רבותי ההיסטוריה חוזרת, שום דבר לא אבד לא נשכח......

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

הודעהעל ידי AKICHU » ג' אפריל 01, 2008 11:32 pm

ה-1 באפריל

1918

נוסד חיל האוויר המלכותי הבריטי.
לחיל האוויר המלכותי כ-1000 כלי טייס וכ 42,000 חיילים בשירות סדיר.
תמונה

אני מתמוגגת מזה כל פעם מחדש יום השוטים נהדר לכולם ושכך יהייה כל השנה מעתה ועד בכלל
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=SPloOj7xj9M


1959

האחד באפריל, "ליל הברווזים"
תרגיל גיוס פומבי, שבוצע ללא אישורם של שר הבטחון והרמטכ"ל, ואף ללא ידיעתם, גרם לבהלה גדולה בציבור הישראלי ועורר חשש שמלחמה עלולה לפרוץ בכל רגע. היה זה לאחר שתחנת הרדיו של "קול ישראל" הודיעה בשידור דרמטי על גיוס מילואים פומבי בישראל, למרות שגיוס המילואים נועד לשלוש יחידות בלבד. בידיעה, ששודרה פעמים רבות, לא צוין שמדובר בתמרון בלבד, וצבאות ערב, שחששו ממהלומה צבאית ישראלית, הכריזו מיד על מצב חירום והחלו בגיוס מילואים. המתיחות התפוגגה, לבסוף, לאחר שהתבררה הטעות.
האירוע כונה "ליל הברווזים" (על-שם אחת הסיסמאות ששודרו - "ברווזי מים"), ובעקבותיו הועברו מתפקידיהם ראש אג"ם, אלוף מאיר זורע, וראש אמ"ן, אלוף יהושפט הרכבי.

1970

ה- AMC גרמלין זוהי מכונית קומפקטית שיוצרה ע"י אמריקן מוטורס קואופוריישן החל מהאחד באפריל שנת 1970 ועד 1978, סה"כ יוצרו 671,475 מכוניות בארה"ב וקנדה.
ה- AMC גרמלין נחשבת למכונית הקומפקטית הראשונה שיוצרה בארה"ב
תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=N2CqOj5W ... re=related


יום השוטים
מקובל לחשוב שמנהג זה החל בצרפת במאה ה – 17 עד אז התקיימו חגיגות השנה החדשה בין ה – 25 במרץ ועד ה – 1 באפריל. אולםבשנת 1582, המלך שארל ה – 9 בחר בלוח הגריגוריאני בו מתחילה השנה ב – 1 בינואר. אלה שסירבו לקבל את התאריך החדש כתאריך של ראש השנה, או שכחו אותו קיבלו מתנות מטופשות והזמנות-שוא למסיבות שלא התקיימו ב – 1 באפריל. הקשר נוסף מיוחס למזג האוויר ההפכפך והשינויים המאפיינים את עונת האביב, הגוררים אחריהם התנהגות שובבה ולא-צפויה.
כמו למשל הגשם השובב אתמול .

כמה מהמתיחות המפורסמות:
ב- 1 באפריל 1950 הודיעה הטלוויזיה ההולנדית על התמוטטות מגדל פיזה באיטליה. הידיעה עוררה בהלה.

ב-1 באפריל 1966 הודיעה רשת המזון המהיר האמריקנית טאקו-בל כי היא רוכשת את פעמון החירות כדי לסייע למדינה להקטין את חובותיה, וכי הפעמון יקרא מעתה "פעמון החרות של טאקו" (Taco Liberty Bell ).

דובר הבית הלבן, מייק מק'קרי ציין כי אנדרטת לינקולן, ה"לינקולן ממוריאל" נמכר אף הוא ויקרא מעתה "פורד לינקולן מרקורי ממוריאל".

בישראל ב-1 באפריל 1981 הודיעו בחדשות הבוקר של "קול ישראל" כי נפסל תוארה של מכבי תל אביב בכדורסל כאלופת אירופה הטריה, משום שקהל האוהדים שנכח באולם פרץ למגרש כשנייה אחת לפני תום המשחק.

ב-1 באפריל 2004 דני רופ, הודיע בפומבי על מטר "זהובונים", חתיכות זהב הנופלות מן השמיים כמו כן, טען שמאורע זה קרה בפעם האחרונה ב-1404. אנשים רבים יצאו מבתיהם לחזות במטר. לאחר מכן הוסיף כמה נקודות ואמר: 1.4.04.

BBC, ערוץ טלוויזיה רציני ומכובד ב-1957, הודיע על יבול שופע מאוד של ספגטי בשדות שוויץ, והראה איכרים שוויצרים קוטפים מן העצים רצועות ספגטי. בעקבות התוכנית התקשרו צופים רבים לאולפן ושאלו מה עליהם לעשות כדי לגדל עצי ספגטי בעצמם. התשובה הדיפלומטית שהתקבלה מן ה-BBC הייתה כי יש לשתול ענף ספגטי בקופסת שימורים של רוטב עגבניות, ולקוות לטוב.


ב-1962 היה רק ערוץ טלוויזיה אחד בשוודיה, והוא שידר בשחור לבן. ב-1 באפריל הופיע המומחה הטכני של תחנת הטלוויזיה בחדשות הערוץ והכריז על פיתוח טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לצופים בבית להמיר את מסכי הטלוויזיה הביתיים שלהם לתצוגה צבעונית באופן מיידי: כל שעליהם לעשות לצורך כך הוא למתוח גרבי ניילון מעל הצג. הדיווחים הצביעו על מאות אלפי תושבים שמתחו גרביים בצייתנות.

ב-1998פורסם על גבי עמוד שלם בעיתון USA today מוצר חדש תוצרת ברגר קינג: וופר לשמאליים. ביום למחרת הודיעה ברגר קינג, כי אף על פי שהוופר המסובב היה מתיחה, אלפי לקוחות הגיעו למזללות וביקשו את הוופר החדש.


מיליונר אוסטרלי, דיקסמית', פרסם בגלוי את תוכניתו "לסחוב" קרחון מאנטארקטיקה, לפרק אותו לקוביות קטנות ולמכור לקהל הרחב כל קוביה תמורת 10 סנט. הקוביות העשויות מים טהורים מאנטארקטיקה היו אמורות, על פי התכנון, לשפר את טעמו של כל משקה. לכן לא הופתעו תושבי סידני כשבאחד באפריל 1978 הופיעה בנמל סידני דוברה, אשר גררה מאחוריה קרחון ענקי. רק כשהקרחון היה כבר בתוך הנמל, החל לרדת גשם וחשף את טיבו האמיתי: קצף וקרם גילוח, אשר כיסו על לא-יותר מאשר סדינים לבנים.


זה היסטרי!!!
ב-1976 הודיע אסטרונום ברדיו BBC הבריטי, כי אירוע של פעם-בחיים עומד להתרחש בבוקר – כוכב הלכת פלוטו יעבור בדיוק מאחורי צדק, ויגרום באופן זמני ליישור גרביטציוני, אשר יבטל לרגע את כוח המשיכה של כדור הארץ. למאזיני הרדיו נאמר, כי אם יקפצו באוויר ברגע היישור, כלומר בשעה 9:47 בדיוק, הם יחוו תחושת ריחוף משונה. בשעה היעודה הגיעו מאות שיחות טלפון לתחנת הרדיו ממאזינים נרגשים אשר דיווחו כי הרגישו את התחושה.

ליל מנוחה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ד' אפריל 02, 2008 1:04 pm

אחח... אין כמו הגרמלין!
איזה עיצוב, איזה סקס אפיל :shock:

תמונה
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הודעהעל ידי חן פרחי » ו' אפריל 04, 2008 8:40 am

ה AMC גרמלין היתה אמורה לקבל במקור מנוע וונקל מהפכני,רק הבעייה שעלויות הפיתוח הגבוהות שלו חיסלו למעשה את כל תקציב הפיתוח של AMC,ובמקום מנוע וונקל קטן וקומפקטי,מצאה עצמה הגרמלין תקועה עם מנועי ג'יפ..
גורל דומה המתין ל AMC פייסר שהוצגה ב 75'-מכונית קומפקטית בעלת עיצוב מקורי ומיוחד,שיש הטוענים שעיצובה היה מקור השראה לעיצובה של הפורשה 928.
אם אירית תוכל לעלות תמונות של הפייסר,יהיה נהדר.
שבת שלום לכולם.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

הודעהעל ידי zeev » ו' אפריל 04, 2008 10:20 am

בזמנו הייתה כזו למישהו ברמת - השרון עד שנזכרתי לבדוק היא נעלמה , חבל , עוד אחד מהפספוסים שלי. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי AKICHU » ו' אפריל 04, 2008 10:24 am

בבקשה

תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=NgMyAliEP2U

שבת שלום
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

ה- 2-3 באפריל

הודעהעל ידי AKICHU » ו' אפריל 04, 2008 10:46 am

ה- 2 באפריל

1962

השקת תמרור הפנדה בבריטניה. זהו התמרור שמופעל בלחיצת כפתור
תמונה

בשנות השישים המוקדמות משרד התחבורה הבריטי ושר התחבורה דאז ארנסט מארפלס חיפשו דרך לשפר את בטיחות הולכי הרגל שחוצים כבישים סואנים.
מעבר החציה הרגיל לא נחשב בטיחותי ויצר לא פעם עומסים כמו גם לעיכובים גם לנהגים וגם להולכי הרגל.
אמנם היו פתרונות זמינים אך הפצתם ברחבי היבשת הייתה לא ישימה כי הם היו יקרים מדי כמו גם הפתרונות המאולתרים ספקו שתי אפשרויות בלבד; עצירת התנועה של כלי הרכב או של הולכי הרגל לפרקי זמן ארוכים מדיי, בנוסף העדר תקינה , הנושא דרש פתרון אחר.
תמרור הפנדה המוצא על מנת לשלב את כל הפתרונות הקיימים והנסיון ומעל הנל לשפר את בטיחותם של הולכי הרגל.
הצגת הבכורה של התמרור התבצעה ב-2 באפריל ב- Waterloo Station בלונדון וחנכו אותו שר התחבורה ארנסט מארפלס וראש רובע למבת' בחציה, כאשר שר התחבורה נושא עמו בובת פנדה
תמונה

1987

הממשל האמריקאי אפשר בחלק מהמדינות להעלות את מגבלת המהירות בכבישים בין עירוניים מ- 55 מיילים לשעה ל- 65.
מאז 1973, כאשר ניכסון החיל את החוק הפדראלי שמגביל את המהירות ל- 55 מיילים לשעה, מדינות רבות העלו את מגבלת המהירות ל- 75.
נוודה ומונטנה הנהיגו מדיניות שונה שאפשרה מהירות לא מוגבלת ולא הגדירו זאת במספרים, אולם עודדו את הנהגים לא לנצל זאת ולנהוג בצורה זהירה ושקולה (כמו אצלנו, סוף סוף מעתיקים מאיתנו)
המהירות הגבוהה ביותר בכביש בין ארצי בארה"ב היא 80 מיילים בשעה, והיא במערב טקסס.
תמונה

הדיון בנושא הבטיחות בדרכים בעיקבות העלאת הגבלת המהירות בכביש בין עירוני, הייה רועש ורוגש; לא מעט טענו שמהירות גבוהה יותר משמעותה מספר תאונות עם הרוגים גדול יותר, מאידך, המצדדים טענו כי דווקא המהירות הגבוהה יותר מפחיתה את מספר התאונות בזה שהיא מצמצמת את עומסי התנועה.
שתי הקבוצות הציגו את עמדתם ע"י הבאת נתונים מדוייקים ומשכנעים; מכונית חדשה היא ללא ספק מסוגלת להתמודד עם מהירויות גבוהות יותר כמו גם הכבישים, השאלה הגדולה האם הנהגים???

ה-3 באפריל

1885

דיימלר גוטליב רושם פטנט על מנוע מקורר אוויר בעל צילינדר יחיד
תמונה

המצאתו של דיימלר היית פריצת דרך לה ציפו כל בוני המנועים באותה העת, לפני כן אף אחד לא הצליח לפתור בצורה יעילה את בעיית החם שנגרם ע"י מנוע הבעירה הפנימית

סירטון: " דקות של תשוקה" סירטון תדמית מהמם
http://www.youtube.com/watch?v=GGXDqNVY ... re=related

1954

היום השלושה באפריל - מבצע "שנונית"
ראשית הדבר: ב-1 באפריל עלתה ספינת חיל-הים "אלמוגית" על שירטון בחוף הסעודי,. מטוס מוסקיטו שהוזנק זיהה את הספינה במרחק 146 ק"מ דרומית לאילת. הוחלט לבצע חילוץ מיידי; במקביל הן פינוי אווירי והן פינוי ימי (באמצעות אוניית חיל-הים "ברזלית", שהפליגה לאזור).
במפקדת החיל התלבטו בין מטוסי-ים מסוג קטלינה:
תמונה

מטוסי דקוטה:
תמונה

או מטוסי פייפר:
תמונה

ולבסוף הוחלט להעדיף למבצע את מטוסי הפייפר
בשעה 23:00 המריא לאזור הפעילות מטוס דקוטה, ששידר באלחוט לאנשי חיל-הים את תוכנית הפינוי
הטייסים שנבחרו להשתתף במבצע היו אנשי הטייסת הקלה או בעלי נסיון קודם בהטסת מטוסים קלים. על המטוס המוביל, שהוכן כראוי לנחיתה בתנאי קרקע קשים, הועמס ציוד רב, וצוות הפינוי היה ערוך ומוכן ליציאה. אך בגלל תנאי מזג אוויר הקשים נדחה המבצע ליום המחרת.
ב-3 באפריל, בשעה 7:30, המריאו הפייפרים מאילת בשלושה מבנים - שלישיה ושני זוגות, בהפרשים של חמש דקות בין מבנה למבנה. לאחר כשעת טיסה בגובה נמוך מעל מרכז המפרץ פנו המטוסים אל החוף הסעודי, כשמעליהם פיטרל מטוס מוסקיטו לצורך הגנה אווירית. המוביל זיהה את הספינה התקועה על שירטון, כשבקרבת מקום עגנה ספינה גדולה נוספת, וליד החוף היתה סירת משוטים, מאוחר יותר התברר לטייסים כי הספינה הגדולה שייכת למשמר החופים הסעודי, ואילו סירת המשוטים היא של דייג מקומי.
אנשי חיל-הים הכינו יום קודם לכן מסלול נחיתה מאולתר בשטח, וברגע המתאים נחת המוביל, בעזרת נר עשן שהונח על המסלול, ואותת ליתר המטוסים לנחות אחריו
הקשר בין כוח החילוץ לבין מרכז המבצעים של חיל-האוויר נשמר ברציפות באמצעות מטוסי מוסקיטו שפטרלו מעל. שבעת הפייפרים פינו את אנשי הצוות, וחזרו צפונה במזג-אוויר קשה במיוחד.
את "הפינלה" למבצע נתנה רביעיית מטוסי מוסטנג, בפיקודו של רס"ן מרדכי הוד, שהגיעה בשעה 10:30 לחוף הסעודי, ובאש רקטות ותותחים העלתה את הספינה הישראלית בלהבות.
תמונה

אפריל 1975 - מסוקי הקוברה (צפע) הראשונים מצטרפים לחיל-האוויר
תמונה

מלחמת יום הכיפורים היתה הזרז העיקרי לרכישת מסוקי הקרב הראשונים של חיל-האוויר. לחיל-האוויר כבר היה אז נסיון בהפעלת מסוקים חמושים, כמו מסוקי הסער:
S-58 סיקורסקי:
תמונה

ה- בל 205
תמונה

החמושים במקלעי צד, אולם הקוברה נראתה כפתרון הולם יותר לבעיות קשות שבהן נתקל חיל-האוויר במלחמת יום הכיפורים: פעולה באזורים זרועי טילי נ"מ ובלימת טורי שריון. לאחר מלחמת יום הכיפורים יצאו לארה"ב ארבעה טייסים, כולם טייסי מסוקי סער, כדי לבחון את מטוסי הקוברה.
נרכש מספר מצומצם של מסוקי קוברה משומשים מהדגם הראשון ה-AH-GI, שטרם צויד בטילי טאו. כולם שירתו לפני כן במלחמת וייטנאם, עברו שיפוץ מקיף והותקן בהם תותח מיניגאן בקוטר 7.62, רובה רימונים בגחון ומקלע 20 מ"מ בשורש הכנף.

המסוקים נקלטו בחיל-האוויר במסגרת יחידת ניסוי, שנועדה לבחון את השימוש בם והפעלתם המבצעית.

טיסת הבכורה בארץ הייתה ב-13 במאי 1975, כחודש לאחר שהגיע ארצה, לא הרבה אחרי כן הגיעו שאר המסוקים וניסויי הטיסה שלהם החלו.

1973

למי יש כזה??? שיעלה צילום בבקשה

מרטין קופר, ממציא הטלפון הנייד הידני , מבצע את שיחת הטלפון הסלולרי הראשונה, במכשיר הטלפון הנייד הידני הראשון.
תמונה

שבת שלום
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ו' אפריל 04, 2008 11:34 am

הטלפונים הסלולאריים הראשונים שהגיעו לארץ בסוף 84' היו המכשירים הקבועים לרכב,בגירסתם הקדמונית.
מעט מאוחר יותר הגיעו אותם טלפונים שיועדו לרכב בגירסה ניידת,שכללה תיק די גדול שבו היה נמצא ה "מוח" והסוללה,שהיתה כבדה למדי,מאחר והמכשיר צרך די הרבה זרם.
אני זוכר שזה היה די משעשע לראות אנשים ניסחבים עם המכשיר הענק והכבד הזה.
לקראת סוף שנות ה 80' מוטורולה החלה לשווק את המכשיר הנייד שצורתו די דומה לזה שבתמונה,ושמו בישראל נקרא "בננה" על שום צבעו וצורתו.
בין יתר שימושיו,הנפוץ ביותר היה ..אלה,בשעת מריבות :)
מאוחר יותר הגיעו מכשירי האלפא שכבר היו הרבה יותר ניידים ונוחים.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

חילוץ סטי"ל

הודעהעל ידי ufd41 » ש' אפריל 05, 2008 6:49 am

עוד מקרה של עליית אוניית חיל הים על החוף הסעודי מעניין מה הם מחפשים שם.
הפעם כלי השייט חולץ ולא הושמד.
קישור לאתר חיל האויר המתאר את המקרה.
http://www.iaf.org.il/Templates/FlightL ... Type=EVENT
דרך אגב הספינה שעלתה על השרטון היא אח"י געש
תמונות ממקום האירוע.
http://www.fresh.co.il/vBulletin/showth ... p?t=270986

מקורות:
אתר חיל האויר
פורום פרש
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

ה- 5 באפריל

הודעהעל ידי AKICHU » ש' אפריל 05, 2008 9:43 am

ה- 5 באפריל

1923

, Firestone Tire and Rubber Company מאקרון שבאוהיו, החלה ביצור סדרתי של צמיגי בלון למטרות מסחריות.

והנה עדות מצולמת מי באמת עומדת מאחורי הגלגלים
תמונה

The woman's touch is final. Double-checked after painting, finished tires pass before this woman to make sure they are perfect


1988

טרייסי צ'פמן משחררת את הסינגל Fast Car מתוך אלבומה "טרייסי צ'פמן".
תמונה

בשיר זה היא ממשיכה את המסורת של זמרי באלדות אמריקאים שמהללים את החופש שניתן לנו למשל באמצעות הדרכים הפתוחות האינסופיות:
You've got a fast car….
Is it fast enough so we can fly away?
We got to make a decision. Leave tonight or live and die this way.
I remember when we were driving, driving in your car, speeds so fast I felt like I was drunk...
I had a feeling that I belonged.
I had a feeling I could be someone.

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=Orv_F2HV4gk

שבת נפלאה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ש' אפריל 05, 2008 5:55 pm

הצמיג המנופח הראשון הומצא ע"י ג'ון גודייר בסוף המאה ה 19',לאחר ניסויים רבים שערך על מנת למצוא דרך להפוך את חומר הגלם הטיבעי שמופק מעצי הקאוצ'וק,לחומר מתאים לציפויי גלגלים מעץ.
לגומי הטיבעי היתה נטייה לקפוא בחורף ולהתפורר,ואילו בחום הקייץ הוא פשוט נמס.
יום אחד החליט ג'ון גודייר להכניס גומי טיבעי לתנור שחומם לחום של 150 מעלות,לערך,ופיזר מעט גופרית מעל.
למרבה הפליאה,הגומי ביצע הליך כימי שנקרא גיפור,והפך לחומר אלסטי,חזק וגמיש,ומכאן הדרך לייצור צמיגים הנתנים לניפוח היתה קצרה.
למרות שם המשפחה שלו,לג'ון גודייר לא היה שום קשר לחברת הצמיגים המפורסמת.
גם בימנו גיפור הגומי נעשה באותה שיטה בדיוק,כשבשנות ה 40' החלו לייצר גומי מלאכותי שהינו תוצר לוואי של נפט.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

הודעהעל ידי AKICHU » ש' אפריל 05, 2008 6:57 pm

חן
אם לא היית מגיב הייתי משוכנעת כי אתה בדרג ד' (טוטל לוס במונח ח"א)
כשפגשתי את הנושא Rubber ישר חשבתי עליך
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ש' אפריל 05, 2008 7:31 pm

AKICHU כתב:חן
אם לא היית מגיב הייתי משוכנעת כי אתה בדרג ד' (טוטל לוס במונח ח"א)
אירית

עוד לא דרג ד' אבל בהחלט מיתקרב..
גבי תפוס ללא תקומה :D
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

הודעהעל ידי AKICHU » ש' אפריל 05, 2008 7:32 pm

אז כשתתחיל לקרוא את רשימת המוזיאונים שאני מעלה בדקות אילו הגב יתישר
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

ה- 6 באפריל

הודעהעל ידי AKICHU » א' אפריל 06, 2008 10:43 pm

ה- 6 באפריל

1912

בשנת 1899 קלייד ג'. קולמן מבקש לרשום פטנט על סטרטר חשמלי לכלי רכב, אולם המצאה חכתה עד לשנת 1911 כאשר צ'רלס פ. קטרינג רשם פטנט על סטרטר פועל ואשר הותקן ביום זה לראשונה בקאדילק.
תמונה

1926

חברת Varney Air Lines
תמונה

האבות המייסדים של חברת יונייטד איירליינס, הזכיין הראשון של שירות דואר אוויר האמריקאי, שבסיסה היה בבויזי באידהו, ואשר בצעה את משלוח האווירי הראשון של דואר ביום זה מאלקו נוואדה לפסקו וושינגטון (המדינה)
תמונה

1934

חברת פורד מוטור מציעה צמיגים עם פס לבן כתוספת בעבור 11.25 $ לסט.
תמונה

הפסים הלבנים שויכו במהרה לסטייל וממון, כאשר בשנות החמישים הם כבר ההיוו חלק סטנדרטי של לא מעט כלי רכב, וקשה הייה לתאר קורבט 55 ללא סט מותאם כזה.
האהדה לפסים הלבנים המשיכה גם בשנות השישים, היצרניות הציעו מגוון רחב של פסים לבנים בעוביים שונים וגוונים שונים של לבן.
בסרט של ג'ימס בונד , ד"ר נו 007 הוא נוהג ב- Sunbeam עם פסים לבנים בהזמנה מיוחדת בגודל של 5 אינטשים לבן בוהק.
אוככככככככככ שון קונרי מעדן.

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=fft1l_l8vR8

ליל מנוחה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ב' אפריל 07, 2008 5:38 pm

ואם נגענו בפסים הלבנים,הם מיוצרים מגומי מיוחד שלא נוטה להיתלכלך,ורק לאחר המצאת הגומי הסינטטי היתאפשר ייצורם.
הצבע הלבן הוא פועל יוצא של הוספת פיח לבן לתערובת-לא,זו לא טעות-פיח לבן.
ואם במודות עסקינן,איך אפשר לשכוח את גגות הסקאי שאיפיינו מכוניות רבות משנות ה 60' וה 70'-פריט מגוכך בעליל,שגרם לחלודות איומות בגג שמתחתיו,כשחדרה לחות.
תמונות בבקשה-אירית,לטיפולך.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

הקודםהבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 6 אורחים