בדרך לאתר שחזור הקיבוץ הראשון של חומה ומגדל (1936 - 1939), מוצג הקאטרפילר ושני כלי הרכב. התיארוך שנתתי, עפ"י הידוע לי, הוא שנות הארבעים למרות שפעילות חומה ומגד הסתיימה ב- 1939. לשינוע הגרעינים המיישבים וכל הציוד והחומרים עדיין לא היה צורך בכלי-רכב משורינים. בניגוד למה שמקובל לחשוב, חלק גדול מביצוע פעולות ההתישבות נעשה באור יום, לעתים בידיעת / התעלמות הבריטים. לעתים קצינים בריטיים היו באים להתארח בנקודות החדשות ולעתים אפילו ערבים מהסביבה. אבל אין ספק שחלק גדול נעשה בחשאי, בלילה, במיוחד במקומות מסוכנים דוגמת חניתה וכדי למנוע התנגדות הבריטים באמצעות קביעת עובדה בשטח. כאן הבריטים כיבדו את החוק התורכי שלפיו הקמת קורת גג מהווה חזקה על השטח. אדגיש כי כל נקודות חומה ומגדל הוקמו על אדמות שנרכשו כחוק, רובן בידי קק"ל.
---------------------------------------
בשני כלי הרכב ההגה שמאלי.
* הטנדר מזוהה פורד. מנוע בנזין 6 צילינדרים. קרבורטור בודד מצד שמאל, אם אינני טועה.
* על המשאית אין כיתוב ואשמח לזיהוי. כאמור דאבל ג'אנט. מנוע גדול יותר משל הטנדר, אף הוא בנזין 6 צילינדרים. הקרבורטור מצדו השני של המנוע.