רבותי ההיסטוריה חוזרת, שום דבר לא אבד לא נשכח......

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

ה- 14 בדצמבר

הודעהעל ידי AKICHU » ו' דצמבר 14, 2007 11:59 pm


הטיסה הראשונה הרשמית בכלי טיס כבד מן האוויר התקיימה ב־17 בדצמבר 1903 על ידי האחים רייט; אורוויל וווילבור בקיטי הוק , נורת' קרוליינה.
תמונה

קיימת מחלוקת לגבי הגדרת טיסה זו כראשונה, מכיון שיש לא מעט מתחרים שטוענים לכתר.
בשנת 1903 ה"פלייר" של האחים רייט יצא מפס הייצור, ולאחר כמה טיסות מבחן באב הטיפוס שנה קודם לכן, ב- 14 בדצמבר היו מוכנים לטיסת הבכורה,.
הם הטילו מטבע מי מבינהם יבצע את הנסיון הראשון, ווילבור זכה, אולם בגלל משיכת יתר המטוס הזדקר והתרסק, ולמזלם רק עם נזקים מינוריים.
התיקונים ערכו 3 ימים, הפעם היה זה תורו של אורוויל והפעם בהצלחה, האחים ביצעו ארבע טיסות באותו היום, הראשונה למרחק של 37 מטר ב־12 שניות, והרביעית (והמוצלחת מכולן) למרחק של 279 מטר ב־59 שניות.
סירטון; http://www.youtube.com/watch?v=A-CvkEUS ... re=related

נסקאר, ההתאחדות הלאומית למרוצי מכוניות, הוקמה ב14 בדצמבר 1947 בדייטונה ביץ' , פלורידה
נסקאר הינה הגוף המעודד והתומך הגדול ביותר בארה"ב במכוניות ומרוצי ספורט.

בעשורים הראשונים של המאה ה-20, דייטונה ביץ' התפרסמה במירוצים שנערכו בה, בהם נקבעו כמה שיאי עולם. דייטונה ביץ' הפכה ל"מכה" של "שרוטי" המירוצים, ו15 שיאים נקבעו במהלך השנים 1905-1935.
תמונה

ב1936 ישורות המלח של בונוויל (עליהם ארחיב בקרוב) הפכו למובילים בתחום שבירת שיאי מהירות ולכן בדייטונה ביץ' שינו פאזה והחלו לקיים אירועי ספורט מוטורי על כל גווניו ורבדיו.
תמונה

סירטון; http://www.youtube.com/watch?v=m3-hJFTZe08

שבת נפלאה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

amazing

הודעהעל ידי Bender » ש' דצמבר 15, 2007 12:19 am

amazing job
wow
Bender
 
הודעות: 1
הצטרף: ש' דצמבר 15, 2007 12:18 am

ה-16 בדצמבר

הודעהעל ידי AKICHU » א' דצמבר 16, 2007 11:43 pm


16 בדצמבר

1949

החל ייצורה של סאאב 92 שנתבססה על אב הטיפוס סאאב 92001. כל הדגמים שיוצרו היו מפוארים , על אף שפורסמו דגמים פשוטים יותר, בגלל חוסר העניין בסופו של דבר יוצרו רק הדגמים המפוארים.
תמונה

צבעם של הדגמים הראשונים הייה ירוק, על פי כמה מקורות לסאאב היו עודפי צבע של מטוסי קרב שהחברה ייצרה, שהרי סאאב השבדית במקורה הייתה יצרנית מטוסים.
והנה חזרתי למטוסים :) .

1960

תאונה מצערת שנוצרה משילוב של כמה תקלות, מזג אוויר קשה – סופת שלגים המחייבת טיסת מכשירים , מערכת המכ"מ בשדה שמפסיקה לפעול, מטוס יונייטד 826 מדווח שאחד ממכשירי הניווט לא פועל מחייב את טייסי יונייטד לחשב ידנית את מיקומם – טעות בחישוב גורמת לסטייה במיקום יחסית לנקודת הדיווח מעליה היה אמור לעבור וכניסה לתוך נתיב הטיסה של TWA 266 וההתנגשות
תמונה

שני המטוסים מתרסקים מטוס יונייטד על בניין בברוקלין ועל כנסיה ששמה כמה אירוני "עמוד האש" ומטוס הTWA בשדה תעופה קרוב.
תמונה

סה"כ מספר ההרוגים 134, 88 על היונייטד, 44 על הTWA ו6 קורבנות על הקרקע

אות ההקריאה של מטוס יונייטד טיסה 826 היה Mainliner Will Rogers, וויל רוג'רס היה בדרן אמריקאי שנהרג בהתרסקות 25 שנים לפני כן – מוסר השכל; אסור לקרוא מטוסים על שם אנשים שמצאו מותם בטיסה.

ליל מנוחה וחלומות פז
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ב' דצמבר 17, 2007 4:06 pm

ואם כבר נגענו בסאאב,יצרן שבדי קטן,אמיץ ומחדש,אזי קשה להישאר אדיש,ובוודאי לחובבי רכב,למצבה הקטטוני כיום.
חבל,אבל צפוי למדי-מאז שעברה סאאב לשליטת GM נאלצו מהנדסי סאאב להתבסס על פלטפורמות ומיכללי הנעה של GM(אופל לרוב),בצירוף תקציב פיתוח אפסי שהוא פועל יוצא של המכירות הנמוכות,מוביל להווה עגום ולעתיד לגמרי לא ברור.
הבעייה של סאאב היא לא רק במכוניותיה עצמם,אלא בעיקר באופוזיצייה הגרמנית בדמות ב.מ.וו ומרצדס שנגסו הישר בפלח השוק של סאאב.
גורל דומה זומן גם לחברה איטלקית בעלת עבר מפואר ששיתפה עם סאאב פעולה לא מעט בעבר-לנצ'ייה.
קווים רבים משותפים לשתי החברות-שתיהן מחלוצות השימוש בהנעה קדמית,מרכבים אחודים ומיתלים ניפרדים.
עם כל הצער שבעיניין,מיסתבר שיצרני מכוניות הם כמו חיות בטבע-רק החזקים שורדים.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

ה- 17 בדצמבר

הודעהעל ידי AKICHU » ג' דצמבר 18, 2007 1:03 am


ה- Douglas DC-3 הוא מטוס בעל כנף קבועה, שני מנועי פרופלור שמהירותו ויכולות הטיסה שלו ליעדים רחוקים היוו מהפכה בתחום התעופה בשנות השלושים והארבעים. בגלל השפעתו רבת השנים על תעשיית המטוסים ובמלחמת עולם השנייה, הוא נחשב ככלי הטייס בעל המשמעות הרבה ביותר שאיי פעם יוצר.
תמונה

המטוס יוצר ע"יי צוות מכונאים בראשות המהנדס הבכיר Arthur E. Raymond וטס לראשונה ב17 לדצמבר 1935, 32 שנים לאחר הטיסה הראשונה של האחים רייט בקיטי הוק.
המטוס הייה תוצאה של שיחות מרתון בין מנכ"ל אמריקן איירליינס Cyrus Smith לבין Donald Douglas מייסד Douglas Aircraft Company בהן נתבקש הלז לתכנן מטוס משופר לדגם ה- DC-2 , השיפורים יכללו תאי שינה ומטבחון, ויכולת תידלוק של 3 פעמים בלבד בטיסות ממערב למזרח.

במהלך מלחמת העולם השנייה מטוסי DC-3 אזרחיים גוייסו למאמץ המלחמתי, למעלה מ10,000 גרסאות צבאיות נבנו תחת השם C-47, C-53, ודקוטה.
חיילות רבים אחרים השתמשו ב DC-3 ובגירסאותיו האחרות. ביפן נבנו דגמים ברשיון ונקראו Showa L2D כ-487 מטוסים ובברית המועצות שנקראו בשם Lisunov Li-2 בין 2200-4900 מטוסים, תלוי במקור, להזכירכם בתקופה זאת מעט מאד מידע זרם מחוץ למסך הברזל.
תמונה

ה DC-3 היה מטוס תובלה מוצלח ואמין ביותר - כה מוצלח, עד שנטבעה לגביו האימרה "התחליף היחיד לדקוטה היא דקוטה אחרת".

מטוסי הדקוטה הראשונים של חיל האוויר הישראלי נרכשו בדרום אפריקה, והגיעו לישראל בשנת 1948. במלחמת העצמאות המטוסים שימשו כמטוסי תובלה והפצצה.
תמונה

המטוסים יצאו משירות בשנת 2001, בתום 53 שנות שירות רצופות. מטוסי הדקוטה האחרונים של החיל נמכרו לאספני מטוסים מארצות הברית.
טייסת "הדקוטה", שהפעילה דקוטות משנת 1948, המשיכה להפעיל מטוסי תובלה מדגם ערבה, החל משנת 2005 קלטה מטוסי מודיעין חדשים מדגם גאלפסטרים 5 (נחשון).

המטוס הייה גם בשירות חברת ארקיע 1958-1965
תמונה

בשנת 1955 רכשה החברה שני מטוסי בעלי 32 מושבים מעודפי חיל האוויר.
בשנת 1958 כלל צי המטוסים של החברה ארבעה מטוסים ובשנת 1961 החברה רכשה "דקוטה" נוספת. בשנה זו החלה החברה לעסוק גם בזריעת עננים ביודיד הכסף, למטרה זו הוכשר אחד ממטוסי ה"דקוטה" של החברה.

ליל מנוחה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

20-22 בדצמבר

הודעהעל ידי AKICHU » ש' דצמבר 22, 2007 1:52 pm

20 בדצמבר 1958

זכות ראשונים למיסטר - הפלת מיג 17
תמונה

בשבת, 20 בדצמבר 1958, סרן שלמה בית-און (ביטון) וסג"מ דן סבר (ססובר) מטייסת "הקרב הראשונה", שהיו בכוננות בחצור, הוזנקו מיד. כעבור זמן קצר הוזנק זוג נוסף סא"ל מרדכי הוד, ומפקד הטייסת, רס"ן אהרון יואלי. יואלי זיהה זוג מיג-17, בגובה 10,000 רגל, שנראה כעומד לנחות בשדה התעופה אל-עריש. ויצמן הורה לזוג הוד-יואלי לנסות למשוך אותם לקרב.אולם הבקר - שלא הובא בסוד כוונותיו של מפקד החיל, אבל הכיר היטב את הפקודות שאסרו פתיחה באש מעל שטח אויב - לא אישר לפתוח באש.
לדברי יואלי, "היינו צריכים ומוכנים לבלוע אותם בלעיסה אחת", אבל הבקר, לדבריו, "לא היה מחומם דיו (כן מצב רוחו של הבקר הנו חלק נכבד וחשוב בסיוע בקרב אוויר ולא הרשה לפגוע". תוך כדי טיפוס, בטיסתם חזרה לעבר רפיח, גילו הוד ויואלי שני מיגים נוספים, אך הניסיון למושכם לקרבת גבול ישראל לא עלה יפה. בשלב זה הוחלט להזניק את סרן יעקב נבו וסגן עמוס לפידות, שהיו בכוננות מיידית בטייסת "הקרב הראשונה", כדי שיחליפו את הזוג הראשון שנאלץ לחזור מחוסר דלק.
שני הזוגות נפגשו מעל שטח ישראל, ועל-פי עצת הוד הצטוותו לרביעייה. הזוג הראשון טס בגובה 36 אלף רגל ו"הכריז" על מיקומו באמצעות פסי התעבות, ואילו הזוג השני טס מעט נמוך יותר. הרביעייה חצתה את הגבול מעל קציעות. אחרי שעה קלה, כשמדי הדלק במטוסיהם של הוד ויואלי "קראו" להם לחזור, דיווח הבקר על "בוגי" - מטוס עוין (זהו!! הבקר מחומם בשלב זה ). נבו ולפידות נכנסו לקרב. בעוד הם שוברים, חלף ביניהם זוג מיגים שהגיע בהפתעה מגובה נמוך, ואלה התייצבו ממש לפני נבו. ברגע האחרון, לפנישפתח באש על המוביל המצרי, סגר נבו את הטלמטר הלא-מהימן, פתח בירי מכני מטווח 500 מטר וראה פגיעה. נבו פנה לעבר מספר שניים המצרי, ופתח באש מטווח קרוב: 300-200 מטר. להבה פרצה מגוף המטוס, והטייס נטש. חיל-האוויר רשם, לראשונה בתולדותיו, הפלה של מיג-17
(קטע מקוצר מתוך אתר חיל האוויר)


21 בדצמבר 1970

ה F-14 טומקאט, חלקלק, בעל עוצמה, אמייתני והכוכב האמיתי בסרט אהבה בשחקים (Top Gun) סירטון:
http://www.youtube.com/watch?v=SBKOpFVg ... re=related

ה F-14 הוא עוד הצלחה בסידרה היסטורית של "חתולים" כמו: ה- F-4F Wildcat, וה F-6F Hellcat.
הנייבי האמריקאי זונח יוזמות אחרות ומתמקד בפיתוח מטוס שמותאם לצרכי הגנה ועליונות אווירית של חיל הים. חברת Grumman שהחלה בפיתוחו של ה F-14 ויחד עם אחראי הפרויקט האדמירל תומאס קונולי סגן בכיר במבצעי האוויר של חיל הים, שעל שמו כונה המטוס Tomcat.
תמונה

טומקט הוא מטוס קרב על קולי, דו-מנועי, דו-מושבי, בעל כנף משתנה גאומטרית מתוצרת גרומן האמריקנית. ה-F-14 היה מטוס הקרב העיקרי של הצי האמריקני להשגת עליונות אווירית בסביבה ימית, הגנת צי, יירוט וסיור טקטי מ-1972 עד 2006. החל משנות התשעים הופעל ה-F-14 גם במשימות תקיפה באמצעות נשק מונחה והיה למטוס הקרב הראשון שבתכנונו יושמו לקחי מלחמת וייטנאם

בשנת 1972 הוא נכנס לשירות הצי האמריקני. המדינה הזרה היחידה שרכשה את המטוס הייתה איראן נכון ל-2007, המטוס נמצא בשירות חיל האוויר של הרפובליקה האיסלאמית האיראנית בלבד.
(79 מטוסים). הוא יצא משירות הצי האמריקני ב-22 בספטמבר 2006, כאשר ה-F/A-18E סופר הורנט תפס את מקומו.


21 בדצמבר 1988

טיסה 103 של חברת "פאן אם" האמריקאית. הטיסה, שבמקור המריאה מפרנקפוט בגרמניה בדרכה לניו יורק לאחר המראה מחניית ביניים בנמל התעופה הית'רו שבלונדון, לאחר שעה באוויר בגובה 31 אלף רגל מעל העיר לוקרבי בסקוטלנד, התפוצץ מטען שהוטמן ע"י טרוריסטים לוביים במזוודה שמקורה באי מלטה. בפיצוץ נספו 259 נוסעים ואנשי צוות ו-11 בני אדם על הקרקע. שברי המטוס התפזרו על פני איזור גדול. בין הקורבנות גם ישראלי אחד.
תמונה

מכתב ששרד
תמונה


22 בדצמבר 1900
מכונית בעלת 35 כ"ס מבית דיימלרמוצגת ב22 בדצמבר 1900 המכונית נקראה ע"ש בתו של אמיל ילינק
תמונה

אמיל ילינק שהיה איש עסקים יהודי עשיר ממוצא אוסטרי והשתתף במירוצי מכוניות. המכוניות של "דיימלר" מצאו חן בעיניו, והוא הסכים להזמין כמות גדולה של מכוניות מירוץ חדשות - בתנאי ששמה של המכונית יהיה "מרצדס", על שם בתו הקטנה;
תמונה

חברת "דיימלר" הסכימה להצעה, שהעניקה לה ביטחון כלכלי. מכוניות המירוץ "מרצדס" שהוצגו בדצמבר בשנת 1900, עם מנוע בהספק 35 כ"ס, היו המכוניות החזקות ביותר בתקופתן. מאז נודעו כל מכוניות החברה בשם זה.

מוזיאון מרצדס וירטואלי מדהים!!!
http://www.mercedes-benz.com/content/mb ... useum.html



שבת נפלאה
אירית
נערך לאחרונה על ידי AKICHU בתאריך ב' דצמבר 24, 2007 12:17 am, נערך פעם אחת בסך הכל.
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי AKICHU » ב' דצמבר 24, 2007 12:13 am

23 בדצמבר

1937
טיסת בכורה למטוס ה - Vickers Wellington שהייה מפציץ בריטי בינוני דו מנועי, שתוכנן באמצע שנות ה30.
תמונה
סירטון:
http://www.youtube.com/watch?v=IAMIsP92 ... re=related

היה בשימוש מבצעי נרחב בשנתיים הראשונות של מלחמת העולם השנייה לפני שהוחלף במטוס מתקדם יותר בעל 4 מנועים בשם Avro Lancaster
תמונה

הוולינגטון נודע בכינוי המפורסם 'the Wimpy' שהעניקו לו ציוותי השירות על שם J. Wellington Wimpy מתוך סידרת הסרטים המצויירת - פופאיי
תמונה

1972
נמצאו 16 הניצולים (מתוך 45) ששרדו את התרסקות מטוסם באנדים איך? כי אכלו את הלב... אחרי התלבטויות לא מעטות הוחלט לאכול מבשר חבריהם שלא ששרדו.- בשנת 1972 התרסק מטוס נוסעים מסוג Fairchild Hiller FH-227
תמונה
המטוס צולם ביולי אותה שנה כ3 חודשים לפני ההתרסקות

באזור מרוחק בהרי האנדים, קרוב לגבול בין צ'ילה לארגנטינה. אחרי כמה שבועות של רעב ומאבק הישרדות, הניצולים המעטים החלו לאכול את גופת הקברניט וגופות אחרות. שניים מהניצולים שהחליטו לנסות להיחלץ בכוחות עצמם דרך הקרח והשלג הגיעו בסוף למקום ישוב. מסוק צ'יליאני חילץ לבסוף את יתרת הניצולים.
תמונה

סיפור זה התפרסם בעקבות הספר שכתב פירס ריד פול על הפרשה בשם "לחיות – סיפורם של ניצולי האנדים". ב-1993 הופק סרט על פי הספר בשם לחיות.

קטע מתוך הסרט העלילתי:
http://www.youtube.com/watch?v=_i9ZF1E76wE

ליל מנוחה
אירית
נערך לאחרונה על ידי AKICHU בתאריך ב' דצמבר 24, 2007 9:59 pm, נערך פעם אחת בסך הכל.
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

חג מולד שמח

הודעהעל ידי AKICHU » ב' דצמבר 24, 2007 7:45 am

24 בדצמבר 1818

לילה חרישי, או באנגלית Silent Night מזמור חג המולד הידוע שנכתב במקורו בגרמנית ע"י הכומר ג'וזף מור והולחן ב24 בדצמבר 1818 ע"י המלחין פרנץ גרובר.
הלחן המקורי שונה במעט מהלחן של השיר שמושר היום.
http://www.youtube.com/watch?v=pGy31sg0L9Y

ובהזדמנות זאת, ערב חג המולד, ברצוני לברך בברכת חג שמח את חברנו בני העדה הנוצרית שחוגגים מחר את חג המולד.

חג מולד לבן ושמח
תמונה

אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ב' דצמבר 24, 2007 9:21 am

חג שמח :P

תמונה
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

הודעהעל ידי zeev » ב' דצמבר 24, 2007 9:32 am

לחברנו בני העדה הנוצרית בארץ ובעולם,חג שמח. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הודעהעל ידי AKICHU » ג' דצמבר 25, 2007 10:59 pm


25 בדצמבר 1969

ספינות שרבורג היו חמש ספינות טילים מדגם סער 3 שמולטו לישראל מנמל שרבורג מצרפת, ב־25 בדצמבר 1969, דרך הים, בניגוד להחלטות ממשלת צרפת שם המבצע- "מבצע נעה"

בשנת 1965 חתמו ישראל וצרפת על הסכם שעל פיו צרפת תייצר עבורה 12 ספינות טילים.
שבע מהן הועברו לישראל, אולם חמש האחרות נותרו במספנות בשרבורג.
בעקבות מלחמת ששת הימים, הטילה צרפת אמברגו על ישראל וסירבה לאפשר את השלמת העסקה בין שתי המדינות.
ב-20 בדצמבר יצאו מישראל לצרפת כ-80 מאנשי חיל הים. הם נחתו בפאריס לבושים בבגדים אזרחיים. על מנת לא לעורר תשומת לב, הם יצאו בקבוצות קטנות לתחנת הרכבת, בדרך למספנות בשרבורג ולספינות הטילים.
בלילות שקדמו להימלטות הופעלו מנועי הספינות בהיותן במספנה, כדי שתושבי העיירה יורגלו לפעילות הלילית הרועשת, כך שבהגיע המועד לא תתגלה מיד יציאת הספינות.

על מנת לאפשר יציאה חוקית מהנמל, הוקמה חברת הקש הנורבגית לקידוחי נפט "סטרבוט" והספינות נרשמו בבעלותה..

בליל ה-24 בדצמבר, בשעה שתיים בלילה, ערב חג המולד, יצאו הספינות לדרכן לישראל. כאשר הצרפתים חשו בהיעדרותן, אחרי שעות רבות, הספינות כבר היו הרחק בדרך, מחוץ למים הטריטוריאליים של צרפת.

מסלול הפלגתן של ספינות שרבורג לישראל.
תמונה

ב-31 בדצמבר, הגיעו חמש הספינות לנמל חיפה, וכך הגיעה לסיומה דרמה שכיכבה במשך ימים בכל מהדורות החדשות בארץ ובחו"ל. פרויקט מילוט הספינות הביא להדרדרות זמנית ביחסי החוץ בין ישראל לצרפת. בעקבות הפרשה גורש מצרפת, בדצמבר 1969, ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בפריז, מרדכי (מוקה) לימון.
חמש הספינות, שהגיעו לישראל הועברו לחיל הים. ואלה שמותיהן: געש, חרב, חנית, חץ וסופה

היום 12 "ספינות שרבורג" אינן נמצאות בשירות פעיל בחיל הים ושמותיהן הועברו לספינות חדישות יותר מדגמי סער 4.5 וסער 5.

הסטי"ל הראשון נכנס לנמל הקישון בחיפה 31.12.69
תמונה

חמשת הסטי"לים עוגנים בנמל הקישון בחיפה
תמונה

ליל מנוחה
אירית

מקורות:
ויקיפדיה
פורטל הצלילה IDIVE
פרש
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

ספ]ינות שרבורג

הודעהעל ידי ufd41 » ד' דצמבר 26, 2007 6:22 am

החזרת אותי למעלה מ 30 שנה אחורה.
בתקופת שרותי הסדיר שירתתי על אח"י סער שהספיקה לצאת לפני הטלת האמברגו ועל אח"י חנית.

תמונה
נערך לאחרונה על ידי ufd41 בתאריך ד' דצמבר 26, 2007 7:23 am, נערך פעם אחת בסך הכל.
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

הודעהעל ידי AKICHU » ד' דצמבר 26, 2007 7:19 am

חיים האם יש לך תמונות?
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

היום לפני.בגין וסאדאת נפגשים

הודעהעל ידי ufd41 » ד' דצמבר 26, 2007 8:21 am

היום לפני שלושים שנה בגין וסאדאת נפגשים לשיחות השלום באיסמעליה.
מצורף קטע עיתון

תמונה
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

הודעהעל ידי AKICHU » ה' דצמבר 27, 2007 12:39 am


26 בדצמבר

1933
חברת "קוואישינשה מוטורקאר וורקס" מטוקיו, שנוסדה ב-1911, בנתה 3 שנים לאחר מכן את מכוניתה הראשונה שנקראה DAT. בשנת 1925 שונה שם החברה ל DAT.
חברה זו התמזגה עם "ג'יטסויו ג'ידושה", יצרן רכב אחר מאוסקה, ובשנת 1931 יוצרה מכונית הדאטסון הראשונה.
בשנת 1933 שם החברה הוסב ליפנית כ"ג'ידושה סייזו" והיא עברה ליוקוהמה. שנה לאחר מכן היא התמזגה עם יצרן רכב נוסף "ניהון-סאנגיו" שכונה בקיצור "ני-סאן". שם זה הפך לשמה הרשמי של החברה ב 1934.
חברה ניסאן פנתה לחברת אוסטין האנגלית כדי לקבל ידע בתכנון וייצור מתקדמים. היא החלה לבנות ביפן את דגמי "אוסטין 7" ו"דאטסון 1000" שהתבסס על אוסטין A50.

בשנות החמישים החלה ניסאן להציג מכוניות מתכנון עצמאי.

ב1967 הוצג מנוע ה"L" בן 4 הצילינדרים, שהיה מתקדם לתקופתו, מנוע זה הורכב במכונית הסדאן החדשה דאטסון 510

ב-1966 התמזגה ניסאן עם "פרינס", יצרן יפני נוסף, וזכתה בדגמי מכוניות מפוארים וגדולים יותר כ"סקייליין" ו"גלוריה".
תמונה

ב-1970 ניסאן הציגה את דגם מכונית הספורט 240Z עם גירסת שישה צילינדרים של מנוע ה "L".

תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=SyIf4O4G1Rs

1968
מטוס אל-על שהיה בדרכו מישראל לפאריז ולניו-יורק, הותקף באש קלצ'ניקוב ובקבוק מולוטוב על-ידי שני מחבלים מהחזית העממית לשיחרור פלשתין בעת שחנה חניית ביניים באתונה. בפיגוע נהרג נוסע אחד ודיילת נפצעה.

1969
מבצע "תרנגול 53": במבצע מורכב, משתלטים כוחות צנחנים על תחנת מכ"ם סובייטית חדישה סמול לראס-ע'ראב במצרים.
שני מסוקי יסעור "חוטפים" את המכ"ם ומביאים אותו בשלמותו לישראל.
לפי הערכת המודיעין החזיקו המצרים מתקן מכ"ם מסוג P-12 החדיש המורכב על משאית זיל 157

תמונה

בסמיכות למוצב ראס-ע'אריב אשר הפריע למטוסי חיל האוויר לפעול בגיזרה. ב-24 באוקטובר 1969 הפציצו מטוסי חיל האוויר תחנת מכ"ם באזור, ואולם התברר בהמשך שתחנת מכ"ם מסוג זה המשיכה לפעול באזור גם לאחר ההפצצה
במטה החיל עלה הרעיון לפשוט על התחנה ולהביא לארץ את המערכות העיקריות שלה. על פי פיענוח תצלומי האוויר נתברר כי ניתן להגיע אל המכ"ם ולהבריחו לישראל בשלמותו.
רעיון דומה נהגה. בפברואר 1942 ונטען שהייה זה של וינסטון צ'רצ'יל בעצמו - פשטו כמאה לוחמי קומנדו בריטיים על תחנת מכ"ם גרמנית לחופה הצרפתי של תעלת למאנש, ולקחו עמם את המתקן שהפריע לגיחות חיל האוויר המלכותי באזור.
מערכת המכ"מ הסובייטית ש"נגנבה" והובאה בשלמותה לישראל , נותחה על-ידי מומחי חיל האוויר. ניתוח זה סיפק לישראל מידע על טכנולוגיה הסובייטית במערכות מכ"ם, ואיפשר פיתוח אמצעי ל"א נגדן
בפעולה השתתפו יחידות מחטיבת הצנחנים (גדוד 50 וסיירת צנחנים) ומחיל האוויר, והיא נחשבת לאחת הפעולות הנועזות והיצירתיות בתולדות צה"ל
***************
הטופולב Tu-144 היה היה אחד משני מטוסי הנוסעים העל קוליים היחידים בעולם. האבטיפוס טס לראשונה ב-31 בדצמבר 1968, כחודשיים לפני הקונקורד. ה-Tu-144 עבר את מחסום הקול לראשונה ב-5 ביוני 1969 וב-15 ביולי באותה שנה היה למטוס הנוסעים העל-קולי הראשון שטס במהירות כפולה ממהירות הקול.

תמונה

פיתוח של ה-Tu-144 נקשר פעמים רבות לטענות בדבר ריגול תעשייתי נגד חברת איירוספסיאל הצרפתית - אחת משתי החברות שפיתחו את הקונקורד וזאת על אף העובדה שה-Tu-144 המריא לראשונה לפניו.
בסך הכול יוצרו שישה-עשר מטוסים בעלי יכולת טיסה וטיסת הנוסעים המסחרית האחרונה של המטוס הייתה בשנת 1978

1980
אליושין 11-86, המטוס הנוסעים רחב-גוף הראשון מתוצרת רוסית.

תמונה

המטוס פותח ע"י חברת אליושין הכריזה לראשונה בשנת 1971, וטס לראשונה ב22 בדצמבר 1975. המטוס הוכנס לשירות מסחרי ב26 בדצמבר 1980.

1985
פורד טאורוס של היצרן פורד מוטור, מכונית בינונית בעלת הנעה קידמית שיוצרה בארה"ב, הוצגה לראשונה ב26 בדצמבר 1985 ואשר החליפה את הפורד LTD בעלת ההנעה האחורית.

הדגם המקורי היווה ציון דרך לפורד ולתעשיית הרכב בארה"ב. פורד מכרה למעלה מ6.7 מליון מכוניות מדגם זה בכל העולם במהלך 20 שנות יצורה

תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=t4S7oVi06V0

יצור הדגם פסק ב26 באוקטובר 2006, כאשר מודל 2007 היה האחרון.
פורד החייתה מחדש את השם טאורוס, כאשר העניקה אותו לדגם פורד 500
תמונה

וטאורוס X לפורד פריסטייל.
תמונה

חברת פורד הודיעה כי הטאורוס החדשה בשלבי פיתוח והיא תוצג בשנת 2010.

ליל מנוחה
אירית
נערך לאחרונה על ידי AKICHU בתאריך ה' דצמבר 27, 2007 6:38 am, נערך פעם אחת בסך הכל.
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הקודםהבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron