רבותי ההיסטוריה חוזרת, שום דבר לא אבד לא נשכח......

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

הודעהעל ידי AKICHU » ב' אפריל 07, 2008 6:53 pm

היו שלושה סוגי עיצובים של גגות סקיי או באנגלית Vinyl
Full
תמונה

Canopy
שכיסה את החצי הראשון של המכוניתת (מושבים קדמיים וקצת)
תמונה

Landau
שכיסה את המושבים האחוריים
תמונה

עם כל המחלות שהגג הביא עדיין הוא נחשב מאד פופולרי וקיים בארה"ב 40 שנים ובאירופה עוד יותר, מעלה נוספת שניתן למחזר את החומר.

לגבי הצמיגים, עד כמה שאני יודעת במקור היו לבנים, ועל מנת לשפר את אחיזת הכביש שלהם, הביצועים ועמידותם, הוסיפו להם חומר פחם.
ערב נפלא
אירית
נערך לאחרונה על ידי AKICHU בתאריך ג' אפריל 08, 2008 6:06 pm, נערך פעם אחת בסך הכל.
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ג' אפריל 08, 2008 6:01 pm

גומי טיבעי(SMR 10) הוא חומר שקוף בעיקרון,וצמיגי המכוניות הראשונות אכן היו שקופים או לבנים,עד שהומצא הגומי הסינטטי(SBR)שהפך את כולם לשחורים.
ולגבי גגות הסקאי-אני זוכר היטב את הדגם האחרון של הפורד קורטינה משנת 82',שבו גג סקאי היה אופצייה בדגם ה GL.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

ה- 6-12 באפריל

הודעהעל ידי AKICHU » ש' אפריל 12, 2008 2:18 pm

ה- 7 באפריל

1962

המיראז'ים נוחתים בישראל
מיראז' 3 (בצרפתית: Mirage - "חזיון תעתועים") מתוצרת חברת "דאסו" הצרפתית הוא מטוס קרב על-קולי משנות ה-50
תמונה

בשבת, 7 באפריל 1962, נחתו בבסיס חיל-האוויר חצור שני מטוסי המיראז' C-3 הראשונים של חיל-האוויר, מוטסים על-ידי טייס הניסוי של חיל-האוויר, רס"ן דני שפירא ורס"ן לה-נן מחיל-האוויר הצרפתי. למחרת, ערך שפירא את טיסת הבכורה של המטוס ("שחק" בשמו העברי) בשמי ישראל.
מבחינתו של חיל-האוויר, הגעת המטוסים היתה קפיצת מדרגה מבצעית וטכנולוגית, גבוהה יותר מכל מה שהכיר החיל עד אז ואף שנים לאחר מכן.
לראשונה עמד לרשות החיל מטוס המסוגל לפתח מהירות גדולה פי שניים ממהירות הקול ולהגיע לגבהים לא מוכרים, עד 70 אלף רגל, והוא מצויד במערכת נשק המשלבת מכ"ם עם תותחים וטילי אוויר-אוויר, שאפשרה ירי בכל מזג-אוויר.
ב-14 ביולי 1966 הותקפו מתקני הטיית המים הסוריים בעין אל-ספירה. שתי רביעיות של מטוסי מיראז' פטרלו בשמי הצפון, אחת בסביבות הכינרת והשנייה בסביבות צפת. אחת הרביעיות הופנתה לעבר זוג מטוסי מיג-21 שהתקרבו לכפר פיק בדרום רמת הגולן.
בשלב מסויים הבחינו המיגים בהם, האחד ברח ותוך עיקוב מדוייק על השני , ומטווח 250-220 מטר פתח באש. המיג נפגע, נכנס לסחרור והטייס נראה נוטש.
היתה זו ההפלה העולמית הראשונה של מטוס המיראז' והפלה ראשונה של מיג-21, אם כי בנשק הישן, יחסית - התותח.
תמונה

מאתר ח"א

מטוסי המיראז' השתתפו בחלק נכבד מ-117 קרבות האוויר שהתרחשו במלחמת יום הכיפורים, והפלה נוספת מפורסמת היא של טיל אוויר-קרקע "קלט" ששוגר ממפציץ טופולב Tu-16 מצרי לעבר תל אביב ביומה הראשון של המלחמה.

ה- 9 באפריל

1905

פתיחתה של המעבורת הנתלית בדולות' מינסוטה למעבר מכוניות ציוד ובני אדם, המחברת בין דולות' ופארק פוינט.
תמונה

עד לשנה זאת, הגישה לפארק פוינט הייתה באמצעות מעבורת ימית, כאשר במהלך חודשי החורף הוקמו גשרים זמניים.
גשר המעבורת הנתלית היום, די דומה לזה שנבנה ב1905, המשטח הניתלה אז, יכול היה לשאת שתי מכוניות פרטיות, 2 מכולות, ו350 איש.
המעבורת בצעה 12 העברות בשעה (כל העברה כ-דקה) בין השעות 05:00-24:00 ושתי העברות בשעה מחצות עד הבוקר.
תמונה
תמונה

עם השנים בגלל עלית כמות כלי הרכב והאוכלוסין, נוצר הצורך לעצב מחדש את הגשר על מנת לאפשר מעבר גדול יותר של כלי רכב ואדם , ובסוף שנות העשרים עוצב הגשר מחדש והוספה לו פלטפורמה תחתית שנעה אנכית כלפי מעלה, כלומר במצב תחתי זהו גשר מעבר רגיל לכלי רכב ואנשים , כאשר ספינה צריכה לעבור הפלטפורמה מורמת למעלה, ישנו קרון פיקוד ובקרה בתוך החלק הקבוע העילי של הגשר שאחראי על פעולת הפלטפורמה.
תמונה

האירוניה היא שאת העיצוב החדשני הגה המהנדס John Alexander Low Waddell עוד בשנת 1892 אולם הרעיון נפסל על רקע בטיחותי. כיום הגשר נחשב פארק לאומי היסטורי, ומומלץ לבקר בו למי שבאיזור.

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=aZMq48qO ... re=related

1959

נאסא מכריזה על שבעת האסטרונאוטים הראשונים במסגרת פרוייקט מרקיורי; Scott Carpenter, Gordon Cooper, John Glenn, Gus Grissom, Wally Schirra, Alan Shepard , Donald Slayton אשר נבחרו מתום 110 מועמדים.
תמונה

פרוייקט מרקיורי שהייה בעל חשיבות גבוהה וזכה לתמיכה מיוחדת, נועד לבחון התנהגות והשרדות בני אדם בחלל ועל כן דרישותיה של נאסא מאסטרונאוט מיועד היו: זכר, עד גיל 40, עד גובה 1.80 ובעל כושר גופני גבוה.

האסטרונאוטים כתבו ספר משותף, שנקרא "אנחנו השבעה" והמגולל את כל ההכנות טרם הפרוייקט כולל האימונים, כאשר בשנת 1979 נכתב הספר על אותו הנושא בשם The Right Stuff בידי טום וולף ואשר מאוחר יותר בוים לסרט שתסריטו נכתב ע"י פיליפ קאופמן.

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=FGt8r7h5 ... re=related

1962

הסרט "סיפור הפרוורים" זוכה ב10 פרסי אוסקר בין היתר: " הסרט הטוב ביותר, שחקן ושחקנית המשנה הטובים ביותר, הבימוי הטוב ביותר.
תמונה

הסיפור שמבוסס רעיונית על הסיפור " רומיאו ויולה" של שייקספיר, מתרחש בניו יורק ודן בנושא יחסי הגומלין בין הכנופיות ברחובותיה. הסרט התבסס על המחזמר בברודווי באותו השם שנכתב ע"י לאונרד ברנשטיין וסטפן זונדהיים

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=m8R9GiLI ... re=related

ה- 12 באפריל

1977

ג'נרל מוטורס, מפסיקה לאלתר את יצור מנועי הונקל
תמונה

במנוע ונקל משתמשים בבית מנוע שבתוכו מסתובב הרוטור, שצורתו כצורת משולש שדפנותיו קמורות, שכל אחת מהן פועלת כמו בוכנה. על כל צד של הרוטור ישנן טבעות מתכת שאוטמות את הצדדים של תא השריפה הזמני הנוצר בין הרוטור לדופן בית המנוע.
תמונה

מנוע הונקל שידוע גם בכינוי מנוע רוטורי הומצא לראשונה בשנת 1893 ע"י אלווד היינס, כאשר בשנת 1924 לזכותו של פיליקס ונקל נזקף עיצוב המנוע החדשני המתבסס על אותו העיקרון כאשר בשנות החמישים הוכנס לראשונה לשימוש.
בשנת 1974 נשיא ג'נרל מוטורס אד קול השהה את יצור המנועים בגלל בעיות פליטה, כאשר בשנת 1977 הוחלט להפסיק את יצורם לחלוטין

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=Z-MY-LwmEWI

שבת נפלאה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

ה- 13-19 באפריל

הודעהעל ידי AKICHU » ו' אפריל 18, 2008 10:43 pm

ה- 13 באפריל

1970
"יוסטון הייתה לנו בעיה כאן"
פיצוץ של אחד ממיכלי החמצן על החללית אפללו 13 הובילה לאחד ממבצעי החילוץ הגדולים ביותר בהיסטורית המחקר של החלל האמריקאי.
כתוצאה מפיצוץ זה, נאלצו האסטרנאוטים לנטוש את חללית הפיקוד ולעבור לחללית הירח שיועדה לנחיתה על הירח כנגד כל הסיכויים שלושת האסטרנאוטים ואנשי הצוות ביוסטון הצליחו להביאם בשלום לכדור הארץ, האסטרונאוטים היו פרד הייס, ג'ק סוויגרט ומפקד החללית ג'ים לוואל.
תמונה

הקלטת המשפט המפורסם של ג'ק סוויגרט: http://science.ksc.nasa.gov/history/apo ... 13_002.wav

סיקור של הBBC של הנחיתה: http://www.youtube.com/watch?v=DUP5IKyO ... re=related

ה- 14 באפריל

1927

המכונית הראשונה של היצרן VOLVO יורדת מפס הייצור ביום זה, המכונית היא VOLVO דגם OV4 = Oppen Vagn 4 Cylinder
תמונה

מודל זה כונה לעיתים קרובות Yakob אבל זה הייה הכינוי רק של 10 המכוניות שירדו מפס הייצור ב25 ביולי שעל פי לוח השנה של כל הקדושים הנוצרים זהו היום של יעקוב הקדוש.

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=i1CJeQ_MXMY

1956

המיסטרים נוחתים בישראל
בעקבות שינוי מדאיג במאזן-הכוחות במזרח-התיכון, לטובת חילות- האוויר הערביים בשנת 1955 כאשר צ'כוסלובקיה מספקת כמויות גדולות של נשק סובייטי מסוגים שונים - מאות מטוסי מיג לסוגיהם, מפציצי "איליושין". יחס מספר מטוסי-הקרב הסילוניים היה ארבע לאחד, לטובתה של מצרים כ-200 למצרים מול 50 - לישראל. כאשר בעיה נוספת היא הנחיתות של מטוסי המטאור והאוראגן של ישראל באופן משמעותי מול מטוסי המיג-15 וה -17 של מצרים. על כן מפעילה ישראל לחץ על צרפת לספק לה מטוסי-קרב חדשים.
צרפת הציעה למכור לישראל מטוסי מיסטר 2, חיל האוויר הישראלי מסרב ועומד על כך כי ימכרו לו מטוסי הקרב המשוכללים ביותר של צרפת באותה תקופה - המיסטר IVA.
משרד החוץ הצרפתי מתנגד לעיסקה בשל אינטרסים במדינות-ערב, אולם בשלהי שנת 1956 חל שינוי בעמדתו לאחר שלשלטון עולה ממשלה סוציאליסטית בראשותו של גי מולה והאינטרס הצרפתי הוא לחזק את כוחה הצבאי של ישראל כדי לפגוע במצרים, ששתפה פעולה עם חזית השיחרור באלג'יר וכן השאיפה המצרית לשליטה מלאה בתעלת-סואץ.
במרס 1956 נעתרו הצרפתים לחתום על עיסקת המיסטרים, ולפיה תספק צרפת 12 מטוסי מיסטר IVA לישראל - מספר מועט, שחיל-האוויר הצרפתי יוכל לוותר עליו.
באותו החודש, יצאה קבוצת טייסים לצרפת בראשות בני פלד, הם התרשמו מאוד מביצועיו של המטוס החדיש; המהירות וה-ג'י הגבוה כפליים ממה שהכירו קודם לכן.
חידוש נפלא נוסף היה חליפות-הלחץ, חליפה עם שסתומים שדחסו אוויר על הבטן והרגליים על-מנת לחסום בריחת-דם בג'י הגבוה.
ב-11 באפריל 1956 יצאו 12 מטוסי המיסטר הראשונים לארץ. הטיסה נמשכה כשעה וחצי, הישראלים השתלטו על מגדל-הפיקוח, והקשר היה בשפה העברית. הטייסים נחתו בחצור, בליווי של מטוס נורד. המבצע כונה "רז-יש" ; רז = "מיסטר" בצרפתית (Mystere), יש = ישראל.
בסך הכל רכש חיל-האוויר 61 מטוסי מיסטר.
מאזן-ההפלות של הטייסת במבצע קדש מצביע על שבעה מטוסי אויב, והיא איבדה מטוס מיסטר אחד מאש נ"מ.
במלחמת ששת הימים הופעלו שתי טייסות של מטוסי מיסטר IVA, והם נטלו חלק נכבד בתקיפות, במהלכה הפילו המיסטרים מטוס מיג סורי והאנטר ירדני. שמונה מיסטרים ישראליים הופלו במלחמה מאש נ"מ.
אחרי מלחמת ששת הימים הוצאו המיסטרים משרות מבצעי, והועברו לאימון מתקדם. בפברואר 1971 יצאו המטוסים משירות בחיל-האוויר.

לאב-הטיפוס, שסימונו RD452 מיסטר II. היה למעשה גוף ומנוע כשל האוראגן, אך בעל כנפיים ומשטחי זנב משוכים לאחור בזוית של 30 מעלות.

מיסטר
תמונה
תמונה

אוראגן:
תמונה
תמונה

ראשון מטוסי הכפיר נמסר לחיל-האוויר בטקס חגיגי רב-משתתפים, שהתקיים בתעשיה האווירית ב-14 באפריל 1975 - ערב יום העצמאות תשל"ה.
ההחלטה על פיתוח הכפיר נפלה אחרי מלחמת ששת הימים, בעקבות האמברגו (החרם) הצבאי הצרפתי, אשר בא לידי ביטוי בעיקר בתחום מטוסי הקרב.
תמונה

מטוסי הכפיר שהחלו לצאת מקו הייצור נקלטו בתחילה בטייסת "הקרב הראשונה" המפורסמת, שבכך המשיכה לשמור על המסורת של הפעלת מטוסי קו-ראשון (בהמשך לאוויה, ספיטפייר, מוסטאנג, מיסטר ומיראז' 3). טייסת נוספת, שקלטה את מטוסי הכפיר הייתה טייסת קרב-הפצצה, שהוקמה לפני מבצע "קדש", ואשר הפעילה במשך שנים מטוסי הוורד, מוסקיטו, מיסטר IVA וסקייהוק. בשנים שלאחר מכן נקלטו מטוסי הכפיר בטייסות שונות בחיל-האוויר.
הכפיר זוקף לזכותו הפלה: ב-1979 - הסורים שלא הסתפקו עוד בשיגור כוחות יבשה, והחלו להפגין נוכחות אווירית. וב-27 ביוני התחולל קרב-האוויר הראשון. באותו יום יצאו מטוסי F-15 וכפיר לחפות על מטוסים נוספים, שתקפו מטרות מחבלים בין אגם קרעון לנמל-צידון. בקרב שהתחולל, הופלו חמישה מטוסי מיג-21 ונרשמה הפלת-בכורה למטוס - יחידה עד כה.
מטוסי הכפיר השתתפו באופן פעיל במבצע ליטני, במלחמת שלום הגליל ובמבצע "דין וחשבון" בו תקפו עשרות יעדי מחבלים. מטוסי הכפיר הוכיחו את יכולתם לפגוע בדיוק מירבי במטרות - כולל גשרים, מיבנים ועמדות תותחים..
הכפיר זכה אף להצלחה בחו"ל. המטוס נמכר למספר מדינות, ואף הוחכר לצי ולמארינס האמריקאי, כמו גם בחילות האוויר של אקוואדור, סרי לנקה וקולומביה, ומספר מטוסים משרתים בחברת ATAC האזרחית האמריקאית, המספקת שירותי ביום אויב וניסויים לצי האמריקאי.
המטוס מוצג היום בבסיס חצרים במוזיאון חיל האוויר, הפתוח לקהל הרחב. כמו כן מוצג גם אחד מהמטוסים שהוחכרו לצי האמריקאי, שהוחזר ב 1989 ואוחסן תקופה קצרה בבסיס חיל האוויר בעובדה. מטוס כפיר בודד הועבר לארצות הברית, שם הוא מוצג במוזיאון ה"אינטרפיד" ששבמערב מנהטן.
תמונה

ה- 15 באפריל

1924

"ראנד מקנאלי" מוציא לאור את אטלס הדרכים האמריקאי הראשון שלו
תמונה

החברה נוסדה בשנת 1868 ונחשבת היום המוציא לאור מספר 1 בארה"ב

ה- 16 באפריל

1908

מכונית האוקלנד הראשונה נמכרת ללקוח פרטי.
תמונה

אוקלנד היה יצרן מכוניות בין השנים 1907-1909 כאשר משנת 1909-1931 החברה חצי ממניותי נרכשו ע"י GM. לאחר מותו של מייסדה אדוארד פ מרפי GM רכשה את שאר המניות.
תמונה

1912

הרייט קווימבי האשה האמריקאית הראשונה בעלת רשיון טייס
הרייט נודעה כאחת הנשים בעלות תעוזה ואומץ רבים וזכתה לפירסום עקב היותה האשה הראשונה ששמשה בשנת 1901 ככתבת לאחד המגזינים הגדולים: " The San Francisco Call" אולם הישגה הגדול ביותר כאמור: היותה האשה האמריקאית הראשונה בעלת רשיון טייס.

הרייט רכשה מטוס Bleriot monoplane
תמונה

וב-16 באפריל 1912 , בשעה 05:30 בבוקר המריאה מדובר באנגליה מתוך כוונה להפוך לאשה הראשונה לחצות את התעלה האנגלית (תעלת למאנש) בטיסה, כאשר היעד היה קליי בצרפת אולם פיספסה בקצת ונחתה באזור הארדקלאט על החוף.
האירוע לא קבל את הכיסוי התקשורתי הראוי לו בעיקר בגלל טביעתה של הטיטניק יום לפני כן ב- 15 באפריל.

הקריירה של הרייט הסתיימה ב-1 ביולי 1912 , כאשר הטיסה את ה- Bleriot monoplane דו מושבי החדש שלה, בכינוס התעופה השנתי השלישי בבוסטון, מסיבה לא ידועה עד היום היא התרסקה עם מטוסה ונהרגה במקום.

למרות שבמותה הייתה בת 37 בלבד, להרייט קווימבי הייה השפעה רבה על חלקן של הנשים בתחום התעופה.
תמונה

ה- 17 באפריל

1931

קוצני ומחוספס מבחוץ רך וטעים מבפנים – צבר זה שלנו וזה אנחנו , רובנו
תמונה

צבר היא מילה שהפכה לחלק מהשפה התקנית, והמתארת יהודי יליד הארץ. היא מבוטאת במלעייל (דגש על הצ') אך כמילה תקנית היא מבוטאת במלרע. המילה נגזרה משמו העברי של הקקטוס הנפוץ בישראל במושג נעשה שימוש פוליטי על ידי "התנועה הציונית" להבדיל את היהודי החדש הקיבוצניק, המושבניק שיצרה התנועה ואשר שרת בצה"ל, לעומת היהודי הישן הגלותי הבורגני שלא פעל למען הגנתו העצמית.
המצאת מושג זה מיוחסת לעיתונאי אורי קיסר אשר פרסם ב- 18 באפריל 1931, מאמר בעיתון "דאר היום" בשם "אנחנו עלי-הצבר!" ובו טען נגד קיפוח ילידי הארץ כנגד המהגרים החדשים.
המילה, sabra, שימשה יצרנים ישראלים גם כמותג הפונה לחו"ל כמו למשל ה- "ליקר סברה" ואיך לא "סברה ספורט" הדגם הספורטיזי של "סוסיתא"
תמונה


1964

פורד מוסטנג שבמקור התבסס על הפורד פלקון קומפקט ירד מפס הייצור ב-9 במארס בדירבורן מישיגן והוצג לראשונה ביום זה ביריד העולמי בניו יורק.
תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=rFKT7XtKk44

ה- 19 באפריל

1955

נוסדה חברת Volkswagen of America היבואן הרשמי של החיפושית בארה"ב.
1955 הייתה שנת הדגל של חברת פולקסווגן, החברה יצרה את מכונית המיליון שלה ושברה את השיא ביצור של יותר מ1,000 מכוניות ליום.
תמונה

חג שמייח
לכולם
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

אפריל 20-26

הודעהעל ידי AKICHU » ש' אפריל 26, 2008 3:02 pm

ה- 21 באפריל

1948

מטוס קומנדו של "שירות האוויר" מתרסק במקסיקו סיטי

ה – C-46 קרטיס קומנדו מטוס תובלה דו-מנועי, שהיה מראשוני מטוסי התובלה של חיל-האוויר. המטוס יוצר בכמויות גדולות בזמן מלחמת העולם השנייה, ושימש כמטוס תובלה צבאי, למרות שתוכנן במקור כמטוס נוסעים אזרחי
תמונה

שירות האוויר (ש"א) היה הזרוע האווירית של ההגנה שהפך בהמשך לחיל האוויר הישראלי.
היחידה הוקמה בגלל הצורך בכוח אווירי לוחם שיעמוד אך ורק לצורכי בטחון היישוב. טייסי הש"א היו יוצאי חילות האוויר של בעלות הברית, ומקרב אנשי הפלמ"ח.
במהלך חודש אפריל 1948 יצאו מטוסי התובלה שנרכשו בארה"ב עבור "שירות האוויר". ארבעה ממטוסי הקומנדו נמצאו במילוויל - בסיס אווירי אמריקאי - והם נצבעו בצבעי דגלה של פנמה וקיבלו מספרי רישום פנמיים על מנת להקל את יציאתם מארה"ב. לפי תוכנית הטיסה, היה על המטוסים שהוטסו על-ידי צוותי אוויר שגוייסו למטרה זו להטיסם לג'מייקה, לתדלק שם ולהמשיך לפנמה. ב-10 באפריל המריאו המטוסים לדרכם, אך בשלהיותם קצרים בדלק נאלצו רובם לנחות באופן בלתי מתוכנן.
לאחר הנחיתה בפנמה, נאלצו חלק מהטייסים לשוב לארה"ב כדי להטיס חמישה מטוסים נוספים.
ב-21 באפריל המריאו הטייסים; עקב משקלו הכבד, נאלץ המטוס הראשון לרוץ לכל אורכו של המסלול. כנ"ל המטוס השני שניתק ממש במטרים האחרונים. המטוס השלישי שהוטס ע"י ויליאםגרזון וגלן קינג ושביצע המראה כקודמיו, טפס לגובה של כ-30 מטר ואז צנח. ביצועי הקומנדו הירודים בגלל העמסת יתר וההמראה משדה גבוה בצהרי יום ללא רוח הם שגרמו להתרסקותו. גרזון וקינג היו הקורבנות הראשונים של "שירות האוויר".

1956

השיר Heartbreak Hotel זהו הלהיט הראשון של אלוויס פרסלי שמגיע לפסגת מצעד הלהיטים בארה"ב

http://www.youtube.com/watch?v=_1Qo1eaWF8c

1994

סגן אלוף ג'קי פרקר הופכת לטייסת האמריקאית הראשונה להטיס F-16
תמונה

זה היה רגע של גאווה ביולי 1988 כאשר סרן ג'קלין פרקר בחיל האוויר האמריקאי מתקבלת לקורס טייסי ניסוי באדוארדס AFB בקליפורניה.
מכריה מספרים שג'קי ידעה לטוס הרבה לפני שהיה לך רשיון לרכב. ג'קי הקדימה הרבה בזמנה בלא מעט תחומים, בגיל 14 כבר הייתה סטודנטית באונברסיטת CENTRAL בקליפורניה ובגיל 17 הופכת להיות בוגרת האונברסיטה הצעירה ביותר, מכיון שהייתה צעירה מדיי להצטרף לחיל האוויר אך עם הנחישות והעיקשות וכמובן עם תואר ראשון במדעי המחשב, בגיל 18 מתקבלת כמתלמדת ב NASA ושוב הופכת לאחראית משימה עצמאית הצעירה ביותר.
ג'קי צברה עד כה 3,000 שעות טיסה ביותר מ-25 סוגי מטוסים בינהם C-141 מטוס תובלה, KC-135 מתדלק,T-38 מטוס המשמש לקורס אימון מבצעי, ה – UH-60 BLACKHAWK מסוק F-4, F-111, F-16 מטוסי קרב.
גם לנו אין במה להתבייש על אף שבשנת 1977 כאשר התגייסתי קורס טייס נסגר בפני בנות עד עתירתה של אליס מילר בשנת 1994 שבמאבקה על אף שהיא עצמה נכשלה במבדקים, נפתח מחדש הקורס היוקרתי בפני בנות.
הטייסת העבריה הראשונה בשנות ה- 40 – רחל מרקובסקי
במלחמת השחרור – זוהרה לביטוב
מבצע קדש – יעל רום
שנות ה- 50 ומבצע קדש – רינה לוינסון, על אף שלא סיימה קורס טייס צבאי בזכות רישיונות הטייס האזרחיים שלה הסכים צה"ל לשבץ אותה כטייסת קישור, סיור ותובלה, מי שמכיר אותה היא הייתה "קוץ בעכוז" של בקרי ופקחי הטיסה וזה נאמר בהדרת כבוד.
1998 - נווטת הקרב הראשונה ב- F-16 – סג"מ שרי
2001 טייסת הקרב הראשונה – סג"מ רוני , ועוד 2 נווטות קרב.
2002 טייסת תובלה – סג"מ י'
2003 שלוש נשים מסיימות את הקורס; נווטת קרב, טייסת מסוקי קרב וטייסת מסוקי סער.
עד 2005 סימו את הקורס 13 נשים, כאשר האחרונה סיימה כמכוננת טיסה והיא הראשונה בחיל.

ה- 23 באפריל

1948

מסרשמיט S-199 "הסכין"
עשרת מטוסי המסרשמיט הראשונים נרכשו באפריל 1948, והוטסו ארצה כשהם מפורקים וארוזים במטוס-תובלה C-54 שכור במבצע "בלק-5". מטוס התובלה נחת בשדה-התעופה עקרון, ויחד עימו הגיעו טכנאים צ'כיים, שסייעו בהרכבתו ומספר טייסים ישראלים שהוכשרו על המטוס כבר בצ'כוסלובקיה. מרגע זה מוםסקת השליטה המוחלטת שהיתה עד אז למצרים בשמי ישראל.

הקשיים ברכש-מטוסים עבור המדינה היהודית הצעירה, אלצו אותה להתפשר ו לרכוש כל מטוס שהיה בנמצא, בכל מחיר, ללא תיכנון מעמיק וללא בחינה ממשית של הצרכים האמיתיים ואפשרויות התיפעול.
יוצא דופן במיוחד היה מטוס-הקרב אוויה S-199 , דגם צ'כי של מטוס-הקרב "מסרשמיט" 109, אחד מעמודי התווך של הלופטוואפה.

לקראת סוף מלחמת העולם השנייה , בעיקבות הפצצות כבדות על מפעילי המטוסים בגרמניה פתחו הגרמנים קו ייצור נוסף במפעלי אוויה שבצ'כוסלובקיה, בפברואר 1948 החלו המטוסים הסדרתיים הראשונים להיכנס לשירות בחיל-האוויר הצ'כוסלובקי תחת הסימון S-199.
מטוס האוויה S-199 היה שונה בהרבה מה"מסרשמיט" 109 הגרמני, המוגבלות והמורכבות בהטסתו דרשה מיומנות גבוהה, בעיקר בהמראה ובנחיתה. בנוסף כמו ה109 ( עודד שים לב במיוחד בשבילך) הוא צויד בכן-נסע ראשי צר יחסית וחלש , שגרם לחוסר יציבות בריצה על המסלול. בעיה שלא התגברו עליה גם בדגמים המאוחרים יותר של המטוס, ובגללה נגרמו תאונות נחיתה רבות. בין היתר גם בגלל השינויים שנעשו במנוע ובמדחף של מטוס האוויה S-199 שפגעו בביצועיו: המנוע החדש היה כבד יותר עם הספק מירבי נמוך מהמנוע המקורי, שהשפיע על כושר הנסיקה של המטוס; המדחף שהיה בעל שטח הלהבים הגדול יותר הגביר את נטיית המטוס לסטות שמאלה וחייב הטייה גדולה של הגה הכיוון לקיזוז הסטייה.

מיום הפלישה של צבאות ערב, ב-15 במאי 1948 ה' באייר אז, נהנה חיל-האוויר המצרי מעליונות אווירית. מטוסי דקוטה וספיטפייר מצריים הפציצו את תל-אביב ללא הרף, ועל אף הפיתוי העצום להפתיעם עם מטוסי המסרשמיט ולהפילם, מוחלט במטה להבליג שעל פי הערכתו זה יפעל לטובה.
המטוסים בסופו של דבר הופעלו החל מה-29 במאי למשימות הפצצת מטרות קרקעיות, ורק ב-3 ביוני 1948 כנגד המטוסים המצריים בהם הפיל מודי אלון ז"ל, מפקד טייסת "הקרב הראשונה", שני מטוסי דאקוטה מצריים, שהיו בגיחת-הפצצה מעל תל-אביב - שדה דב ומטרות אזרחיות אחרות. היו אלה למעשה ההפלות האוויריות הראשונות בתולדות חיל-האוויר הישראלי.
מטוסי המסרשמיט כאמור היו קשים להטסה ולתחזוקה, ותבעו קורבנות רבים מקרב הטייסים, שהטיסו אותם במהלך המלחמה, לרבות מפקד הטייסת הראשון. אולם, לזכותם יאמר היו אלה מטוסי הקרב הראשונים והיחידים, שנמצאו בישראל בחודשים הראשונים למלחמת העצמאות, והם תרמו להדיפת האויב ולהגנה על שמי המדינה.
טייסי חיל-האוויר באותה תקופה, שרובם היו אנשי מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ), התקשו להתרגל למטוס חריג זה גם בגלל העובדה שהייה מזוהה כמטוס אוויב (גרמני) שהתמודדו מולו במלחמת העולם השנייה במטוסי האריקיין, מוסטנג וספיטפייר. וכעת משתמשים בו כנגד מטוסי ספיטפייר עליהם הורגלו לטוס, של חילות האוויר הערביים.
לאחר סיום מלחמת העצמאות, נותרו בחיל-האוויר חמישה מטוסים כשירים לטיסה, והוחלט להוציאם משירות. אחד המטוסים מוצב כיום במוזיאון חיל-האוויר בחצרים – שופץ במפעלי ציקלון בכרמיאל, והוא צבוע בצבעי מטוסו של מודי אלון, שמטוסו התרסק על המסלול לאחר פעולה ב-16 באוקטובר 1948. השיפוץ ערך זמן רב בעיקר בגלל חוסר במספר חלקים מרכזיים, וביניהם כני הנסע של המטוס, שבעבורם לא נמצא תחליף מקורי
בסך הכל נרכשו 25 מטוסי S-199, אבל רק 24 הגיעו לחיל-האוויר. הם שימשו למשימות יירוט, צליפה, צילום אוורי וליווי מטוסי תקיפה אחרים.
תמונה

המצרים כל הזמן מפציצים את תל אביב רבתי, בעקרון (תל נוף) ממשיכים להרכיב בקצב היסטרי את ה"סכינים" תוך כדי המצרים מצליחים לפגוע, בין השאר, בשני מטוסי מסרשמיט שטרם הסתיימה הרכבתם. ולכן הוחלט לתקן מטוסים אלה ולהעביר גם את הרכבתם "להרצליה - לשדה תעופה מוסווה יפה". במקום נבניתה שכונה והמיועדת לשיכון עולים. היה שם שטח מישורי שאידיאלי למסלול הדרוש. סביבו שטח נטוע. הרעיון היה פשוט: העצים - ישמשו מקום מסתור מצויין לאווירונים. בתי האריזה בסביבה ייהפכו למחסנים ולהאנגרים. מגדל-המים שבקרבת מקום, יהיה בינתיים מגדל פיקוח.
ואכן השטח הועבר לרשות החיל, ותוך זמן קצר הוכשר המקום.

צילום יפה של המסלול בהרצליה הטייס עודד והצלם בנו
תמונה

1987

תאגיד קרייזלר מכריז על רכישת למבורגיני.
למבורגיני עוברת משברים כספיים חמורים מאז שהמייסד שלה פרוצ'יו למבורגיני מכר אותה ב1974.
החברה נרכשה ע"י קבוצת אנשי עסקים שוייצרים ששמרו על השם המקורי, רוכבים על ההצלחה של דגם ה- Countach 1971 , הדגם הפופולרי בעיקר בגלל צורתו אולם הלא נח, וכך הצליחו להחזיק את הראש מעל המים עד 1978 ואז הכריזו על פשיטת רגל.
החברה נרכשה ע"י האחים מירנרן והיתה ברשותם עד אמצע שנת 1980.
בתחילת שנות ה- 80 למבורגיני יצרה עוד שני דגמים של ה- Countach ה the LP500
תמונה

את ה- Quattrovalvole
תמונה

לשני הדגמים הייתה הצלחה מרובה. החברה שוב שגשגה עובדה שמשכה את תשומת ליבו של תאגיד קרייזלר.
קרייזלר כאמור רכשה את החברה בשנת 1987, כאשר בשנת 1988 שיחררה את הדגם האחרון של ה- Countach וכינתה אותו בשם: Countach 25th Anniversary, המתעד את 25 שנות קיומו של הדגם באותה השנה. דגם זה היה אהוד ביותר מאז ובכלל.
תמונה
תמונה

המהירות המירבית שלו היא 184 מיילים לשעה ומאיץ מ 0-60 בחמש שניות.

הכינוי קונטש ניתן לדגם, כאשר נוצ'ו ברטונה המעצב, ראה את דגם האב בסטודיו שלו ופלט "קונטש" שמשמעו בדיאלקט פיימונטה הצפון איטלקי WOW , תגובה זו מופנית כלפי אשה יפה, ומאז נתקע הדגם עם שם זה.
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=Ezvyb9rz ... re=related


1992

המכון הסמית'סוניאן בוושינגטון רוכש את מכונית ה- Miller 122 1500-cc
תמונה

הרי מילר היה הראשון שהתמקד בבנית מכוניות מירוץ נטו בארה"ב, חברת דוזנברג שלטה בתחום מכוניות המירוץ האמריקאיות בתחילת שנות ה-20, הרי מילר היה זה שהמשיך את העידן הבא.

ה-24 באפריל

1901

ניו-יורק חייבה את בעלי המכוניות בהרכבת לוחיות רישוי למכוניות. הלוחיות נשאו את ראשי התבות של שם הבעלים, גודל הלוחית היה 3" גובה. עלותה 1$ ובשנה הראשונה התקנה החדשה הכניסה 954$
הלוחיות הראשונות היו מפורצלן שנאפה ביחד עם ברזל בבסיסו (ממש כמו כתרי שינים) או מקרמיקה פשוטה.
תמונה

ה- 25 באפריל

1926

הופעת הבכורה למכונית המזראטי הראשונה - ה TIPO 26 במירוץ הטרגה פלוריו באיטליה, את המכונית נהג אלפיירי מזראטי בעצמו.
תמונה

1948
נחנך מנחת מטוסים בעמק המצלבה בירושלים - הידוע כגן סאקר
תמונה

משדה זה המריאה בפעם האחרונה זהרה לביטוב ז"ל הטייסת הראשונה בשירות האוויר שלימים הפך לחיל האוויר הישראלי, וכיום "זרוע האוויר והחלל"
סיפורה של זהרה בהמשך

המאה ה- 18 - כנראה

המימונה - חג עממי הנחוג במוצאי חג הפסח ובאסרו חג.
על פי המסורת החג נחגג כפיצוי על כך שבמהלך חול המועד נאסר להתארח אחד אצל השני, ועל כן כפיצוי נהוג לקיים הילולה זאת כאשר כולם מתארחים אצל כולם ואוכלים ממאכלי אחד של השני.
תרבחו ותסעדו
תמונה

שבת נפלאה
אירית
מקורות:
Today in Autuomotive History
Today in Science History
ויקיפדיה
Youtube
אתר חיל האוויר
מוזיאון חיל האוויר
פרש
מרחב אווירי
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ש' אפריל 26, 2008 5:37 pm

וכדאי לזכור עוד דגם שלמבורגיני ייצרה משנת 82' עד 90',שנקרא ג'אלפה.
לג'אלפה היה מנוע V8 בנפח 3.5,והיא היתה מכונית ספורט מוצלחת למדי,שתמיד חסתה בצל אחותה המרשימה,הקונטאש.
אגב קונטאש,לזמר רוד סטיוארט יש 10(!)כאלו,בנוסף למיורה הסופר קלאסית,האספדה והאיסלרו.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ב' אפריל 28, 2008 10:22 am

והנה דגם שאולי עדיף לשכוח... :shock:

תמונה
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

שדה התעופה בהרצליה

הודעהעל ידי ufd41 » ב' אפריל 28, 2008 8:06 pm

[המצרים כל הזמן מפציצים את תל אביב רבתי, בעקרון (תל נוף) ממשיכים להרכיב בקצב היסטרי את ה"סכינים" תוך כדי המצרים מצליחים לפגוע, בין השאר, בשני מטוסי מסרשמיט שטרם הסתיימה הרכבתם. ולכן הוחלט לתקן מטוסים אלה ולהעביר גם את הרכבתם "להרצליה - לשדה תעופה מוסווה יפה". במקום נבניתה שכונה והמיועדת לשיכון עולים. היה שם שטח מישורי שאידיאלי למסלול הדרוש. סביבו שטח נטוע. הרעיון היה פשוט: העצים - ישמשו מקום מסתור מצויין לאווירונים. בתי האריזה בסביבה ייהפכו למחסנים ולהאנגרים. מגדל-המים שבקרבת מקום, יהיה בינתיים מגדל פיקוח.
ואכן השטח הועבר לרשות החיל, ותוך זמן קצר הוכשר המקום.

קצת ממבט אישי על השכונה שגבלה עם שדה התעופה בהרצליה.
שם השכונה הוא נחלת עדה אני חושב על שם עדה סילבר או סילברמן (לא בטוח)במרכז השכונה נבנה בית בכנסת לעדת התימנים אשר כנראה מומן ע"י אותה גברת מי שיבקר בבית כנסת זה יראה שלט הנצחה לזיכרה.כמו שצויין השכונה אוכלסה ע"י עולים חדשים בשנות הארבעים (1945 בערך)עולים קבוצת עולים אלו הגיעו מתימן באופן עצמאי התקבצו בעיר עדן ומשם בסיוע הסוכנות הגיעו לארץ ישראל.[/size]כאשר הגיעו לארץ בשנת 1941 התגוררו כ שלוש שנים באוהלים בשכונה שנקראה נווה עובד שכונה זו נבנתה לאחר מכן כשכונת פועלים והיום היא שכונה וילות מפוארות במרכז הרצליה (מי שמכיר אמצע רחוב הדר) לאחר שבנתה שכונת נחלת עדה היא אוכלסה כאמור על ידם המבנים שקיבלו היו מבני פאר (וצריך לזכור שמפחות אלו היו משפחות מרובות ילדים) לעומת האוהלים שבהם התגוררו. דירת חדר עם פינת בישול קטנה ופינת רחצה שרותים היו בחצר (בור שופכין) החצרות היו גדולות וכל יח' דיור ישבה על שטח של 1 דונם אשר שימש כמשק עזר (לול,משק חי,משק ירקות ופירות לצריכה עצמית (והכי חשוב קאת למי יודע מה זה) מספר המשפחות שאוכלסו בשכונה זו היה כ 60 משפחות מיגדל המים שהוזכר עדיין קיים ומבנהו מיוחד כעין משושה בקצה העליון של מגדל המיים היה מתקן איתות (מעין מורס דגלים)
עם הזמן שדה תעופה זה שימש כשדה עיקרי של חב' כימניר אשר עסקה בריסוס חקלאי עבור חקלאי האיזור.
והיום משמש את בתי הספר ללימוד טיסה ומנחת למטוסים קלים.
משדה תעופה זו ביצע אייבי נתן את טיסת השלום המפורמת למצרים ובשדה זה נחת כאשר חזר.
בשנות ה50 עם הגעת גלי העלייה מארצות צפון אפריקה הוכשר החלק הצפון מזרחי כשכונת עולים עבורם ונבנו ומקום זה כונה מעברת נחלת עדה.
מאין אני יודע כל זאת הורי היו מקבוצת עולי תימן אשר יסדו את השכונה ואני התגוררתי בשכונה זו עד גיל 6 באותה דירת חדר שתוארה פה.
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

מסרשמידט

הודעהעל ידי ufd41 » ב' אפריל 28, 2008 9:47 pm

קישור לכתבה על מסרשמידט
http://www.iaf.org.il/Templates/Journal ... ocID=20004
חידה מי מזהה את הרכב
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

הודעהעל ידי AKICHU » ב' אפריל 28, 2008 10:16 pm

כן כן היו ימים טובים פעם, יוזמה שלי לערוך אירוע של מועדון החמש במוזיאון חיל האוויר, היו נסיונות כושלים בעבר אבל אני הצלחתי.
ירדנו ל3 ימים לשם.
זה היה הרעיון שלי לשים מסרשמיט ליד מסרשמיט ואז כבר המשכנו להשתולל, והעמדנו את המוסטנג של בני הספל ליד מטוס מוסטנג, למרות שאין שום קשר בין המטוס למכונית, להבדיל מהמקרה של המסרשמיט.
על פי בקשה מיוחדת את מכונית הטריומף של עודד ליד הלביא, למה? כי לעודד קשר ישיר לצבר המכונף הזה.
תגלגלו בשירשור זה ותראו את התמונה בסיפור של הלביא.
המסרשמיט המצולמת בכתבה זו אז הייתה שייכת לעובדיה, היום יש לה אבא חדש בשם אודי סופר.

אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

ה- 27-29 באפריל

הודעהעל ידי AKICHU » ג' אפריל 29, 2008 10:53 pm

ה- 27 באפריל

1947

חברת יונייטד איירליינס מכניסה לשירותה את ה – DC-6 של חברת דוגלס, ומתגאה בעובדה כי זהו המטוס הראשון עם מערכת דיחוס תא מלאה בשירות האזרחי:
תמונה

כמובן היו עוד שתי חברות מטוסים שטענו לכתר האחת זו בואינג עם הסטראטוליינר(בואינג 307):
תמונה

וחברת לוקהיד עם הקונסטליישן:
תמונה

אפשר להכנס להסבר מעמיק על מערכת דיחוס התא, אבל ממש מיותר שהרי זה יהייה טכני מדיי, במילים ספורות בלבד למי שממש לא יודע, אזיי זו המערכת שדואגת לדחוס אוויר לתוך תא הנוסעים על מנת להגדיל את לחץ האוויר בתוכו שנדרש כאשר המטוס מגיע לגובה מסויים שבו הלחץ הנמוך לא מאפשר לנו לקלוט את כמות החמצן הנדרשת דבר שכמובן עלול להזיק.
כמה מהתופעות השכיחות שקשורות לשינוי הגובה והלחץ - "אוזניים סתומות" ולחץ באזור המצח , אבל זה בעיקר למי שסובל מבעיות סינוסים או לחילופין מערכת דיחוס תא "על הפנים" .
כפי שציינתי התעופה האזרחית מתהדרת במערכת דיחוס תא מלאה בשנת 47 כאשר 60 שנים אחרי , כולה 60 שנים, והיא שוב מתהדרת במטוס "גוליבר" האירבוס 380A-, בעל שתי קומות לכל אורכו, כאשר בתצורתו הרגילה (עם מחלקות שונות ושטחי ציבור) יכול לשאת 555 נוסעים, ובתצורת מחלקת תיירים בלבד – 800 נוסעים. המטוס פותח במסגרת התחרות רבת השנים מול ענק התעופה חברת בואינג.

טיסת הניסוי הראשונה הייתה ב - 27 באפריל 2005, אולם טיסתו המסחרית הראשונה התקיימה במרס 2007
תמונה

1955

תת המקלע עוזי נחשף לראשונה במצעד צה"ל ביום העצמאות
תמונה

עוזי (קת מעץ): הדגם המקורי, נכנס לשירות בצה"ל ב-1955. כיום, דגם זה לא נמצא בשימוש מבצעי. אורכו 65 ס"מ.
תמונה


ה- 28 באפריל

1919

לזלי לירוי אירווין מבצע את הצניחה החופשית הראשונה ממטוס
תמונה

לזלי שהייה איש פעלולים בתעשיית הקולנוע, התגייס בשנת 1919 ליחידת הצנחנים בארמיה, וכאמור בצע את הצניחה החופשית הראשונה כשהוא נעזר לראשונה גם, במצנח שמקופל בתוך תיק גב ואשר נפתח במשיכת חבל אותו תכנן פלוייד סמית'. לצניחה המפורסמת הזאת מתלווה גם שבירת קרסול קלה.
כחודשיים אחרי השניים מקימים חברה שנודעה בשם The Irving Air Chute Company כאשר בשנות ה-30 כ40 חילות אוויר שונים משתמשים במצנחים מתוצרתה.
החברה ייצרה גם מעילי טיס מצמר כבשים, מתלים ומענבים למטענים וחגורות בטיחות לכלי רכב.
תמונה
תמונה
1959 corvette survivor seat belts Irving air chute

כיום החברה נקראת Irvin Aerospace Inc ומתמחת ביצור מצנחים, וציוד הצלה מתנפח.

1939

פאוול קרוסלי מייצר את המכונית הזעירה האמריקאית הראשונה הידועה גם בשם Bantam Car
תמונה

המכונית שהייתה הגירסה המוקדמת יותר של ה- Crosley היית קצרה יותר וקלה יותר מהחיפושית וכמובן בהרבה יותר קטנה מכל כלי רכב אמריקאי שיוצר אז.
קרוסלי לא הצליח לעמוד במחיר היעד שהציב לעצמו של 500$ ועם מחיר מכירה של 800$ היצרן לא הצליח לשכנע את הלקוח האמריקאי לרכוש אותה שכן בעבור כמה מאות בודדות נוספות יכול הייה הקונה לרכוש מכונית בגודל רגיל והחברה נסגרה.

ה- 29 באפריל

1882

Elektromote היה הכינוי של הטרוליבוס הראשון בעולם.
תמונה

האלקטרומוט הוצג לראשונה ביום זה ע"י ממציאו דר' ארנסט וורנר פון סימנס בהלנסי, ברלין, זו הייתה כירכרה ללא סוסים שמונעת בעזרת שני מנועים חשמליים.

ליל מנוחה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

ה- 30 באפריל - ה-8 במאי

הודעהעל ידי AKICHU » ה' מאי 08, 2008 5:22 pm

ה- 30 באפריל

1948

לנד רובר רכב שטח אזרחי חדשני אשר הושק ב-יום זה בתערוכה המוטורית של אמסטרדם.
הלנד רובר הראשון עוצב על ידי מוריס וילקס, המעצב הראשי בחברת רובר מסופר כי וילקס הושפע מהג'יפ האמריקני ממלחמת העולם השנייה שהוא נסע בו. אב-הטיפוס הראשון של הלנד רובר, סנטר סטיר נבנה על שלדת ג'יפ.
תמונה

גופם של רכבי השטח נבנה מסגסוגת אלומיניום ומגנזיום שהייתה קלה ועמידה בפני חלודה. השימוש בסגסוגת נבע בגלל מחסור בפלדה ושפע אלומיניום ממטוסים אחרי מלחמת העולם השנייה.
תמונה

עמידותה של המתכת לקורוזיה הקנתה ללנד רובר את המוניטין שלו כרכב העמיד בתנאים הקשים ביותר. כל הלנד רוברים הראשונים נצבעו בגוונים שונים של ירוק בהיר בגלל עודף בצבע לתאי טייס של מטוסים.
סירטון:
http://www.youtube.com/watch?v=Ifo4L2kv ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=AojCOoqsiyo

ה- 1 במאי

1931

האמפייר סטייט בילדינג נחנך באופן רשמי ביום זה, הנשיא הרברט הובר חנך את הבנין בהדליקו בלחיצת כפתור ממשרדו שבבית הלבן, את אורותיו של גורד השחקים.
הבנין נבנה בצורה מדורגת על פי חוקי העזר בניו יורק וזאת על מנת שגורדי השחקים לא יחסמו את אור השמש מרחובותיה.
תמונה

הבנין בעל 102 הקומות שנשא את התואר הגבוה בעולם עד 1954, ממשיך להיות אייקון אמריקאי והקשר המפורסם ביותר עם עולם הקולנוע היה בסרט קינג קונג משנת 1933
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=gnP3zDIh-GU

ה- 2 במאי

1948

שני מטוסי נורודואין UC-64A נורסמן שהמריאו מרומא, נוחתים בשדה דב ומצטרפים ל"שירות האוויר".

עוד אחת מאותן הרכישות החפוזות שהנסיבות מכתיבות.

מטוס תובלה חד-מנועי בעל כנף עילית, שתוכנן ב-1935 על-ידי חברת "נורדואין" הקנדית עם יכולת המראה ממשטחים לא סלולים. כינוי של המטוס היה "החמור המעופף", עקב מנועו שהשמיע קול כשל נעירות חמור
תמונה

מטוסי ה"נורסמן" ביצעו משימות חילוץ של מתיישבים ממינחת מאולתר בסדום, ריבוי המשימות גרם לשחיקתם, והם נזקקו לטיפול רב ולתיקונים ואשר השביתם לימים רבים מדי.
מטוס זה כמו שאר המטוסים באותה התקופה הייתה רב תכליתי, והשתמשו בו גם למשימות הפצצה בין היתר; על עזה ורפיח. השחיקה כאמור, התאונות הרבות ועייפות החומר (המטוס היה מורכב ברובו מעץ מכוסה בבד) גרמו להוצאת המטוס בסופו של דבר מהשירות.

ב-10 במאי, הנורסמן המריא למשימת ה"הפצצה" שנחשבה הראשונה של חיל האוויר הישראלי צוות המטוס כלל שני טייסים, איש צוות שלישי ו"מטילנים" שתפקידם הייה להטיל את הפצצות, אולם בגלל תנאי מזג אוויר קשים בוטלה המשימה.
לאחר שהגיעו דיווחים כי שוב התאפשר ביצוע המשימה, המריא המטוס כאשר הוא גם מאוייש בפצצה שהייתה חבית שמולאה ב-200 ק"ג של חומר נפץ ואשר הייתה אמורה להיות מוטלת על בית מחסיר , כאשר הגיעו לאזור המטרה המטוס התרסק וכל אנשי הצוות נהרגו.

תומך המנוע שנמצא, מוצג כיום באנדרטה לחללי חיל האוויר בהר הטייסים ליד ירושלים. מידי שנה נערך במקום טקס יום הזיכרון לזכר נופלי חיל האויר במסגרת יום הזכרון הלאומי לזכר חללי מערכות ישראל.
המקום משמש גם לטקסי השבעה של חיל האויר וכן לביקורים רבים של מטיילים הבאים לשמורה הנפלאה של הר הטייסים.
תמונה

גורלם של המטוסים הייה שונה; חלקם הועברו לביה"ס הטכני לאימון מכונאים, חלקם שופצו "בבדק" ונמכרו לחו"ל, אחרים נמכרו לשוק האזרחי, אחד מהם נמכר לחברת "מרום" לריסוס, לאחר שסיים את שרותו שם, בשנת 1972 הובל על משאית לאורך כביש החוף והוצב על גג "סטקיית הטייסים" ליד נתניה. עם הזמן הוספו לו כל מיני תוספות מוזרות כמו רוטור של מסוק, וחלקי פח.

כך הוא נראה "רגע" לפני שסיים ב"סטקיית הטייסים"
תמונה

וכך אחרי עם התוספות המגוחכות:
תמונה

לאחר שהמסעדה נסגרה, עדיין נותר שם מספר שנים, עד שהוחלט לשחזרו לתצוגה במוזיאון חיל האויר בחצרים. בשנת 1990 הוחזר ל"מרום" על מנת לשקמו, אולם החברה נסגרה לא הרבה זמן אחרי.
בשנת 1998 הועברה גרוטאת המטוס לחצרים, אולם בגלל מצבו ההרוס, וחוסר בחלקים עיקריים הוחלט לא לשקמו יותר.

ה- 5 במאי

1914

אירווין ג'ורג' קנון בול היה נהג ורוכב מירוצים והתפרסם בעיקר במירוצים שלו מנקודה לנקודה במהלך החצי הראשון של המאה ה-20 שקבל שכר עבורם שכן נהג לקדם יצרני כלי רכב מכוניות ואופנועים, סה"כ השתתף ב143 מירוצים מחוף אל חוף.
תמונה

בייקר החל את הקריירה שלו כאמן וודביל (מעין קירקס נודד) ועבר לתחום המירוצים לאחר שהשתתף במירוץ אופנועי שטח בשנת 1904.
השיא הראשון שלו הושג ביום זה כאשר רכב על אופנוע אינדיאן מחוף אל חוף במשך 11 ימים.
בגין הישג זה קבל את כנויו Cannon ball מעיתון ניו יורקי שהישווה אותו לרכבת קנון בול, שזהו מושג כללי לרכבות מהירות במיוחד.

1948

2 מטוסים מצטרפים לשירות חיל האוויר:

דה הבילנד DH-89 דראגון ראפיד
תמונה

מטוס נוסעים פופולארי שהופעל במספרים גדולים בשנות ה-30 וה-40 בכל רחבי העולם.
אב הטיפוס טס לראשונה ב-17 באפריל 1934, אירוע מפורסם בעברו קרה בשנת 1936, כאשר הרודן פרנסיסקו פרנקו ((גנרליסימו) ברח בטיסה בראפיד מהאיים הקנריים למרוקו הספרדית בשלהי מלחמת האזרחים בספרד. אחרי מלחמת העולם השנייה נבנו כ 700 מטוסים למטרות צבאיות, למרות מבנהו הדיקטי, הוא נחשב מטוס בכל שרידות גבוהה, חלקם טסים אף היום בבריטניה וניו-זילנד.
מטוסי הראפיד כאמור ב5 במאי ימי המנדט הבריטי הגיעו לישראל וטסו בשירות החברות "נתיבי אוויר ארץ-ישראל" ו"אווירון", אשר הפעילו כל אחת מטוס ראפיד בודד.
תמונה

שני המטוסים הללו שירתו בחיל-האוויר הישראלי במהלך מלחמת העצמאות במשימות תובלה, אספקה והפצצה. מאוחר יותר, הצטרפו לשורות חיל-האוויר חמישה מטוסים נוספים. ב-1957 יצאו המטוסים משירות.

ביצ'קראפט בוננזה
תמונה

מטוס קל חד-כנפי, ששירת בחיל-האוויר בזמן מלחמת העצמאות. אב-הטיפוס של המטוס טס לראשונה ב-22 בדצמבר 1945, ומאז הוא שופר בהתמדה, למרות שלא שונה באופן בסיסי מהבוננזה הראשון. אחרי מלחמת העולם השנייה הופיעו 2 מטוסים בעלי מבנה מתכת; האחד הססנה 195 עם כנף עילית מאד דומה לדגם שנבנה טרם המלחמה, לעומתו הבוננזה 35 בעל מבנה קרבי, עם יכולות תמרון גבוהות בהרבה משל הססנה, בגין המבנה האווירודינמי , גלגלים מתקפלים, וכנף תחתית.

המטוס נתרם לחיל-האוויר ב-1948 על-ידי בוריס סניור, יהודי במוצאו, שהיה קצין בדרגת סגן בחיל-האוויר של דרום-אפריקה, ואשר רכש זוג מטוסים הטיסם לישראל ביחד עם טייס נוסף.
טווח המטוס שהוא פחות מ-1,200 ק"מ. דרש חניית-תידלוק ובמהלכו התרסק אחד המטוסים, סגן סניור לא וויתר וקנה אחר במקומו בעיר לוקסור במצרים, במסווה של מטוס-שעשועים, שנועד לטוס לביירות.
תמונה

המטוסים כאמור הגיעו 9 ימים לפני הכרזת העצמאות, בגלל מחסור במטוסים הם הותאמו בתחילה לשמש כמטוסי תקיפה קלים, לאחר שהורכבו עליהם פצצות במשקל 50 ק"ג כל אחת. מאוחר יותר הם שימשו לסיור ולקישור בלבד. המטוסים סיימו את שירותם בשנת 1957, כאשר בשנת 2004 הצטרפו למערך מטוסי התובלה הקלים של חיל האוויר דגם ה A-36 "חופית שהופיע המפגן היום.
תמונה

ה- 6 במאי

1937

LZ 129 Hindenburg הייתה ספינת אוויר גרמנית מתוצרת צפלין במקביל לספינה התאומה LZ 130 גראף צפלין II, הייתה ספינת האוויר הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם.
תמונה

בעת נסיון לנחיתה ב6 במאי 1937 בשדה בתעופה לייקהרסט בניו ג'רסי, היא נשרפה כליל. בשריפה נהרגו 36 בני אדם ונצלו 62, הארוע תועד במצלמה.
הספינה נקראה על שמו של מי שהייה נשיא גרמניה פאול פון הינדנבורג.
ההינדנבורג נבנתה בשנת 1935 ע"י יצרנית ספינות האוויר הגרמנית Luftschiffbau Zeppelin, גופה מאלומניום אורכו 245 מטרים , קוטרו 41 מטרים ולהמחשה, אורכה של הספינה הייה כאורכם של שלושה בואינג 747 ורק 24 מטרים קצרה יותר מהטיטניק.
מחלקת הנוסעים הכילה 50 נוסעים ובנוסף 61 אנשי צוות.
ההינדנבורג הכילה 200,000 מטרים מעוקבים של גז מימן (גז דליק ביותר), במקום ההליום שתוכנן במקור ושארצות הברית סרבה למכור למדינות זרות, ובעלת 4 מנועי דיזל דיימלר בנץ שהקנו לה מהירות מרבית של 135 קמ"ש.
ב4 במרס 1936 הייתה טיסתה הראשונה , עלות הכרטיס הייתה 400 $ שווה ערך היום ל 5,900 $

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=F54rqDh2mWA

חג שמייח
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ה' מאי 08, 2008 6:57 pm

רכבי השטח של לנד רובר נחשבים לבעלי אחוזי השרידות הגבוהים ביותר בעולם הרכב.
למעלה מ 70% מכלל הרכבים שיוצרו החל מ 48' עדיין נוסעים!
כמה חבל שהנהלות כושלות לאורך שנים רבות גרמו לכך שלנד רובר עברה מיד ליד כחפץ שאין לו דורש.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

ה- 9-10 במאי

הודעהעל ידי AKICHU » ש' מאי 10, 2008 7:40 pm

ה-9 במאי

1972

מטוס הנוסעים של חברת התעופה הבלגית "סבנה", שהיה בטיסה מוינה לשדה התעופה בן-גוריון, נחטף על-ידי מחבלים מארגון "ספטמבר השחור". ב-8 במאי 1972
חוטפי המטוס דרשו את שחרורם של מאות מחבלים שהיו כלואים בישראל, ואיימו לפוצץ את המטוס על נוסעיו באם דרישתם לא תענה.
שר הביטחון דאז, משה דיין, קיים משא-ומתן עם המחבלים כשבמקביל נעשו הכנות למבצע חילוץ בני הערובה.
יום למחרת ב-9 במאי 1972 , במבצע אשר שם הקוד שלו היה "איזוטופ", צוות של 16 לוחמי סיירת מטכ"ל שהתחזו לטכנאים שבאו לטפל במטוס, בינהם גם בנימין נתניהו שאף נפצע בפעולה מפליטת כדור של חברו ליחידה ,
תמונה

תחת פיקודו של אהוד ברק המסומן בעיגול, הגיע למטוס ובתוך 10 דקות בלבד הסתערו עליו כשהם הורגים שניים מהחוטפים ולוכדים את שתי המחבלות הנותרות.
תמונה

במהלך המבצע נפצעו שלושה מהנוסעים. אחת מהם מרי הולצברג, בת 22 מקיבוץ לוחמי הגטאות נפטרה מאוחר יותר מפצעיה - יהי זכרה ברוך.

אחרית דבר:
שתי המחבלות שנלכדו שוחררו במסגרת עסקת חילופי שבויים בעקבות מלחמת לבנון - תרז הלסה וחברתה רימה טאנוס נידונו ל220- שנות מאסר כל אחת.
טאנוס שוחררה לאחר שבע שנים בעסקת שבויים שבמסגרתה שוחרר חייל צה"ל, אברהם עמרם. הלסה ריצתה עוד ארבע שנים בנווה תרצה ושוחררה ב23- בנובמבר 83, במסגרת עסקה לשחרור שישה משבויי צה"ל ממלחמת לבנון. טאנוס חזרה לירדן, הקימה משפחה ומתה ממחלה. גם הלסה השתקעה בירדן, ארץ מוצאו של אביה וחיה שם עד היום.
המטוס החטוף עצמו, מדגם בואינג 707 המשיך לשרת את חברת סבנה עוד כ-5 שנים, מאוחר יותר נקנה על ידי התעשיה האוירית ונמכר לחיל האוויר. הוא שימש כמטוס ביון במשך שנים רבות והשתתף ברוב המבצעים ארוכי הטווח של החיל.


ה-10 במאי

1922

מכונית ריקנבקר ה- 1000 ירדה ביום זה מפס הייצור.
תמונה

ריקנבקר היה ייצרן מכוניות בדטרוייט בין השנים 1922-1927.
החברה נוסדה ע"י אדי ריקנבקר טייס מהולל, אלוף הפלות, שסמל הטייסת שלו ממלחמת העולם הראשונה צילינדר בתוך טבעת, משמש גם כסמל היצרן,
תמונה

הסמל ממוקם גם בחזית המכונית וגם בגבה.
תמונה

בשנת 1924 הייה נסיון כושל להתמזג עם יצרן אחר בשם פירלס Peerless , בשנת 1925 הוחלף המנוע בעל ששת הצילינדרים במנוע בעל שמונה והמודל נקרא Vertical Eight Super Fine שמתייחס למנוע המתקדם יותר ולמכוניות איכותיות יותר.
תמונה

למרות שהייצור נמשך גם ב1926, המכירות היו דלות בגלל מחירה הגבוה של המכונית ולפני שהחברה נסגרה יוצרו למעלה מ- 11,000.
הציוד של החברה נמכר לחברת Audi והועבר לגרמניה, ושני הדגמים שיוצרו באמצעותו היו ה- Audi Zwickau
תמונה

Audi Dresden
תמונה

מכוניות ריקנבקר ספורות שרדו.

1977

אסון הנ"ד הוא אסון תעופה בחיל האוויר שבו נהרגו 44 לוחמים ו-10 אנשי צוות אוויר בהתרסקות "יסעור" מסוג CH-53 סי סטליון, בבקעת הירדן סמוך לישוב ייט"ב והכפר עוג'א א-תחתא.
תמונה

מסוק ה"יסעור" מטייסת 118 השתתף בתרגיל של חטיבת הצנחנים בבקעה. במהלך ההמראה, פגע המסוק בצלע הר כתוצאה מטעות אנוש של הטייס והתרסק. כל הנוסעים נהרגו.
לזכרם הוקמה אנדרטת הנ"ד בבקעת הירדן.
תמונה
יהי זכרם ברוך

בעקבות מסקנות ועדת החקירה שהוקמה לאחר האסון, נקבע כי יוגבל מספר הלוחמים ביסעור ל־36 אנשים מתוכם 3 אנשי צוות.

שבוע טוב
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי zeev » ש' מאי 10, 2008 7:58 pm

כל הכבוד אירית , שרשור מעניין ביותר. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הקודםהבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו 4 אורחים

cron