הסיטרואן DS השמורה בעולם - למכירה.

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

הסיטרואן DS השמורה בעולם - למכירה.

הודעהעל ידי אריהג » א' אוגוסט 28, 2016 5:00 pm

לצפיה בתצלומי המכונית, כולל המנוע, ה"בומבות", מתלים ומרכב - לחצו על הקישור הבא:

http://cars.walla.co.il/item/2991418

מסתובבות בכבישי ישראל כמה מכוניות אספנות של סיטרואן DS קלאסיות, אבל אף אחת מהן לא מתקרבת למצבה המוזיאוני של המכונית שמגיעה ב-3 בספטמבר לאירוע המכירות 'סלון פריווה' במסלול סילברסטון הבריטי. בית המכירות, יעמיד אקזמפלר חריג ומפואר של הסדרה המיתולוגית משנת ייצור 1973, שבארון התארים שלה ניצבים גביעים ופרסים מהעשורים האחרונים.

ניק וויל, מארגן אירוע המכירות מעיר שזו ככל הנראה ה-DS השמורה ביותר בהיסטוריה. "מילים לא יכולות לתאר את גודל המעמד, ואת חשיבותה של המכונית לתולדות תעשיית הרכב. צריך באמת לראות אותה כדי להאמין שהיא קיימת במצב הזה". עוד אומר וויל, כי "היא ללא ספק אחת הכוכבות הגדולות שעומדות למכירה. איכות יוצאת דופן". וויל אומר שמדובר בגרסת ה'סופר 5' שמגיעה בצבע לבן פנינה (Blanc Meije), עם ריפודי טרגה אדום בתא הנוסעים, והיא הייתה בבעלותו של אדם אחד בלבד, מבכירי ספקי החלפים של סיטרואן העולמית, והיא נושאת כרגע לוחית עם האותיות WRC1 (מחווה לאליפות העולם בראלי). היא מצוידת במנוע 4 צילינדרים בנפח 2.2 ל' עם הספק מרבי של כ-110 כ"ס. לא ידוע כמה קילומטרים היא צברה על מד המרחק.

בין 200 התארים שנערמו על מדפיה, זכתה 8 פעמים בקונקורס דה אלגנס בצרפת, השתתפה בתחרויות למכוניות קלאסיות, זכתה עשרות פעמים במירוצי מכוניות ישנות, ואפילו הופיעה בטופ-גיר ו'בהילוך חמישי' (שבוטלה השנה). קונצרן PSA אף הגיש לבעלים הצעה לאפסן אותה באופן קבוע לתצוגה במוזיאון סיטרואן. בית המכירות, מעריך שסכום המכירה הסופי יעמוד על כ-100 אלף לירות שטרלינג (חצי מיליון שקלים לפני מס).

ה-DS הייתה פורצת דרך במגוון תחומים טכנולוגיים. מלבד עיצובה האירודינמי שפותח על ידי האיטלקי פלמינו ברטוני והצרפתי אנדרה לפרוו, היא הייתה מרווחת במיוחד (בסיס גלגלים של יותר מ-3 מ'), הראשונה לנעול בלמי דיסק בייצור סדרתי והתהדרה ביכולת בלימה מתקדמת. היא יוצרה בין 1955 ל-1975, נמכרה ב-1.5 מיליון עותקים, והוגדרה על ידי בכירי התעשייה כמכונית הנוחה ביותר בעולם בזכות מערכת המתלים ההידרופנאומטית המתקדמת שלה, שהפכה כל נסיעה לחוויה מלטפת.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: הסיטרואן DS השמורה בעולם - למכירה.

הודעהעל ידי zeev » ב' אוגוסט 29, 2016 3:42 pm

כל מילה אמת , בארץ לא נקלטו טוב בגלל השרות המחור.... בלשון המעטה , המכונית היא משהו שונה ממה שמכירים והטיפול בה שונה ממכונית אחרת , בשפה פשוטה זה משהו אחר , למי שיש ידע טכני טוב וספרים מתאימים מומלץ , חוויה .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: הסיטרואן DS השמורה בעולם - למכירה.

הודעהעל ידי אריהג » ב' אוגוסט 29, 2016 9:04 pm

בהחלפת גלגל נקור לא היה צורך להתאמץ עם הג'ק. מרימים את המרכב ומורידים אותו על הג'ק. בנקר בגלגל האחורי ניתן היה להמשיך ולנסוע על שלושה גלגלים. זה מה שהציל את דה-גול כשמתנקש שירה בו בשעת נסיעה ב- DS, פגע בגלגל אחורי אך הנהג המשיך בנסיעה מהירה.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

טריומף 1300 הנעה קדמית.

הודעהעל ידי אריהג » ב' אוגוסט 29, 2016 9:08 pm

(היה לי, היה גם לזאב. זאב העיד שהמכונית לא היתה בעייתית באופן יוצא דופן. ככל הנראה הדגם שהיה ברשותו היה בנפח מנוע 1300. המכונית שלי היתה מדגם שנפח מנועו היה 1,500 סמ"ק. אני יכול להעיד כי;
• נאלצתי להחליף את "משושי" הגומי של הציריות (שבקרבת הדיפרנציאל) כמה פעמים.
• לשפץ כמה פעמים את ה"פעמונים" של הציריות (המחוברים לגלגלים הקדמיים).
• דוושות המצמד והבלמים היו מותקנות על ציר אחד. משהתבלו בוקסות האקולון שאחזו אותן, כבר לא מצאתי בוקסות חלופיות (של פז'ו 403 התאימו אך כבר לא היו בנמצא). מכונאי אחד הציל את המצב ע"י כך שגילגל גליון נחושת או ברונזה סביב הציר, וזה החליף בהצלחה את הבוקסות.
• ביצעתי שיפוץ כללי יסודי למנוע.
• והנה השיא: התנתק לפתע מוט ההגה מהקרדן, למזלי בעת חניה, ונותרתי ללא היגוי. זו היתה נקודת השבר בה החלטתי לתקן, ומיד אח"כ למכור את המכונית, שהיתה מפוארת, נוחה, מרווחת וישבה טוב על הכביש.
• האמת היא שהמנוע היה כבד ביותר וכוחו הרב גרם לשחיקת מערכת הציריות וההיגוי.
• מנוע ה- 1500 המוגדל חייב הוספת מיפרק למוטות ההגה.
• זויות ההיגוי היו אפסיות וחניה צפופה היתה בעייתית ביותר.
• תצורת הגיר מתחת למנוע חייבה להפריד בין גלגל התנופה שנותר בירכתיים של המנוע, ולהוסיף גלגל שיניים מקדימה ולחבר אליו את המתנע. גלגל שיניים זה היה מחובר דרך גומיות כדי להיות גמיש בזעזועי ההתנעה ואחת לשנה היה צורך להחליף את הגומיות הללו בתקוה שגלגל השיניים עצמו לא נשחק.
• ידית בורר ההילוכים היתה גבוהה מאוד ולכן החלפת ההילוכים היתה מחד - ארוכה ומאידך - קלה מדי, הסינכרומאש לא הדביק את קצב ההחלפה ונגרמו חריקות מתיבת ההילוכים, עקב כך.
• כדי למנוע שחיקת הגיר הרגיש (במיוחד בדגם ה- 1500) ניסרתי את מוט בורר ההילוכים וקיצרתי אותו. תוספת הרגישות מנעה שחיקת יתר של תיבת ההילוכים.
להלן קראו את הקובץ המצורף.
קבצים מצורפים
טריומף 1300.doc
(126.5 KiB) הורד 380 פעמים
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

Re: הסיטרואן DS השמורה בעולם - למכירה.

הודעהעל ידי zeev » ג' אוגוסט 30, 2016 3:22 pm

שלי אכן היה 1300 cc , מכל מה שתיארת לא קרה לי כלום פרט לכך שבמשך 8.5 שני שהאוטו היה ברשותי החלפתי פעם אחת את הגומיות של הציריות , היה לי גם וו גרירה שהתקנתי לבד איתו גררתי נגרר שבניתי על בסיס של פורד אנגליה שנת 1946 , לשם כך פרקתי את הפורד והשתמשתי בציריה האחורית שלו , מספר האוטו היה 274720 האמת ? חבל שמכרתי אז , אני מתגעגע אליו , ומה קניתי במקום ? ציטרואן d - super 5 ' והאוטו הזה קיצר לי את החיים מהסוף , הכוונה מה - 120 שנה , אבל זה כבר םיפור אחר .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: הסיטרואן DS השמורה בעולם - למכירה.

הודעהעל ידי אריהג » ג' אוגוסט 30, 2016 8:55 pm

זאב, נשמח מאוד אם תוכל, בהזדמנות, לספר את סיפורה של הסיטרואן שהיתה ברשותך. ובקשר לסמל של סיטרואן: לבעלים של המפעל היה קודם-לכן מפעל לגלגלי שיניים והוא החליט להנציח את תוצרתו בסמל של סיטרואן, המדמה שתי שיניים מגלגל שיניים. והנקודה היהודית: הבעלים של מפעל גלגלי השיניים שהסב אותו למפעל המכוניות היה המהנדס היהודי אנדריי סיטרואן. שמו הפרטי מוזכר תדיר על-ידינו, שעה שאנו מזכירים את אנדריי נצר חביבנו.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm


חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 22 אורחים

cron