עמוד 1 מתוך 1

אוטוביאנקי (פיאט) פרימולה.

הודעהפורסם: ו' מרץ 04, 2016 9:38 pm
על ידי אריהג
בקרוב סקירה ותצלומים בדף הפייסבוק IVC יהיה פירוט.
מכונית לא רעה כלל, יצא לי לנסוע בה כמה פעמים בתחילת שנות השבעים.
הקונספט (נראה לי שהתבסס על דגמים של אוסטין / מוריס) לא תפס אז באירופה ובודאי שלא בישראל, בה נרכשו מכוניות בודדות.
כנראה שבישראל לא שרדו מכוניות מדגם זה.
מראשוני הדגמים בעולם שהגלגלים הקדמיים הונעו ממנוע וגיר המונחים לרוחב.
דגם האצ'בק שלוש או חמש דלתות ואם אינני טועה ארבעה בלמי דיסק.

Re: אוטוביאנקי (פיאט) פרימולה.

הודעהפורסם: ש' מרץ 05, 2016 12:12 am
על ידי zeev
לא זוכר אותן , אבל מעניין .

Re: אוטוביאנקי (פיאט) פרימולה.

הודעהפורסם: ב' מרץ 14, 2016 3:29 pm
על ידי אריהג
הייחוד של Primula; הנעה קדמית, מנוע רוחבי, תיבת הילוכים בקצה המנוע שנתונה ביחד עם הדיפרנציאל בעוקת שמן נפרדת אחת, המנגנון המבריק של פיאט להפעלת המצמד, ציריות הינע בעלות אורך לא שווה, ובכן ייחוד זה הפך אוניברסלי בכלי רכב בעלי הנעה קדמית, כמו גם השימוש במתלה פלדה קונבנציונלי כמעט בכל שאר המכוניות, למעט סיטרואן, בדרך כלל מתלי מקפרסון קדמיים וסרן "מת" אחורי. ה- Primula היא מכונית שמשמעותה גדולה בהרבה מכפי שניתן היה לתפוש בזמנה. זאת מכיוון שתכנונה השפיע והתפשט הרבה מעבר למכוניות "המיינסטרים" של פיאט בעידן ההוא, קרי הפיאט 127 וה- 128 של שנות השישים המאוחרות, אשר השתמשו בתצורת מערכת ההינע של הפרימולה. למעשה תצורה זו, של הנעה קדמית ומנועים רוחביים משמשת עדיין כיום.

ה- Primula התקבלה באהדה בשוק. בשנת 1965 היא הגיעה למקום השני בתחרות המכוניות השנתית באירופה, מיד אחרי מכונית הנעה קדמית אחרת, ה-אוסטין 1800. זה שכנע את פיאט להמשיך בפיתוח הקונספט של ההנעה הקדמית. בשנת 1969 השיקה פיאט את דגם ההנעה הקדמית הראשון עם מנוע רוחבי – ה- פיאט 128. בו-זמנית הושקו שני דגמי הנעה קדמית חדשים של Autobianchi: ה- אוטוביאנקי A112 הקטן מה- Primula, וה- A111 - אוטוביאנקי גדול יותר. הפיאט 128 זכה בתואר מכונית השנה לשנת 1970, כשהאוטוביאנקי A112 הגיעה למקום השני. ייצור ה- Primula הופסק בשנת 1970, לאחר ש- 74,858 מכוניות מדגם זה יוצרו.