HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי maytar97 » ו' אוגוסט 22, 2014 12:06 pm

היי... איך מעבירים הילוכים בקטנוע הסופר קאב?
וגם האם הדוושה שנמצאת בריצפת הווספה (עם הגיר הידני) היא ברקס והאם הוא הקדמי או האחורי?
maytar97
 
הודעות: 4
הצטרף: ו' אוגוסט 22, 2014 11:55 am

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי רועי » ו' אוגוסט 22, 2014 12:35 pm

ברקס אחורי
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי zeev » ו' אוגוסט 22, 2014 2:01 pm

אנא פרט והסבר , על הכלי בכלל , וההפעלה בפרט .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי ufd41 » ו' אוגוסט 22, 2014 2:11 pm

maytar97 כתב:היי... איך מעבירים הילוכים בקטנוע הסופר קאב?
וגם האם הדוושה שנמצאת בריצפת הווספה (עם הגיר הידני) היא ברקס והאם הוא הקדמי או האחורי?


תעלה בבקשה תמונה של ההונדה סופר קאב.
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי maytar97 » ו' אוגוסט 22, 2014 5:35 pm

תמונה: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... kamoti.jpg
עכשיו כאשר אני רואה את התמונה, מסתבר שהעברת ההילוכים נעשית ע"י הרגליות... אני צודק?
הוא נחשב קטנוע או אופנוע?
maytar97
 
הודעות: 4
הצטרף: ו' אוגוסט 22, 2014 11:55 am

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי ירון פ. » ו' אוגוסט 22, 2014 8:58 pm

עפ"י הגדרתו קטנוע - הינו דו גלגלי שהרוכב עליו יכול להצמיד את בירכיו (על אופנוע לא ניתן לעשות כן).
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי maytar97 » ו' אוגוסט 22, 2014 10:39 pm

אוקיי תודה רבה רבה!!!
maytar97
 
הודעות: 4
הצטרף: ו' אוגוסט 22, 2014 11:55 am

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי ufd41 » ו' אוגוסט 22, 2014 11:20 pm

maytar97 כתב:תמונה: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... kamoti.jpg
עכשיו כאשר אני רואה את התמונה, מסתבר שהעברת ההילוכים נעשית ע"י הרגליות... אני צודק?
הוא נחשב קטנוע או אופנוע?

אכן נכון החלפת ההילוכים נעשית ברגל.
האופנוע הזה הינו חצי אוטומט(אין קלאץ).
איזה נפח האופנוע שלך?
יש לי ספר רכב לאופנוע מסוג זה.
אגב יש לי אופנועי כזה אספנות בנפח 90 סמ"ק, ואופנוע זהה להונדה קאב כסא בודד אך מיצרן אחר סאן יאנג בנפח 80 סמ"ק.
אם תצטרך עזרה בעניין אופנוע זה צור קשר בה"פ.
160720121259עותק.jpg
הונדה קאב 90 סמ"ק


DSCF5370 עותק.JPG
סאן יאנג 809 סמ"ק
DSCF5370 עותק.JPG (102.84 KiB) נצפה 10480 פעמים
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי maytar97 » ו' אוגוסט 22, 2014 11:37 pm

ufd41 תודה רבה על הכוונה אבל אין לי את הקטנוע.... תודה רבה על המידע!!
maytar97
 
הודעות: 4
הצטרף: ו' אוגוסט 22, 2014 11:55 am

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי אריהג » ש' אוגוסט 23, 2014 5:42 pm

זה נחשב אופנוע קטן נפח. מגיני הרגליים הקדמיים ופרטים עיצוביים נוספים מעניקים לו חזות של "חצי קטנוע". אך שני האלמנטים החשובים ביותר המבדילים בין קטנוע לאופנוע מבחינה חזותית הם: בקטנוע קיימת רצפה עליה מניחים את הרגליים וכמו"כ אין שלדה או מיכל דלק המפרידים בין הרגליים כלומר; בקטנוע הנהג יושב ולא רוכב. לצורך כך, מבחינה טכנית, אם מדובר בקטנוע ישן העשוי פלדה - אין לו שלדה גלויה או שיש לו חיזוק של הפלטפורמה או שלדה נסתרת מתחת לרצפה או שאין לו שלדה כלל והוא עשוי פלטפורמת מונוקוק כמו מכונית מודרנית. כמו"כ, בגלל המבנה הזה - קשה להציב את המנוע במרכז הכלי כמו באופנוע ולכן בקטנועים, לרוב מציבים את המנוע מאחור ותכנון כזה דורש גם להצמיד למנוע את תיבת ההילוכים בתוכו (ראה ווספה). בקטנועים המודרניים אין בד"כ גיר רגיל שהנהג מעביר בו את ההילוכים באופן פיזי, אלא וריאטור בעל מבנה פשוט המתפקד כמו גיר רציף המותקן במכוניות. אלא שבמכוניות מודרניות עם גיר רציף (ניסאן ג'וק למשל) יש מצמד מסובך ויש גלגלי שיניים ויש שמן תמסורות ויש פיקוד אלקטרוני ויש "מוט הילוכים" - ידית שליטה. את כל הנ"ל אין בווריאטורים של הקטנועים המודרניים, זולת מעין שני הילוכים קדמיים בקטנועי הביצועים החזקים. הקטנוע האוטומטי הראשון בעולם (עד כמה שידוע לי) הוא הראביט היפני משנות השישים תוצרת פוג'י (המפעלים שמייצרים הרבה דברים כולל סובארו). למנוע של הכלי הזה לא הוצמד ווריאטור אלא ממיר מומנט. אם ברצונך להזיז כלי-שייט - או כלי תעופה - אינך זקוק למצמד, כי המים או האויר נותנים את אפקט ההדרגה. במנוע בעירה פנימית אתה חייב מצמד כלשהו, כדי "לרכך" ולהביא את הרכב לתנועה בהדרגה. ללא מצמד המנוע יכבה בשל ההתנגדות. רק מנוע חשמלי והנעת שרירים (אופניים) אינם זקוקים למצמד כי בשני אופני ההנעה הללו הכוח (מומנט) מתחיל מסיבובי ההנעה האפסיים, כמעט. במכונית אוטומטית ישנה תיבת הילוכים עם כמה יחסי העברה המחוברת לממיר מומנט (טורק קונברטר) שהוא למעשה המצמד. (במכונית כזו אין צורך בדוושת מצמד). מה עשו בראביט? התקינו ממיר מומנט בלבד, ללא תיבת הילוכים. מותקן עליו גלגל שיניים עם שרשרת לגלגל האחורי. מבנה פשוט כשהחיסרון הוא: ה"פתיחה" האטית והמהירות הסופית בד"כ אינה מעבר ל- 90 קמ"ש. גם הטיפוס לירושלים אטי מעט. אבל הכלי אמין: מנוע 200 סמ"ק שתי פעימות שאגב, הוא גם הקטנוע הראשון בארץ וכנראה גם בעולם עם התנעה חשמלית. אני זוכר שבארץ, בשנות השישים - שנות ילדותי, רכשו אותו בעיקר אנשים מבוגרים וחלקם חיברו אליו סירה. בת"א ברח' ירמיהו, הבעלים של חנות כלי בית תמיד הסיע בסירה את אשתו. אחרים, בעלי מלאכה, התקינו סירה ייעודית לנשיאת כלים וחלקים שונים. כיום לכלי זה יש ערך אספנותי.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי ufd41 » ש' אוגוסט 23, 2014 6:32 pm

אריה תודה
סקירה מעניינת ויפה. :lol: :wink:
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

לא מצליח להעלות תמונות

הודעהעל ידי אריהג » ג' אוגוסט 26, 2014 8:26 am

האם זה בגלל הידע העלוב שלי בטכנולוגיה או משהו באתר?
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי V8_וחצי » ג' אוגוסט 26, 2014 10:47 am

אריה, אכן סקירה מעניינת.
עד כמה שידוע לי, הראביט באמת היה אבי הקטנוע המודרני, וכלי מאוד מתקדם לזמנו עם התמסורת האוטומטית ומתלי אוויר מתכווננים.
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

ראביט...

הודעהעל ידי אריהג » ג' אוגוסט 26, 2014 12:48 pm

רוב מתלי האויר של הראביט הוחלפו בארץ אחרי כמה שנות שרות במתלים רגילים. אם אינני טועה במקור היו לראביט (לפחות לדגם האוטומטי - 200 סמ"ק) שני מצברים, כל אחד 6 VOLT, שעם הזמן נהגו להחליפם במצבר אחד 12 VOLT. ידוע לי שהיו בארץ כמה ראביטים עם הילוכים רגילים 150 סמ"ק אבל איני יודע אם היתה להם גם התנעה חשמלית חוץ מהקיק סטארט. לאלה של ה- 150 סמ"ק היה חיקוי ממזרח אירופה.


מישהו יודע מדוע איני מצליח להעלות תמונות בפורום? אם זה מפאת הבנתי הטכנולוגית הדלה - אל תתבישו לומר לי זאת.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: HONDA SUPER CUB ו-VESPA

הודעהעל ידי ufd41 » ג' אוגוסט 26, 2014 5:31 pm

שני מצברים שחוברו בטור= 12V.
מה ההגיון של היצרן היה לשים 2 מצברים במקום מצבר אחד ? :shock:
אולי היו מכלולים בקטנוע זה שעבדו על 6V ואז זה נדרשו 2 מצברים של 6V? :shock:

להבדיל בטנדר איסוזו החדשים קיימים 2 מצברים 12V שמחוברים במקביל והתפקיד של השני לעזור בזמן התנעת הרכב
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

הבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 10 אורחים

cron