שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי ufd41 » ו' נובמבר 22, 2013 4:56 pm

משרד התחבורה רוצה להטיב עם האספנים???? :shock:
זה טוב ליהודים???? :shock: או רע ליהודים ???? :cry:
משרד התחבורה רוצה לשנות את התקנה המחייבת את זה שמייבא רכב אספנות להחזיק בו שלוש שנים ולקצר את פרק הזמן לשנה אחת בלבד.

מה דעתכם על כך???
מגזר מסויים מבין "האספנים" בטח יימצא חן בעיניו שינוי זה בתקנה, שהרי יוכלו להחליף את הקולקציה כל שנה.
משרד התחבורה עדיין לא הבין שמהלך כזה יגרום להצפת הכבישים ברכבי אספנות, אשר תכליתם הוא בעיקרון הובי ולא לשימוש יום יומי.

בין הנפגעים משינוי תקנה זו יהיו:
1. יבואני הרכב החדש אשר יצטרכו להתמודד עם יבוא מקביל של רכב אספנות- למשל ברכבים משנות השמונים מותקנים מכלולים מודרניים השווים לרכבים עכשויים והדבר יביא ליבוא יתר ומיסחור של רכבים אלו.
2. אספני כלי רכב אספנות המחזיקים אוספים - אסביר; משרד התחבורה וחברות הביטוח יטענו שמכין שכלי רכב אילו בשימוש יומיומי, אין סיבה לתת הנחות והקלות (ביטוח ורישוי).

מי יעצור את התהליך הזה??? :shock
לדעתי אם תהליך זה לא ייעצר ע"י מועדוני אספני הרכב, אשר אין בניהם שיתוף פעולה ולעיתים האינטרסים שלהם לא בדיוק משיקים,
הגוף היחידי אשר יוכל לעצור תהליך זה אם יתעורר עכשיו, הוא איגוד יבואני הרכב (החדש) אשר יבין שבמחיר כמעט זהה לרכב חדש ניתן יהייה לייבא
רכב אספנות אשר העלויות להחזקתו הינן אפסיות (ביטוח ורישוי) לעומת רכב חדש.

ומי ירוויח מכל זה?
הסוכנויות לייבוא רכב אספנות אשר יצוצו כפטריות אחרי הגשם לאחר שינוי תקנה זו .

מצורף קישור לכתבה.
http://www.calcalist.co.il/local/articl ... 12,00.html

נושא פתוח לדיון
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ו' נובמבר 22, 2013 5:54 pm

רכב אספנות הוא לא תחליף לרכב יומיומי - אסור לנסוע בו בין 7 ל-9 ואני ממש לא רואה את הציבור רץ לקנות פיאט ריתמו ושברולט קפריס
כתחליף לפורד פוקוס חדשה. אין אבזור, רמת הבטיחות איומה והאמינות והנוחות ירודות בהשוואה לרכב מודרני.

עם זאת, ברור שהמהלך משרת אך ורק את הסוחרים - שכן מי שכבר טורח ומייבא רכב שחלם עליו, לא מוכר אותו אחרי שנה, או שנתיים.
אז זה אמנם משרת את הציבור הכללי, אבל לחלוטין חסר רלוונטיות לדעתי.

ולסיום - הגבלת מכירת רכב (חדש או אספנות) למשך שלוש שנים רק כי הוא בייבוא אישי, היא הגבלה לא דמוקרטית שיש לבטלה באופן גורף.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי annetzer » ו' נובמבר 22, 2013 11:07 pm

אספן מהו? איש אשר רוכש מספר פרטים מאותו סוג, ושומר עליהם לפרק זמן ממושך. וכך נוצר אוסף. וככזה, למה שיכריחו אותו אדם למכור פריט מהאוסף, רק בגלל שנרכש ביבוא אישי מחו"ל? ביסוד הכלל למכור מכוניות אספנות ביבוא אישי אחרי שלוש שנים או שנה, נראה לי ד... אבל לא נראה לי שמישהו ממשרדי הממשלה או ביטוחים ירצו לבטל או להקל על הנושא. המפסיד היחיד כאן הוא הבעלים עצמו (או המרוויח כפי שנאמר). כפי שאני מתרשם, בין האספנים, יש כאלה שבאמת שמחליטים למכור חלק מהפרטים מתוך האוסף, אולי כדי לממן את ההובי עצמו, אולי "להחליף קולקציה", או כל סיבה אחרת. ויש כאלה שעבורם האוסף הוא דבר קדוש, מטעמים רגשיים, או אחרים. עבורם, ההסדר למכור מכונית אספנות שהובאה ביבוא אישי, אחרי שנה או שלוש, הוא הסדר לא טוב. אישית, אני עם רועי, צריך לבטל לגמרי את החוק הזה, לא לשנותו.
אבל מצד שני, יש חברות ביטוח שעשויות לחשוב שככל שהרכב ישן יותר, הסיכויים לתקלות גדול יותר. או ככל שהרכב שמוחזק במצב טוב, מתקדם בשנים, הערך עשוי לעלות וכך גם הסיכויים לגנבה (העין הרעה). כך גם במצב של תאונה או שריפה. אז החברות האלה יורידו תעריפים, יעלו תעריפים? לא ברור לי אם ירצו לעצור את התהליך הזה, כשייצא לפועל.
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי ufd41 » ש' נובמבר 23, 2013 12:27 am

annetzer
אנסה לענות לך לשאלותיך / תהיותיך
אספן מהו?
לדעתי:
אספן הוא אחד שמחזיק ברשותו יותר מכלי רכב אחד.
אספן הוא אחד שמטפל ברכביו ומשקם אותם ככל יכולתו במו ידיו ואם אין ביכולותו מהסיבות של חוסר ידע ,מקום,כלים והוא מוציא עבודות לבעלי מקצוע בארץ אין זה גורע.
ועכשיו אשאל שאלה ולא מתחום אספנות הרכב אחד שמחזיק ברשותו בול אחד ויחיד יקר ערך יחשב אצל אספני הבולים כאספן בולים?_______________השארתי מקום לתשובה.
לגבי הקלות ברכבי אספנות מצד מוסדות השלטון והביטוח.
ברגע שיסתובבו בכבישי הארץ רכבי אספנות מנקרי עיניים ובשעות האסורות תבוא מיד דרישה מצידם לצמצם בהקלות והנימוקים לדעתי רבים ואמנה כמה מהם.
מי שיכול לרכוש רכב אספנות מנקר עיניים - יכול לשלם את ערך מלוא אגרת הרישוי והביטוח כמו כל רכב רגיל.
מי שרכב האספנות שלו משמש אותו בשימוש יום יומי ובמיוחד אם הוא נוסע בשעות האסורות למה שיתנו לו הקלות בביטוח? הלא רמת הסיכון שלו להיות מעורב במקרה ביטוח היא ככל רכב רגיל.
על הקלות והנחות צריך לשלם, והאספן משלם זאת בזה שהוא מוגבל במכירת רכב אספנות מיובא רק לאחר 3 שנים,בזה שהוא מחוייב על פי התקנה לא לנסוע בן השעות 7:00 -9:00 בבוקר.
חברות הביטוח לא מתייחסות בשום פוליסת למצבו המכני של הרכב והם לא קובעות את גובה פוליסת הביטוח לפי מצבו גם ברכב חדש כך שטיעון זה לא רלוונטי.
מעטות חברות הביטוח אשר מוכנות לבטח רכב אספנות בביטוח מקיף (גניבה ,שריפה,אובדן מוחלט) ומעטים מאד האספנים אשר עשו ביטוח זה לריכבם.
לעניין הטענה שהעלה רועי צוקרמן כי ההגבלה למכירת רכב מיובא רק לאחר 3 שנים אינה צודקת.
לפני כן ברצוני לציין כי יבוא רכב באופן אישי ע"י אזרח במדינת ישראל שהוא לא עולה חדש או תושב חוזר, מוגבלת לשנת ייצור שוטפת ושנת ייצור אחת אחורה, אם אני טועה אשמח אם יבהירו לי נושא זה.
יש הגיון בטענתו לגבי רכב חדש מהסיבה שמי שמייבא רכב חדש לא מקבל כל הקלה מהרשיות ליבוא רכב זה .
לגבי רכב אספנות הטעות היא ביסודה פי תקנות הרכב אין אפשרות לייבא רכב שאינו עומד בשנתונים שציינתי לעיל .
למיטב ידיעתי בשנות ה90 הוצאה תקנת אספנות רכב והותר לייבא כל כלי רכב שגילו מעל 30 שנים פרט למגבלות שצויינו בתקנות ואתן דוגמאות מספר רכב במשקל עד 4 טון,מנוע בנזין בלבד,וכו'.
יתרה מזאת ניתן לייבא רכב שמעולם לא יובא ביבוא סדיר ובלבד שיעמוד בתנאי תקנת האספנות וימציא אישור ממוסך מורשה בארץ הוא מוכן להיות מוסך השרות של רכב זה.
ולראייה חברנו achmed ייבא לא מזמן אופנוע רוסי מסוג דנפר שמעולם לא יובא ביבוא סדיר לארץ.
אז לשיטת רועי אם יבטלו את מגבלת ה3 שנים באופן הגיוני יצטרכו לבטל גם את ההקלה שניתנה לאספני רכב ליבא רכבים מעל 30 שנה וגם אלו שלא יובאו ביבוא סדיר לארץ.
אני .לאחר שקראתי את הכתבה העמדתי את ההקלות ואת ההגבלות אחד מול השני והגעתי למסקנה שלא צריך לבטל את מגבלת 3 השנים.
אגב אם זה חוק לא דמוקרטי אז מי שמתנגד למגבלת שלוש השנים יפעל להורדת ההגבלות על מכירת רכבי נכים (ששם נדמה לי זה 42 חודש ).
אני מקווה שביטול הגבלה זו לא תצא לפועל כמו הגבלה נוספת שהרעה עם אספנים בעלי אוספים
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי ירון פ. » ש' נובמבר 23, 2013 8:41 am

מהומה על מאומה....

ייתכן והיבוא יגבר מעט, אך עדיין לא יהווה אלטרנטיבה לרכב חדש.

באופן אישי לא הייתי מקטין את תקופת איסור העברת הבעלות - אך עדיין קיימת מגבלה.

אין סיבה שלא נהייה ככל העמים - למרבית המדינות שאנו שואפים להדמות עליהן מותר לייבא רכבי אספנות.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי ufd41 » ש' נובמבר 23, 2013 9:28 am

"מהומה על מאומה...."
לידיעתךהמהומה מוצדקת. כמו שנעצר הרעיון של פתיחת מאגר רישום כלי הרכב לעיון הציבור כפי שהוצע בעקבות קובלנה שהגישה עו"ד מסויימת,
והוא נפתח במגבלות מסויימות לאחר התנגדויות שהוגשו לוועדה ע"י אספני כלי הרכב.
ואפרט קצת הרעיון היה לתת לזכיין את הזכות למסור נתונים לכל דיכפין תמורת אגרה מסויימת.
ובדיונים הסתמכו ונתנו דוגמא את מאגר המקרקעין והנכסים של הטאבו שתמורת אגרה אני יכול מהבית (באמצעות גלישה מהמחשב) לדעת גוש, חלקה, מצב משפטי של הנכס, ואף בעלות על הנכסים במדינת ישראל.
"באופן אישי לא הייתי מקטין את תקופת איסור העברת הבעלות - אך עדיין קיימת מגבלה."
אכן קיימת כרגע מגבלה של 3 שנים - אך לפי מה שנכתב בכלכליסט הכוונה לשנות את המגבלה לשנה אחת.

"אין סיבה שלא נהייה ככל העמים - למרבית המדינות שאנו שואפים להדמות עליהן מותר לייבא רכבי אספנות."
אנחנו ככל העמים גם אצלנו מותר לייבא רכבי אספנות ואפילו רכבים שלא יובאו בייבוא סדיר ולדוגמא הבאתי את האופנוע שייבא לא מזמן " חברנו achmed ייבא לא מזמן אופנוע רוסי מסוג דנפר שמעולם לא יובא ביבוא סדיר לארץ"
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי אריהג » ש' נובמבר 23, 2013 11:08 am

רק לשים לב שלא יקום לובי של מליאנים טחונים שיוכלו לסחור ברכבי אספנות יקרים במצב חדש, שיהנו מהקלות שלא תהיינה רלוונטיות לנו שאנו תפרנים, יחסית.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי ירון פ. » ש' נובמבר 23, 2013 11:30 am

המהומה אינה מוצדקת, לדעתי.

יש כאלו שכל שינוי נתפס בעיניהם כסוף העולם (וכל כמה חודשים נפתח שירשור על סוף העולם הקרב :? )....איני חושב שהורדת המגבלה משלוש שנים לשנה תשנה היא מהותית, לצורך העניין.

לעניות דעתי גם פתיחת מאגר כלי הרכב לעיון הציבור (כפוף לתשלום אגרה מסויימת בגין השאילתא), אין בו משום פגיעה מהותית באספנים באשר הם. להפך, ייתכן ויקל עלינו לאתר בעלים של כלי רכב שאנו חפצים בשיפוצם. גם מאגר רישום המקרקעין פתוח לעיון כל, ואין בכך משום פגיעה בקניין של איש.

ובברכת המשך איסוף ושיפוץ נעימים.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ש' נובמבר 23, 2013 12:10 pm

את המקרקעין בד"כ קצת יותר קשה להעלות על משאית גרר ולברוח...
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי ירון פ. » ש' נובמבר 23, 2013 12:12 pm

רועי צוקרמן כתב:את המקרקעין בד"כ קצת יותר קשה להעלות על משאית גרר ולברוח...


לא צריך להעלות על גרר....רק לזייף ייפויי כוח!!
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי annetzer » ש' נובמבר 23, 2013 1:27 pm

עכשיו אחרי שהסכמנו אספן מהו, ואחרי שהבנו שאדם המחזיק ברכב אסםנות אחד, הוא לא בדיוק אספן, מתחזקת אצלי הדעה שהגבלת משך הבעלות על רכב אספנות שהובא בייבוא אישי, לא צריך לשנותה מ 3 שנים ל 1 שנה. אלא פשוט לבטל אותה.
אני גם סבור שככל שהרכב ישן יותר, בין אם הוא אספנות, בין אם לאו, הוא מהוה "סכנה" לכלל התחבורה, בשלב זה או אחר. אז שהביטוחים יעשו את החשבון שלהם, ובכל מקרה אם רוצים להטיל הגבלות כלשהן על רכב אספנות (שהוא גם ישן), שימציאו הגבלות תנוע שהן רלוונטיות לכלל התחבורה בארץ. למשל: כל רכב אספנות יוגבל למספר ימים בשבוע או בחודש, לנוע בכבישים. ואולי אותו הדבר גם לגבי סתם רכב ישן, בן 20 שנה.
ולשאלת המיליון דולר, מי יעצור את המהלך, אם יהיה כזה. אולי ניתן לעקוף אותו בכך שהעברת הבעלות נעשית בין קרובי משפחה, והרכב עדיין אצלי בחנייה. דוגמה כזאת גם תקטין את הסיכויים שהרכב הנחשק, ייפול לידי "הסוחרים הרשעים".
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי רועי » ש' נובמבר 23, 2013 2:20 pm

יש בעיית מינוח. היו צריכים להתייחס לרכבים כ- "רכב קלאסי" ולא כרכב אספנות.
אין פסול באדם שכל רצונו רכב קלאסי בודד ולא אוסף.

אני מסכים עם רועי שהתקנה כפי שהיא כיום, לרכבים ביבוא אישי/רכבי נכים וכל רכב שאסור למכרו היא פגיעה בזכויות האדם, ספציפית בזכות הקניין ואינה מתאימה למדינת ישראל המודרנית. אני גם מסכים עם דעתו שהדבר בא בכדי להגן על יבואני הרכב ולא על אף אחד אחר.
נכון הוא שהתקנה כפי שקיימת היום היא אחד החסמים כנגד מאכרים שרוצים לייבא רכב למטרות מיסחר במסווה של יבוא אישי. אבל לצערי המאכרים קיימים ומוצאים פרצות במערכת ככה או ככה.

אם ייובאו יותר כלי רכב קלאסיים לארץ, המבחר יגדל והמכיר ירד. יותר אנשים יחשפו להובי שלנו ויוכלו להרשות לעצמם רכב קלאסי.
גם בזה אין פסול.
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי AKICHU » ש' נובמבר 23, 2013 7:57 pm

הצדק הוא עם ירון אכן אנשים עושים מהומה על מאומה, ואכן חלק חושבים ששינויים זה סוף העולם, גם ב-2007 חלק חשבו שהמצב כל כך קריטי שהקימו גוף בשם IVC והיו אחרים שטענו שזו מהומה על מאומה וכינו חלק ממובילי הגוף כנביאי זעם ושהגוף הזה מיותר.
אני מניחה ANNETHZER שאתה יודע מדוע הגוף הוקם?
שלא תבינו אותי לא נכון אני דווקא הייתי בצד שחשב שזה צו השעה

מותר לכל אחד לחשוב או להביע חשש , ואפשר גם לחשוב אחרת אבל אין צורך לבטל את דעתו של מישהו ע"י כל מיני אמירות ואנאלוגיות.

יש מי שאמר פה שאנחנו צריכים להיות כמו שאר העולם, נכון! אבל זה לא המצב. לעולם לא תהייה פה התרבות המוטורית או מוסר שימור היסורי מוטורי כמו בשאר העולם.
למה שלא יבוטלו כל האיסורים? אפשר לבטל את 07:00-09:00, כלי רכב שיעלה לכביש אחרי שנים רבות יהייה חייב בבדיקה של מכון תקנים בו יהיו כאלו שיבינו בכלי רכב אספנות או לחילופין גופים פרטיים מורשים המתמחים באספנות ואשר ישמשו כבוחנים) וכמובן לבטל גם את ההטבות כמו טסט אחד בשנה וכל ההנחות, שהרי עכשיו זה רכב ככל הרכבים. בגרמניה מי שרוצה להחזיק רכב קלאסי חייב לשמרו בצורה המקורית (לא פחנוע) ואם הוא רוצה לקבל מעמד של רכב עתיק הוא צריך לשלם על זה ולא לקבל הנחות. וכן רכב שם עובר בדיקה של מכון שקובע אם הרכב נשמר בצורה מקורית או לא.
דברתם על דמוקרטיה? אז לירוקים יש את מלא הזכות לבקש להוריד כלי רכב מזהמים מהכביש כולל רכב אספנות ויש כאלה לא מעט, המשמשים את בעליהם כרכב בשימוש יומיומי.

מה הבעיה להשאיר את המצב כמו שהוא? למה צריך לשנות דברים? הרי זה המוטו של IVC - לשמור על הקיים הלא כן?
אירית





טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי אריהג » ש' נובמבר 23, 2013 8:28 pm

* גם מי שמחזיק ברכב אספנות אחד (כמוני) נחשב בעיני אספן (מה גם שאני שואף לרכוש ולשפץ דו-גלגלי). יש פתגם סיני עתיק וחכם: "גם מסע בן 1000 מיילים מתחיל בצעד אחד".

* אנחנו כולנו במועדון IVC ש"מיישר קו" עם מי שיש לו יותר ומי שיש לו פחות, ללא הרהבתנות והחצנת עושר וניקור עיניים שחשתי במועדון אחר (הס מלהזכיר את שמו) ועם הרבה יותר ידידות ועזרה הדדית ממשית.

* לדעתי עלינו לדאוג להחזיר את טסט האספנות אחת לחצי שנה, למען בעלים של כמה כלים שרוצים לתפעלם לסירוגין.

* כמו"כ לדאוג לאגרת רישוי דו-גלגלי אספנות בהקבלה לדו-גלגלי חדש קרי: כמה עשרות ש"ח ולא קרוב ל-400 ש"ח, תוך התייחסות חמקנית של רשות הרישוי אפילו לדו-גלגלי אספנות כאל רכב אספנות. זה ממש עיוות.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: שינוי תקנות אספנות רכב חיובי- האמנם

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ש' נובמבר 23, 2013 9:14 pm

מצטרף לדעתו של אריה - אדם שמחזיק אוסף של מספר כלי רכב בהחלט ראוי להערכה על ההשקעה, אבל זה לא הופך אותו בהכרח לעדיף על בעל רכב
אספנות אחד. לא כולנו יכולים להחזיק יותר מרכב אחד בו-זמנית, זה לא הופך את מי שבוחר בכך לפחות חובב רכב קלאסי מזה שמחזיק אוסף של 100.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 2 אורחים

cron