שנות ייצור 1955–1969.
נחשבת לפיאט הראשונה עם מנוע אחורי.
הדגמים הראשונים היו בעלי שתי "דלתות התאבדות" – נפתחות לאחור.
גם בדגמי ה"מולטיפלה" הראשונים שתי הדלתות הראשונות "התאבדות ושתי הדלתות האחוריות נפתחו בכיוון הרגיל.
המנוע היה מנוע בנזין מקורר מים, 4 צילינדרים בנפחים: 633 סמ"ק, 22 כ"ס ו- 767 סמ"ק (בדגם D) עם 30 כ"ס. ה"מולטיפלה", הכבדה יותר, קיבלה את המנוע הגדול.
משקל הדגם הבסיסי היה 580 ק"ג.
קפיץ עלים רוחבי שימש גם כמייצב בין בולמי הזעזועים מבוססי הגז של הגלגלים הקדמיים.
מאחור, בקפיצים הסליליים הושחלו בולמי הזעזועים שחוברו לזרועות עוקבות למחצה.
בכל הדגמים תיבת ההילוכים הותקנה על ההדיפרנציאל של הציר האחורי.
הפיאט 850 מבוססת במידה רבה על הפיאט 600, אך בדגם זה גם ההילוך הראשון מסונכרן ובלמיו הקדמיים הם בלמי דיסק. כמו"כ מחולל החשמל שלו הוא אלטרנטור, לעומת דינמו עם ווסת חיצוני (רגולטור) בפיאט 600.
ניתן לשפר פיאט 600 אספנות בחלקים ורכיבים של פיאט 850, אך מי שעושה זאת, צפוי להידרש להתאמות ושינויים.
מנסיון אישי עם פיאט 850, אם דאגת לתקינות מערכת קירור המנוע, מנעת בעיות התחממות המנוע בקיץ. כמו"כ במכונית שהתיישנה ניתן היה לשנות את גודל גלגל ה"פולי" המפעיל את הרצועה של משאבת המים והמאוורר כך ששניהם יסתובבו מהר יותר ובכך ניתן היה לשפר את קירור המנוע.
לדעתי המנועים של הפיאט 600 וה- 850 היו הבסיס לתכנון מנוע הפיאט 127 ודגמי האונו הראשונים (עד לייצור מנוע ה- FIRE).
כמו"כ עד כמה שזכור לי, בשני הדגמים או באחד מהם המנוע הסתובב בכוון הפוך למקובל. זו מוזרות אחת. מוזרות שניה: לכל הפחות במנוע הפיאט 850 לא היה פילטר שמן כלל וכלל.