למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי ירון פ. » ש' אוגוסט 16, 2014 4:12 pm

20140816_140951.jpg


20140816_140941.jpg
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי אריהג » א' אוגוסט 17, 2014 3:36 pm

ירון, אתה צריך את המרצפת?
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי ירון פ. » א' אוגוסט 17, 2014 4:33 pm

אריהג כתב:ירון, אתה צריך את המרצפת?


זה לא מרצפת....
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי V8_וחצי » ב' אוגוסט 18, 2014 10:19 am

השאלה היא, כמה כאלה צריך מי שמחזיק ערימת טילונים? :wink:
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

דו-גלגלי בישראל

הודעהעל ידי אריהג » ב' ספטמבר 08, 2014 5:25 pm

דו-גלגלי בישראל
מתוך אתר: http://www.peopleil.org/details.aspx?itemID=30207 "אנשים ישראל:

• 1955 - הוקם מפעל להרכבת "סקוטרים" (קטנועים) על ידי חברת "הארגז"
1959 - נולד הטילון (טוסטוס) הישראלי
בשנות השישים הפך הטילון לכלי רכב אהוב על הצעירים בשל מחירו הזול ומשום שניתן היה להוציא עליו רישיון נהיגה כבר בגיל 17.
חיים סירי, פרסם בYnet כתבה נרחבת ובה סקירה של התפתחות אחד מכלי הרכב המיתולוגיים של ישראל: בשנות השישים והשבעים, טרום עידן חברות השליחויות, בוודאי שנות אור לפני עדר הקטנועים הקוריאנים-יפנים שמזמזם ברחובות העיר כיום, עמד לצד כל חנות פרחים, מכולת או קרן רחוב, רכב דו-גלגלי קטן, פשוט וספרטני. שמו, שנבחר לאחר תחרות רעיונות, היה טילון, "טוסטוס", בפי העם.
ההפתעה הגדולה - הרכב הזה היה מתוצרת ICM. כיום הייתם מניחים שמדובר במפעל סיני כלשהו, אבל האמת פשוטה ובעיקר מקומית הרבה יותר. ICM הם ראשי התיבות של לא אחרים מ"מפעלי אופניים ישראליים", או Manufacture Cycling Israel אם תרצו.
אגב, לפני שאנחנו צוללים להיסטוריית הכלי הנהדר הזה, ראוי להזכיר עוד פרט שרק מעטים יודעים. במרוצת השנים פעלו בארץ לא פחות משלושה מפעלי ייצור ו-או הרכבה של כלי רכב דו-גלגליים - הווספה הורכבה בצפת, הטילון (ICM) בקיבוץ צרעה, אופנוע הצבי (שגם תוכנן בישראל), יוצר בתל-אביב. מפעל "צבי שכן ברח' הסדנא 6, מקודם – גבעת הרצל 15.
-------------

ה-ICM היה טילון עם מנוע 49 סמ"ק, וצמד הילוכים ידניים. באותן שנים, ניתן היה להוציא רישיון לרכב דו-גלגלי כבר בגיל 16, אם כי בכל זאת נדרש אישור חתום של ההורים. תודות למחירו הזול, אמינותו הגבוהה ובעיקר אחזקתו הפשוטה, הועדף ה-ICM על כל אלטרנטיבה כמעט. למרות הצליל הצורמני והמראה המיושן, כבר אז, להזכירכם.
מפעל הייצור, באזור התעשייה הישן של בית-שמש, שייך היה כאמור לקיבוץ צרעה. בתחילת דרכו ייצר המפעל אופניים, ורק אחר כך עבר לכלים ממונעים. בכל מקרה, היום המקום שינה מעט את עורו, אם תהיתם, ובמקום מפעל לרכב דו-גלגלי, ניצב במקום מרכז קניות גדול.
ייצור ה-ICM החל אי-שם ב-1959, לאחר שהמפעל רכש ידע ותבניות לייצור שלדה. בכל מקרה, ראוי להתייחס למילים "ידע" ו"תבניות ייצור" בהקשר הנכון - מדובר בהעתק של טילון הולנדי בשם גרמן קפרי (Germaan Capri, שיוצר גם באנגליה באישור החברה ההולנדית, תחת השם Norman Nippy).
ייצור המרכב וההרכבה בוצעו במלואם בארץ, בעוד חלקים שונים הגיעו משאר העולם - מנוע הזאקס (Sachs) הגיע מגרמניה; ידיות הילוכים, צופרים, מדי מהירות ופנסים הובאו מאיטליה.
במהלך השנים יוצרו כחמישה דגמי ICM שונים, עם מראה כללי דומה. ההבדלים נגעו בעיקר לשינויים בכנפיים ויחידות התאורה, כמו-גם מתלים משופרים.
שנות ה-70 המוקדמות ראו את לידתו של דגם העל, המוסטנג. זה האחרון נועד להתמודד עם התחרות החדשה מכיוון הונדה ("חצי"), פוך, קאסל, ג'ילרה ואחרים, כולם עם מנועי "פחות מ-50 סמ"ק". ואיך מתמודדים? בעזרת חישוקים רחבים יותר, כנפיים וכיסויי מנוע שצופו בניקל. תוספות אחרות שהציע המפעל - משענת גב למושב וכידון גבוה יותר, עם מוט מגשר בין הידיות. והיה גם עוף נדיר אחד, שבקושי עורר עניין - גרסה אוטומטית.
המפעל נסגר סופית בין השנים 1974-5, אולם שיווק ICM נמשך עד סוף שנות ה-70. למעשה, בארץ קיימים עדיין מספר כלים שרשומים כשנת ייצור 1980. ובסך הכל, מתחילת הייצור ועד סיומו, עלו על הכביש כ-15 אלף טילונים. ועוד מילה קטנה על כך - טרם נסגר המפעל, נעשה מאמץ נואש להצילו בעזרת ייבוא כלים אחרים מתוצרת באטאבוס. גם זה לא עזר. אחרי 200 כלים כאלה שהגיעו ארצה, נסגר העסק סופית.
מה קורה עם הכלים האלה כיום? מתוך 15 האלף שנמכרו, רבים כמובן אינם איתנו עוד. מקומות טובים במיוחד למצוא אותם כיום, עשויים להיות קיבוצים גדולים שרכשו אותם במספרים מכובדים. עד היום ניתן למצוא בהם טילונים שלמים, ובוודאי פגרים של טילונים, זכר לעבר המפואר והווה עצוב. (חיים סירי, "אני זוכר אותו מהמכולת - טילון ", Ynet ,22/12/2007).).
1962 - קל-נוע "טילון" הוא כלי הרכב החסכוני ביותר
קל-נוע "טילון", מתוצרת I.C.M היה נחשב לכלי-הרכב החסכוני ביותר: כל ק"צ צרך דלק באגורה אחת בלבד. באשר לטיב, לחוזק ולמהירות, הרי שהשם I.C.M היה הערובה הטובה ביותר. ה"טילון" היה מצויד במנוע זקס המפורסם ושני מושבים שאפשרו הסעת אדם נוסף. הוא הגיע עם אחריות מלאה והיה קל לחניה.
1962 - קטנוע חדש בנוף הארץ - "טריומף טינה"
לשלושת סוגי הקטנועים הנעים בכבישי הארץ (וספה" ו"למברסה" האיטלקים ו"ראביט" היפאני) נוסף במאי אותה שנה קטנוע חדש מתוצרת בריטית - טריומף טינה".


Manufacturer Triumph Engineering Co Ltd

Also called Triumph T10
Production 1962 - 1970

1963 - בישראל נמכרים תלת אופנועים למשא פתוחים וסגורים (TEVERE). 600 ק"ג מטען, 2 נוסעים בתא הנהג.
1963 - אופנועים עם סירות צד (סיידקר)
הסירה המתאימה לכל אופנוע ומאושרת ע"י מכון התקנים הישראלי. דגם SAPI יעקב את פרונטי ייצור תלת אופניים אופנועים וסירות צד לאופנועים (ללא שם כותב, 'סיידקר', ידיעות אחרונות, 5.6.1963, עמ' 7).
1963 - מכוניות תלת אופן הן חלק מנוף המכוניות בארץ
באותה שנה הגיע ארצה דגם נוסף: תלת-אופנוע איטלקי מסוג חדש - "איזוקארו 500". הוא מצוייד במנוע בעל שני צילינדרים. נפח הבוכנות 500 סמ"ק והוא מפתח 20 כ"ס. בתיבת-ההילוכים 4 הילוכים קדמיים ואחד אחורי.
1964 - קטנוע "הארלי-דייוידסון" מגיע לכבישי הארץ
שוטרי התנועה, הרכובים על האופנועים הגדולים, הרלי דוידסון, היו חלק מהנוף הישראלי. באוגוסט 1964 הגיע לכבישי הארץ "הרלי דויסון" זוטא, הקטנוע, והשם עעשה את שלו - "שלושה שבועות מאז הגיעו הקטנועים החדשים, כבר נמכרו כ-100 קטנועים", אמר מר וידבסקי, הסוכן של "הרלי דוידון" ומכוניות "גוגומוביל-גלס" בישראל לעיתון 'ידיעות אחרונות' (ללא שם כותב. "קטנוע הארלי-דייוידסון". ידיעות אחרונות, 3.8.1964).
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי ירון פ. » ב' ספטמבר 08, 2014 6:11 pm

אריה סקירה מעניינת...

וכמה תיקונים - הטילון הוא 47 סמ"ק.
בארץ גם הרכיבו למברטות ולא רק ווספות.
קטנועים נוספים שלא ציינת היו - ההינקל ו-הNSU PRIMA (שנמכרו ב-1963-1964).
בשנות החמישים יובא לארץ קטנוע אנגלי....אין לי כרגע מידע עליו אבל אבדוק ואעדכן.

אה...ואת הכתבה ב-YNET על הטילונים גם אני ערכתי וכתבתי (ראה בתחתית הכתבה). בכתבה יש מספר אי דיוקים שיש לתקנם - המפעל המשיך לייצר טילונים עד 1979 ולא כפי שמצויין. אין ולא היה מעולם טילון מודל 1980. והאמת שהחלוקה לדגמים כפי המצויין בכתבה לא מדוייק.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי zeev » ב' ספטמבר 08, 2014 10:43 pm

מאנגליה יובאו מספר קטנועי טרייומף בראשית שנות ה- 60 , לא יודע אם אחד מהם קיבל רישוי , נדמה לי שהובאו ע"י בני משה קרסו .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי אריהג » ג' ספטמבר 09, 2014 10:41 am

"המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם" לכן אני מקפיד לצטט ולהביא את שם המקור, אלא אם כן לא ראיתי. שמו של חיים מופיע בבירור ואת שמך לא ראיתי - מתנצל. ולזאב: לפי מה שכתוב שם קטנוע הטריומף היה "טינה" וניסיתי להעתיק מויקיפדיה באנגלית תצלום וכמה פרטים מזהים כולל שנות ייצור אבל (וכאן אני מפנה את הבעיה לכל מי שנובר במעיים של האתר) אני, לפחות, מזה זמן, לא מצליח להעלות קבצים המכילים תמונות.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי zeev » ג' ספטמבר 09, 2014 12:26 pm

אריה היקר , יפה שאתה משתמש בדברי צדיקים , וכבר נאמר שמי שמצטט דברי צדיקים צדיק בעצמו . לעניין הצבי , שמו לא הצבי אלא צבי , zvi לפי האינציקלופדיה של ארווין טאראגץ זה האופנוע היחיד מתוצרת ישראל , יוצר בין השנים 1952 ועד 1954 , לירון יש מידע מעט שונה , בנפחים 173cc ובעיקר 123cc ,יש אחרי זה סיפור נחמד על התעשיה בישראל הייתי כותב את הידוע לי אלא שאני חושש מתביעת לשון הרע מצד היורשים שכן אין לי הוכחות , עוד אספר לך כשנתראה , ועד אז ברכת צדיקים . - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ג' ספטמבר 09, 2014 4:22 pm

אריה - כדי להעלות תמונה עליך לשמור אותה על שולחן העבודה שלך (לחצן ימני בעכבר ו"שמור בשם" או "save as", תלוי בשפת מערכת ההפעלה).
לאחר מכן בחר בפורום "צירוף קובץ", ואז "Choose File". בחר את הקובץ הרצוי ולחץ על "צרף קובץ". לאחר שהקובץ מוטען (מספר שניות עד דקה
בהתאם לגודל התמונה), לחץ על "שלח" לפרסום ההודעה.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי ufd41 » ג' ספטמבר 09, 2014 9:41 pm

אריה סקירה יפה מאוד, ורציתי להוסיף עוד מידע.
לגבי הטילון ICM אני זוכר כשהייתי מגיע ברכיבה מהרצליה כל שישי למפגש באונברסיטת ת"א רוב האספנים למינהם הביטו בזילזול ובגיחוך על הכלי המוזר המרעיש וגם מריח מדלק.
היום לך תשיג טילון ובמיוחד עם ניירת.
קיימת קהילה לא קטנה של אספני טילונים ואוהדי הכלי אשר נפגשים מידי פעם בתצוגות וגם משתתפת בארועים המאורגנים ע"י אחרים.

ממה שמפורט בסקירה שהעלה אריה הגיעו לארץ גם:
1. קטנועי ואופנועים מתוצרת מפעל איטלקי בשם אמרצ'י - הארלי דוידסון.
שיתוף הפעולה הזה הוליד קטנוע בשם בריזה בנפח 150 במ"ק.
קטנוע כזה מודל 1964 שופץ הארץ לרמת המקור לאחר השיפוץ הוצע למכירה וכנראה מפאת המחיר הגבוהשביקשו עליו נשלח מחוץ לגבולות ישראל .
אופנוע נוסף מיצרנים אלו שווק תחת השם אמרצ'י - הארלי דוידסון דגם ספרינט 350 סמ"ק :D
2. אופנוע נוסף שהגיע לארץ היה BSA דנדי.
מספר פריטים ממנו הגיעו לארץ לצורך תקינה.
אחד הפריטים היה ברשותו של אחד מאספני המותג ווספה,המידע שנמסר לי ממנו.
היבואן חב' המשביר המרכזי.
התקינה לא הושלמה ולכן אין ניירת לכלים אלו.
מאז שראיתי אותו הוא הספיק להחליף ידיים ונמצא אצל אספן רציני ומוכר למתי מעט.
חלק מהכלים שציינתי נצפו על ידי וצולמו כשאתפנה אחפש בארכיון התמונות ואעלה תמונות.
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי אריהג » ד' ספטמבר 10, 2014 10:04 am

תודה לכולם. מקווה להגיע למפגש בשישי הקרוב ולשמוע עוד. לגבי תמונות נשאלת השאלה האם לא ניתן להביא את האתר למצב שיאפשר לעשות העתק הדבק?
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: למי שיש טילון יש צורך בכלי הזה....

הודעהעל ידי ufd41 » ד' ספטמבר 10, 2014 5:52 pm

היי אריה
בשישי הקרוב אני לא מגיע
נוסע למסע רכש אי שם בעולם הרחב.
נתראה לאחר ראש השנה ואז תוכל לראות עוד תמונות.
אגב צפה למשהו בקרוב :D
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm


חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 3 אורחים

cron