל מקרה נשמח לשמוע עוד הרבה בנושא


אכן , אופנוע בריטי, ולא , לא חברה קטנה. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי zeev » ב' פברואר 18, 2008 8:05 pm

הואיל ואין תשובה , אתן את התשובה ויותר מאוחר חידה חדשה.
זה מספר שנים חוגגים באר"הב את יום הטריומף, וכך זה נקרא triumph day . דווקא הטריומף מקובל באר"הב , יש תמונות של שחקני קולנוע בעבר שנראו נוסעים בו לסטודיו. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי zeev » ש' פברואר 23, 2008 11:33 pm

כפי שהבטחתי אכתוב בהמשכים ובכל פעם על אופנוע מסוג לא ידוע בדרך כלל, ושהיתה לו השפעה על התפתחות תעשית האופנועים, לחילופין היה מעורב בתחום התחרותי, או בפעילות צבאית ולא דווקא בארץ.
לפני כ-10 שנים בערך הכנתי כתבה לאבטומוביל של מועדון החמש על אופנוע הקרוקר, הכתבה היתה לטעמי תמציתית מדי אנסה להרחיב כאן על ידי פרטים נוספים.
את האופנוע הבא בחרתי בגלל טעות נפוצה אשר רווחת שנים רבות, כוונתי לאופנוע b.s.a מדגם b-40 אשר שמשו שנים בשרות המשטרה הצבאית, וגם שליחים בצבא, את הכתבה אכין על ה " תרנגול " האמיתי ולא על ה-b-40 אשר מיני " מומחים" הדביקו את השם בטעות. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי zeev » א' פברואר 24, 2008 10:55 pm

הקדמה
סיפורו של הקרוקר מתחיל למעשה בתחילת המאה שעברה, בתקופה זו פרח מאוד הנושא התחרותי באר"הב אבל לא רק , ברטניה הייתה מעצמת על בכל הקשור לאופנועים בכלל , ולאופנועים למסלולי תחרות בפרט, לא מעט מן האופנועים הבריטיים צוידו במנועי ג"אפ, אשר הוכיחו עצמם במירוצים בעולם , האופנועים האמריקאיים הכבדים לא עמדו בתחרות מול אופנועי המרוץ הבריטיים ונוצר צורך לתכנן ולבנות אופנוע אמריקאי אשר יתן תשובה לבריטים.
כאן מתחיל סיפורו של אלברט קרוקר ( crocker ) ולהתחלה נגלוש מעט אל תוך המאה ה - 19.
אלברט קרוקר נולד ב - 1882 ובצעירותו למד באוניברסיטת אילינוי, לאחר סיום לימודיו התקבל לעבודה בחברת אאורה אשר בין השאר יצרה גם את אופנועי ה- טור, הואיל והיה חובב אופנועים מושבע הפך מטבע הדברים תוך זמן קצר לרוכב תחרותי של החברה ואף זכה במספר ניצחונות במירוצים שונים בהם רכב על אופנוע " white " הישן של חברת טור אשר עיקר שימושו היה בשנים 1907 - 1908.
בשנת 1909 התפטר מחברת טור והצטרף למחלקת ההנדסה של חברת אינדיאן , כעת קיבל אלברט קרוקר הזדמנות לפתח את כישוריו. תכניותיו , ידיעותיו ועבודתו, הרשימו מאד את הדסטרום והינדי ( הבעלים הראשונים של מה שנקרא בהתחלה חברת הינדי למסחר ואח"כ פשוט אינדיאן ) היזמים המקוריים של חברת אינדיאן.
בשנת 1911 נשלח לסן - פרנסיסקו, שם ניהל את מחלקת החלפים בסניף שנפתח תחת ניהולו של בוב הופקינס , שהיה מחלוצי האופנוענים במערב , ורוכב תחרותי בפני עצמו, לאחר מספר שנים התרחבו העסקים החברה פתחה סניף בדנוור קולורדו ואלברט קרוקר התמנה למנהל הסניף .
ב - 1924 התפטר קרוקר מתפקידו והפך למשווק של אינדיאן בקנזס מיסורי , תוך זמן קצר קיבל עוד מדינות במערב התיכון , שנה לאחר מכן התחתן עם הגברת גארטודה גאפרד האסה שהייתה אלמנתו של אדי האסה, שהיה בצוות התחרותי של אינדיאן, ונהרג עם עוד מספר רוכבים בתאונה על מסלול המירוצים בניו ארק ניו גרסי.
המשך יבוא
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי zeev » ה' פברואר 28, 2008 12:22 am

המשך : לאחר משא ומתן לא קצר במהלך שנת 1928 קנה קרוקר את חברת freed - cycle בלוס אנגלס, חברה שהחזיקה בנציגות חברת אינדיאן בקליפורניה. במקביל מכר את אחזקותיו בסוכנות בקנזס סיטי. בניהולו של קרוקר עבר המפעל למבנה גדול יותר ופרט למכירת אופנועי האינדיאן הגיע גם להסכם יצור של crankpins וכן חלקים נוספים עבור האינדיאן.
מנהל העבודה במפעל היה פול א. ביקסבי, רוכב תחרותי בזכות עצמו ומין המכונאים הטובים שהיו .
ביקסבי הכניס באותה תקופה מסםר שינויים במנועי ה - chief וה - scout.
העסקים פרחו וביקסבי פתח מועדון חברים עבור אוהדי - scout שנקרא לוס אנגלס club - "45 .
למרות השפל הכלכלי התפתח העסק יפה וגדלה ההתענינות במירוצי מסלולים, אשר באותה תקופה היו בשיאם בניו זילנד ובאוסטרליה.
כדי לתת בידי המתחרה האמריקאי כלי מהיר יותר מן ה - scout או ההרלי wl אשר היו צריכים להתחרות מול האופנועים הבריטיים תכנן קרוקר סדרה קצרה של כלים שעמדו בדרישות.
בעזרתו של ביקסבי תכנן קרוקר ובנה כ - 40 אופנועים מיוחדים למירוצים. התוצאות היו טובות למדי עד שהגאפ ( jap ) הבריטי ניצח במירוץ ועצר את כל הפרוייקט.
החברה המשיכה ליצר חלקים עבור אינדיאן ובו בזמן תכנן קרוקר להגשים את חלומו הישן ליצר אופנוע בעל ביצועים מרשימים מנוע v מסורתי, משקל כבד ומהירות גבוהה.
בעזרתו של ביקסבי הושלם בקיץ 1935 האופנוע הראשון והיה מוכן לנסיעת מבחן.
האופנוע היה בנוי על פי מייטב המסורת של אינדיאן : האכף היה נמוך, המסגרת נבנתה מצינורות בעלי דופן עבה במיוחד שנראתה בצורת יהלום. המזלג הקדמי דמה למזלג האופנועים הבריטיים באותה תקופה והיה בעל משקל כבד. במקביל דמה גם לספורט סקאוט.
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי AKICHU » ה' פברואר 28, 2008 12:34 am

זאב
פשוט נהדר לקרוא בניכר
יש מצב לתמונות?
חיבוק
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי zeev » ה' פברואר 28, 2008 8:48 am

AKICHU כתב:זאב
פשוט נהדר לקרוא בניכר
יש מצב לתמונות?
חיבוק
אירית


יש .רק שאני לא יודע איך מעלים , צריך לסרוק ? זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2340
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ה' פברואר 28, 2008 11:10 am

תודה על הסקירה - רוצים תמונות :)

(הנה שרשור עם הוראות איך מעלים: http://www.ivc0707.org/forum/viewtopic.php?t=36)
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ואורח אחד

cron