עמוד 2 מתוך 2

הודעהפורסם: ה' פברואר 28, 2008 7:45 pm
על ידי zeev
אירית תחזור בשעה טובה, ונטפל בעניין התמונות. - זאב

הודעהפורסם: ה' פברואר 28, 2008 10:09 pm
על ידי AKICHU
סוף סוף משהו חושב שאני בכל זאת שווה משהו
מקווה להתראות מחר
אירית

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 6:42 pm
על ידי zeev
המשך :
קרוקר דאג לצייד את האופנוע בבולמי זעזועים בעלי קפיציות כפולה, ורוב החלקים יוצרו במפעל של קרוקר בלוס אנגלס . המנוע היה v- twin 45 בעל מהלך קצר של הבוכנות בניגוד גמור למה שהיה מקובל באותה תקופה. הצילינדרים היו בעלי דופן עבה במיוחד וישבו עמוק בתוך הבלוק.
תיבת ההילוכים היתה בעלת שלושה הילוכים עם הילוך שלישי overdrive ביחס גבוה.
ההרכבה היתה ידנית וניתן היה להזמין על פי דרישת הלקוח צבע , תמסורת הספק , ועוד שינויים שונים. המנוע הגדול ביותר איפשר להפיק עד כ- 200 כ"ס אבל אף רוכב לא הצליח לנצל את ההספק המכסימלי. ההתנעה היתה קשה למרות שהמגנטו נבנה במיוחד לכלי זה.
אבל ברגע שהכלי הותנע ופתח בנסיעה לא היתה אפשרות להשיג אותו. התוצאה : אופנוע גדול ומרשים ששוקל בסביבות 300 ק"ג שנסע בצורה לא חלקה מלוכלכת ורועשת.
מהירות השיוט של הקרוקר היתה בין 145 - 160 קמ"ש והמהירות המירבית עברה בהרבה את ה - 160 קמ"ש. הבעיה שהקרוקר היה יקר בהרבה מההרלי 74 אינץ או מהאינדיאן chief .
חמשת הכלים הראשונים עזבו את המפעל עם שסתומים עיליים חשופים, דבר שגרם לאבדן שמן רב , ולהחלפות מכנסיים וחייב את היצרנים לעשות תכנון מחדש, ואכן ממספר 6 ומעלה השסתומים היו סגורים, כך יצרו עד 1940, אז הוסיפו מיכל דלק גדול כדי לאפשר נסיעה של יותר מ - 160 קמ"ש . הקרוקר לא היה אופנוע חסכוני ושינוי בכיון זה נעשה רק החל מן האופנוע ה - 81 .
הערכה כמעט ודאית קובעת כי בין השנים 1935 - 1941 עזבו את מפעלו של קרוקר 197 אופנועים בלבד. במשך הזמן איפשר עובי הדופן העבה לשנות את הנפח מ - 61 אינץ ל - 90 אינץ קוב.
תמונה

הרברט פגן, ממעריצי הקרוקר דיווח כי בתחרות שהתקיימה באגם לייק מוויר ניצחו אופנועי הקרוקר בכל המרוצים את האינדיאן ואת ההרלי דוידסון.

תמונה

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 8:33 pm
על ידי השושנים
AKICHU כתב:סוף סוף משהו חושב שאני בכל זאת שווה משהו
מקווה להתראות מחר
אירית


איך הגעת לזה?....

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 8:41 pm
על ידי AKICHU
שים לב למה זאב חכה שאחזור, אני טובה בלהעלות תמונות, בעצם אני ילדה טובה (ליל אמש לא נחשב)
אירית

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 9:10 pm
על ידי zeev
רגע, רגע. מה היה בליל אמש ? יש משהו שאני צריך לדעת, ולא יודע ? - זאב

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 11:04 pm
על ידי AKICHU
אם אני אפרט אני מסתכנת במחיקה וחסימה עצמית, לא שלא עשיתי זאת בעבר, זאאאאאאאאאב איפה תמונות אני רוצה להעלות אותן
אירית

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 11:09 pm
על ידי zeev
מחר אסרוק ואעביר אליך בהקדם, אגב הסיפור הבא נקרא האופנוענים של חיפה בערך מאמצע שנות השלושים , אין מה להגיד חבורה מלוכדת בחיפה, אז ועכשו. לילה טוב. - זאב

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 11:10 pm
על ידי AKICHU
לילה טוב עולה כסף זאב
ליל מנוחה
אירית

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 11:20 pm
על ידי zeev
AKICHU כתב:לילה טוב עולה כסף זאב
ליל מנוחה
אירית


למה ? זאב

הודעהפורסם: א' מרץ 02, 2008 11:58 pm
על ידי AKICHU
אם אני אפרט אני מסתכנת במחיקה וחסימה עצמית, לא שלא עשיתי זאת בעבר
אירית

הודעהפורסם: ש' מרץ 08, 2008 10:04 am
על ידי AKICHU
מקפיצה, יש תמונות
אירית

הודעהפורסם: א' מרץ 09, 2008 7:51 pm
על ידי zeev
המשך . פרק אחרון :
לאחר שנים סיפר קרוקר כי קיבל איומים מחברת הארלי - דוידסון על גניבת פטנט והעתקות, וזאת למרות שההארלי נראה שונה לגמרי.
כמו כן איימו אנשי הארלי-דוידסון גם בחרם על החברה שיצרה את החישוקים לגלגלים לבל ימשיכו למכור לקרוקר.
מבחינה כלכלית לא היה לחברה כל ערך. היא התנהלה בצורה גרועה ואחד הסוכנים אף טען שקרוקר הפסיד על כל כלי שמכר כ - 2500 $ בגלל עלויות גבוהות והכמויות הקטנות שיוצרו ונמכרו. ההפסדים קוזזו מיצור חלקים עבור חברת המטוסים דגלאס.
אחרי מלחמת העולם מכר אלברט קרוקר את המפעל ויצא לגמלאות . הוא נפטר בשנת1961 לאחר מחלה קצרה .
ביקסבי עזב את נושא האופנועים לתמיד, והחל ליצר גיטרות חשמליות אלקטרוניות וב - 1965 נפטר גם הוא.
אופנועי הקרוקר נמצאים אצל אספנים ברחבי ארצות הברית וערכם עולה בהתמדה.

זאב

Re: אספנות אופנועים בישראל

הודעהפורסם: ב' אוגוסט 22, 2016 12:47 pm
על ידי אברהם צימנט
זאב הי
רועי אפרתי אמר לי שאולי אתה יכול לעזור
לאחרונה הגיעה לידי אפשרות נדירה לרכוש קלנועית בנזין נדירה מאנגליה של החברה הידועה אברסט וגנינג -החברה הראשונה ליצר כיסאות גלגלים ביצור המוני
כיסא ששימש הרבה מפורסמים .הם גם היו הראשונים אני חושב ליצר כיסא גלגלים ממונע.
מדובר בדגם שנקרא SAFARI והוא מאוד קשה להשגה גם עבור אנשים בחו"ל.
למיטב ידעתי לא קים מישהו בארץ עם הקלנועית הזאת.
אני רוצה להזמין אבל מפחד שהמכס ומשרד התחבורה יעשו בעיות-באנגליה הסאפרי מוגדר כ CLASS 3 .
אני לא אדם עשיר ואם זה יסתבך וישאר בנמל הרבה זמן זה יהיה בעיה .
אתה יכול לעזור מול הרשויות?