R1200C חדש ישן

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

R1200C חדש ישן

הודעהעל ידי annetzer » ו' פברואר 21, 2014 3:20 pm

שלום רב פורום נכבד

אם אתם קוראים שורות אלה סימן שיש לי אומץ רב. מדי פעם אני מעלה כאן בפורום כתבה על אוטו כזה או אחר, משתדל להשתתף בדיון על דברים שקשורים למנוע וגלגלים (שניים או יותר), אבל איכשהו "חששתי" להעלות לדיון בנושא הקשור לדו גלגלי ממונע. היום, לאחר הכרות טובה יותר עם ה"סביבה", מתעלה על עצמי ומביא בפניכם סיפור קצר שאני אישית אהבתי אותו. במיוחד שהוא נושא את הסמל העגול כחול לבן, של אחת מיצרניות הרכב שמכתיבות היום את אמת המידה בעולם הרכב. אני יודע שדו גלגלי זה נושא חשוב ומהותי לחלק גדול מהחברים כאן, לכן אני מבקש סליחה באם טעיתי או לא דייקתי באיזשהו פרט בכתבה הבאה. יותר מזה מוזמנים כמו תמיד, להוסיף, לתקן או לדון בנושא. אשמח מאוד. תהנו.

B.M.W. R1200C

עם מראה רטרו כמו שלו, אין זאת אומרת שהוא ישן, אך חדש הוא גם לא. המפעל הבווארי שאנו מכירים בשם B.M.W. יצר בסוף שנות ה 90' תחילת שנות האלפיים, דגם של אופנוע קרוזר, שמו הוא R1200C.
מי שעמד אז בראש מחלקת העיצוב, דוד רוב, תכנן את האופנוע עם הרבה אלמנטים קמורים וניקל כרום, אשר הקנו לו את הלוק של רטרו, מצד אחד, ועם מושב בגובה נמוך, אשר מצד שני מיצב את האופנוע בדיוק בנישת הקרוז. ואם במושב עסקינן, זה של הנוסע מתרומם ומתכוונן בזוויות שונות מאחורי גבו של הנוהג, כך שמאפשר להישען עליו ולנהוג בנוחות יותר.
פירסום ראשוני של R1200C היה בסרט "מחר לנצח" מסדרת סרטי ג'ימס בונד. וכדי להדגיש את יופיו, דגם זה היה אחד מתוך ארבעה האופנועים שהוצגו בתערוכת The Art of the Motorcycle, במוזאון גוגנהיים בניו יורק, ב1998
בסוף ייצור ה R1200C, הרברט דייאס, מי שהיה אז מנכ"ל B.M.W. נימק את הפסקת הייצור, בטענה שיש חוסר התאמה מוחלט של מנוע 1170 סמ"ק עם 61 כ"ס, לטעם הלקוחות של אותה תקופה. גם חוסר הזמינות של מנוע אשר יכול להתאים להמשך פיתוח, לא פסל את המשך ה"מרדף" אחר בנייה מחדש של רעיון הקרוזר, בשלב מאוחר יותר. דגם אחרון הוצג ב 2004 לכבוד מקום ושמו Montauk (חלקו המזרחי של לונג איילנד, שם ישנו פארק יפיפה עם מגדלאור).
דגמים נוספים מהקרוזר:
Classic, Avantgarde, Independent, Troika, 1200CL, 1200CLC.
והיה גם דגם עם מנוע קטן יותר שיצא לאוויר ב2000, R850C.
עוד קצת נתונים על היפיוף הזה: גובה המושב-740 ס"מ, אורך-2.34 מ', משקל-236 ק”ג. בנוסף ל61 כ”ס, ישנם גם 98 ניוטון/מטר, שמועברים לגלגל דרך גל הנע ולא בעזרת שרשרת. לא משהו פראי במיוחד למנוע 1200 סמ"ק, אך מספיק כדי להנות מרכיבה נינוחה. מנוע הבוקסר מחולק לשני צילינדרים שקשה לפספס אותם. אם אופנוע כזה, אישית הייתי מעדיף לנסוע לאט יותר אבל גם מי שירצה מהירות גבוהה, לא ימצא כאן יותר מ 168 קמ"ש מקסימליים.
את תשומת ליבי משך השיכוך הלא כל כך שגרתי. מאחור כמו גם מקדימה, העיקרון הוא של משכך עם קפיץ מרכזי (central strut). המזלג הקידמי מורכב משלוש זרועות כאשר על האמצעית מורכב הקפיץ והיא גם משמשת כציר היגוי. שתי הזרועות הנוספות הנראות "צומחות" מהמנוע, משמשות כתמוכה של הנקודה התחתונה של הבולם הקידמי. גאומטריה מענינת.
וכדי לא להזניח גם את ההיסטורי, רק נציין שהייצור נמשך בין השנים 1997 עד 2004 וסך הפריטים שירדו מפס הייצור 40218, כולל אותה גרסה עם מנוע קטן יותר.
מישהו מוכן להסביר לי למה יש לי משפחטומטית בחנייה, כשכל שאני רוצה זה לעלות על מושב ה 1200c, להניע ולנסוע אל הזריחה/שקיעה.

תודה לוויקיפדיה על העזרה, כמו תמיד (כמעט).

שבת שלום!
קבצים מצורפים
DSCN7009.jpg
DSCN7008.jpg
DSCN7006.jpg
DSCN6998.jpg
DSCN6995.jpg
DSCN6965.jpg
annetzer
 
הודעות: 197
הצטרף: ה' אוגוסט 08, 2013 6:45 pm

Re: R1200C חדש ישן

הודעהעל ידי רועי » ש' פברואר 22, 2014 10:11 am

העלתי את הכתבה לדף הבית
http://ivc.org.il/article.php?articleNumber=22
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: R1200C חדש ישן

הודעהעל ידי ufd41 » ב' פברואר 24, 2014 6:26 pm

הגירסא הבסיסית של הדגם הזה פה אצלנו.

‏‏עותק של IMGP0749.jpg
‏‏עותק של IMGP0749.jpg (73.49 KiB) נצפה 3013 פעמים
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm


חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 5 אורחים

cron