עמוד 15 מתוך 16

ה- 1-14 במרס

הודעהפורסם: ו' מרץ 13, 2009 11:57 am
על ידי AKICHU
ה- 1-14 במרס

ה-7 במרס

1916

היצרנים קארל ראפפ וגוסטב אוטו התמזגו ביום זה ויצרו ביחד את- Bayerische Flugzeugwerke AG חברה לייצור מנועי מטוסים בבואריה, מה שלימים נודע כ- Bayerische Motor-Werke או BMW.
תמונה

כאמור תחילת דרכה כחברה לייצור מנועי מטוסים, כאשר בשנת 1923 החברה מייצרת את האופנוע הראשון המוצלח שלה ה- R32
תמונה
תמונה

אחרי הפלינק וההליוס הכושלים
ה- FLINK
תמונה

וה- HELIOS
תמונה

החל משנת 1929 החברה ייצרה מכוניות כאשר המכונית הראשונה שלה הייתה ה- DIXI
תמונה

סרטון: R32


ה- 9 במרס

1964

ייצור הפורד מוסטנג החל ביום זה בדירבורן שבמישיגן המקור התבסס על הפורד פאלקון הקומפקטית.
המכונית הוצגה לראשונה ב-17 באפריל ב- New York World's Fair
תמונה

המכונית הראשונה שירדה מפס הייצור נמכרה במכירה פומבית במחיר מוערך של 5.5 מיליון דולרים
תמונה
תמונה
תמונה

סרטון : MUSTANG

שבת שלום
אירית

אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה: כאן

הודעהפורסם: ש' מרץ 21, 2009 6:02 pm
על ידי AKICHU
ה- 15-21 במרס

ה-15 במרס

1990

מכונית הפורד אקספלורר הוצגה לראשונה ביום זה.
תמונה

זהו אחד מכלי רכב של הדור הראשון בסוגת כלי רכב שטח ופנאי שהוצגו ע"י שלושת הענקים בתחילת שנות התשעים והפורד אקספלורר הפך לאחד מרבי המכר של החברה כמעט מיידית.
כמו גם מכונית הספורט מלפניו, גם רכב שטח ופנאי הפך מזוהה עם ידוענים מתחום הבידור והמעלות שלו צויינו לשבח גם במוסיקת הפופ כמו למשל בשירו של הראפר אייס קיוב "Down For Whatever."
I put the petal to the floor of my two-tone Ford Explorer""
סרטון: DOWN FOR WHATEVER

יחד עם זאת כלי הרכב מסוגה זאת חטף גם "אש" בעיקר בגלל כמות הפגיעות בנפש של נוסעים בתאונות בהן הייה מעורב ולאחרונה בגלל המשבר הכלכלי – "זללנות" הדלק המרובה שלו.

סרטון: FORD EXPLORER

ה- 17 במרס

1930

ג'ון נורת' וויליס מ- Willys-Overland Corporation מתמנה להיות שגרירה הראשון של ארה"ב בפולין.

וויליס הציל את חברת וויליס הכושלת ומייצור של 465 כלי רכב לשנה בשנת 1908, ליותר מ- 140,000 בשנת 1916.

וויליס עוזב את הניהול בפועל של החברה ומעביר את משרדיו לניו יורק על מנת להתעסק בפוליטיקה.
בזמן העדרו, בגלל ניהול כושל החברה שבנה במאמץ רב ובמו ידיו, כמעט קורסת. שביתות המוניות, דיווחי מלאי מנופחים וצרות אחרות עלו לחברה ביוקר, כאשר בשנת 1920 גודל החוב שלה מגיע ל- 42 מליון דולרים. וולטר קרייזלר שפרש לא מכבר נקרא לדגל ומתמנה לנהל את החברה בפועל ותוך זמן קצר מקטין את חוב החברה בשני שלישים. קרייזלר טען שאם יבנו דגמים חדשים החוב יעלם לחלוטין.
וויליס שנשאר נשיא החברה, חולק עליו וטוען שיש לשדרג את הדגמים הקיימים דבר שיחזיר לחברה את הרווח השולי שלה. לאור מחלוקת זאת קרייזלר מתפטר
ג'ון נורת' וויליס וה- Whippet מספר 100,000 שיוצר
תמונה

וויליס המשיך בעיסוקיו הפוליטיים בניו יורק וכאמור, מתמנה ביום זה לשגרירה הראשון של ארה"ב בפולין. שנים מאוחר יותר, פולין נכבשת ע"י הרייך השלישי ובשנת 1941 וויליס אוברלנד מתחילה בייצור מאסיבי של הג'יפ. בשנת 1944 המורשת הפוליטית והמוטורית של וויליס מתמזגות סמלית, כאשר חיילי ארה"ב רכובים על ג'יפים חוצים את פולין המשוחררת.

ה- 18 במרס

1958

Plastone Company Inc רושמת מותג חדש ה- Turtle Wax 'Hard Shell Finish' Auto Polish, שנוסה לראשונה 3 שנים לפני כן
תמונה

אירית

אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה:
כאן

ה- 22-28 במרס

הודעהפורסם: ש' מרץ 28, 2009 7:24 pm
על ידי AKICHU
ה- 22-28 במרס

ה-23 במרס

1909

ווילהלם וקארK מייבך מייסדים את Luftfahrzeug-Motoren GmbH – "מנועי כלי טיס בע"מ" בביזינגן שבגרמניה במטרה לספק מנועים לספינת האוויר – צפלין.
תמונה

החברה להרכבת מנועים של מייבך - Maybach Motoren-Werke, חברת בת של החברה הנ"ל מאוחר יותר תרכיב מנועים למכוניות מייבך בין השנים 1921-1941

צפלין

1956

מיזוג נוסף בין יצרן של כלי רכב לשל כלי טיס קרה ביום זה בין סטודיבייקר-פקארד וחברת קורטיס-רייט לאחר שסודיבייקר-פקארד העדיפו אותם על פני פורד מוטורס.
סטודיבייקר ופקארד היו בעצמן תוצאה של מיזוג והיו שילוב של חברה גדולה וכושלת סטודיבייקר, וחברה קטנה ומשגשגת פקארד.

אחג מההגוונים (וריאציה) שיוצרו תחת המיזוג הייתה הפרקארד הוק עם חזית יוצאת דופן שהזכירה מקור של ברווז. המכונית עוצבה ע"י McRae, ובהשראתו של Roy T. Hurley נשיא חברת קורטיס-רייט ששימש גם כיועץ להנהלת סטובייקר-פקארד. סופר כי הרלי שההתלהב מהמזראטי 3500GT מסדנת אלמנו
תמונה

בקש שיעצבו מכונית לשימושו האישי עם חזית דומה. איש הנהלת סטודיבייקר שראה את המוצר המוגמר במפתיע הכניס זאת לייצור סדרתי עם המותג פקארד.
תמונה

2009

אמנם בהיסטוריה עסקינן, אבל החלטתי לחרוג הפעם, כי הדבר הבא קרה השבוע
Tata Nano הושקה השבוע במתחם פארסי ג'ימיקאנה בנומבאי. חלום הילדות זה של ראטן טטה יו"ר קבוצת טטה ההודית הוצג לראשונה בפראגטי מיידן שבניו דלהי ב-10 בינואר השנה.

אשמח לשמוע עליה יותר מצוקי.
תמונה

ה- 26 במרס

1984

פורד אסקורט נבחרה ביום זה למכונית הנמכרת ביותר במשך שלוש שנים ברציפות. המכונית הייתה תוצאה של הנסיון של חברת פורד לעצב מכונית גלובאלית שתמכר בכל העולם עם הגוונים שוליים.
זו הייתה המכונית הקטנה הראשונה של פורד והמאפיינים שלה הפכו לתקן במכוניות מאותה קטגוריה בכל העולם.
האסקורט הייתה אחת מההצלחות הראשונות של תחייתה מחדש של חברת פורד בשנות ה-80.
תמונה

FORD ESCORT

ה- 27 במרס

1947

Nanjing Automobile Group Corp. (NAC), חברה לאומית סינית נוסדה כמוסך לתחזוקת כלי רכב צבאיים בג'יאנגסו.
זו החברה הוותיקה ביותר, ונכון להיום הרביעית בגודלה בתעשיית הרכב הסינית עם 16,000 פועלים וייצור שנתי של 200,000 כלי רכב.
ממש ביום זה בשנת 2007 החברה מייצרת את המכונית הבינלאומית הראשונה שלה ה- NAC-MG הספורטיבית
תמונה

בתחילת שנות החמישים ייצרה בהצלחה את המשאית הקלה הראשונה ה- NJ-130 שניים וחצי טון
תמונה

המבוססת על ה- GAZ-51 הרוסית
תמונה

משאית מוצלחת שיוצרה גם בארצות אחרות ברשיון רוסי כגון: פולין תחת השם Lublin-51 ובקוריאה תחת השם 58- Sungri .


אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה בעמוד 7:
רבותי ההיסטוריה חוזרת


שבוע טוב
אירית

הודעהפורסם: א' מרץ 29, 2009 7:01 pm
על ידי רועי צוקרמן
שתי נקודות לסקירה:

הראשונה - הנאנו לא הושקה השבוע, אלא רק הוצגה בפני עיתונאים, שחלקם ביצעו בה נהיגה ראשונה.
עדיין לא לוקחים הזמנות למכונית והיא עוד לא נמסרת ללקוחות. כל העיכובים (במקור התוכנית לשיווק
הייתה כבר לסוף 2008), נובעים מבעיות בהקמת המפעל ליייצור. טאטא ניסתה להקים אותו באיזור מסוים,
אבל בגלל התנגדות חקלאים שאדמתם הופקעה, נאלצה לעבור לאזור אחר - מה שגרם לעיכוב משמעותי.

הנאנו הייתה השנה בז'נבה, לראשונה בגרסה אירופית - קשה להגיד שמדובר במכונית מרשימה מאוד,
עד שמשקללים פנימה את המחיר - ואז העסק הופך למאוד, מאוד מעניין. לפי רשמים מחו"ל, היא יותר
מסבירה לנהיגה - אז יהיה מעניין לפגוש אותה על הכביש.

נקודה שנייה - לגבי נאנג'ינג. היא כבר לא היצרנית הרביעית, אלא הראשונה. פשוט, בגלל שחברת הרכב
הגדולה ביותר, שנגחאי אוטומוטיב, קנתה אותה בלחץ הממשל, שמעוניין ליצור קונצרנים גדולים וחזקים
שיתחרו בשוק העולמי.

רועי.

הודעהפורסם: א' אפריל 05, 2009 12:30 am
על ידי AKICHU
ה- 29 במרס – ה- 4 באפריל

ה- 29 במרס

1919

ביום זה הושלמה בנייתו של הכלי הרכב הראשון מבית טאטרה משאית ה- TL4
תמונה

בהשראה של משאית זאת למעשה, הקים המהנדס Hans Ledwinka מאוחר יותר את חברת טאטרה.
מייד אחרי מלחמת העולם השניה החל לדווינקה לבנות את המשאית תחת המותג טאטרה שהייתה אז חלק מדוויזיה של חברה חדשה בשם Koprivnicka Wagenbau הצ'כית.
הרי הטאטרה הצ'כים הם בין ההרים הגבוהים של רכס ההרים הקארפטיים ביתו של הרוזן דראקולה האגדי הערפד הבידיוני של בראם סטוקר.
לדווינקה בחר בשם טאטרה אחרי שדגם נסיוני שלו בשנת 1919 עקף מזחלת שלג וגרם לרוכביה לשאוג: זה כלי הרכב להרי הטטטרה"
בשנת 1923 הושלמה בנייתו של כלי הרכב הרשמי הראשון הטטרה T11
תמונה

התקווה הגדולה של לדווינקה ליצור מכונית לעם השווה לכל כיס, בדיוק כמו המודל T של פורד ולאפשר לכל צ'כי לרכוש אותה.
טטרה זכתה לכיסוי והכרה תקשורתית נרחבת בגין הטאטרה 77 המכונית הראשונה בעולם עם צורה אווירודינמית ועם מנוע קירור אוויר אחורי
תמונה
תמונה

היסטוריית טאטרה

ה- 2 באפריל

1956

Alfred P. Sloan סיים את תפקידו ביום זה כיו"ר של GM, בהבחרו של Albert Bradley כממשיכו.
סלואן נחשב כמיסדו של תאגיד GM כפי שהוא היום. סלואן הצטרף לחברה לאחר שדורנט רכש את Hyatt Roller Bearing, ודי מהר ובגיבויו של דורנט התקדם למשרת נשיא החברה. באותם הימים ניהול החברה הייה דיי כושל, סלואן בגיבויו של דורנט הביא למדיניות מרכוז השליטה בGM והצעד הראשון היה לבנות מטה כללי בפרוורי דיטרויט.
סלואן המחושב והשיטתי הייה מנהיג, המודל לחיקוי בשלהי שנות ה-20 שלא נתן לאגו ולגאוניותו להתערב באינטרסים של המשקיעים. כאשר דורנט נקנה ע"י משפחת דופונטת היה זה סלואן שששכנע את פייר דופונט לקחת את מקומו בהאמינו שזה יחזיר את אמונם של המשקיעים בGM, דופונט לא היה מעוניין בתפקיד וכך החל עידן סלואן ב-GM והוא למעשה שלט בחברה שלושה עשורים
תמונה

ה- 3 באפריל

1996

המוזיאון לאמנות מודרנית בעיר ניו יורק הוסיף לתצוגה הקבועה שלו יגואר E-TYPE .
תמונה
תמונה

ה- E-TYPE הייתה מכונית השלישית שנבחרה ע"י אוצרי המוזיאון כמוצג קבוע. מכונית זאת הייתה משנת 1961 והדגם הראשון אחרי השריפה הגדולה בשנת 1957 שכלתה את כל מתקני החברה.

צורתה המלוטשת של המכונית הפכה אותה להצלחה מיידית. העצוב שלה הוא ההתגלמות של של עיצוב מיוחד ואומנותי.

שבוע טוב
אירית

אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה בעמוד 7 ו- 8:
כאן

ה- 5 – 11 באפריל

הודעהפורסם: ש' אפריל 11, 2009 11:27 pm
על ידי AKICHU
ה- 5 – 11 באפריל

ה- 6 באפריל

1898

13 ימים אחרי שווינטון מכר את המכונית הראשונה שלו, חברת Winton Motor Carriage הפכה להיות יצרנית כלי רכב בינלאומית מכיון שמכרה מכונית מחוץ לגבולות ארה"ב ל- John Moodie מהמילטון שבקנדה.
תמונה

המכוניות הראשונות של החברה היו למעשה עבודת יד, כל מכונית נצבעה בצבעים יחודיים שהעניקו הוד והדר למכונית, מושבים מרופדים, גג מעור, פנסי גז וצמיגי B.F. Goodrich

עיסקה בינלאומית זאת היוותה לאלכסנדר ווינטון עדות לחלוציות האוהדת שלו בתחום השיווק המוטורי.
היצרן ממוצא סקוטי, בצע פעולה שיווקית יחודית שנה קודם לכן,כאשר נהג באחת ממכוניותיו בעלת מנוע 2 פעימות, 800 מיילים מקליבלנד שבאוהיו לעיר ניו יורק.

כמה מילים על הרוכש שהייה טיפוס יחודי בעצמו, John Moodie, Jr הייה יצרן טקסטיל. בשנת 1903 הקים את Hamilton Automobile Club, מועדון רכב הממוסד הראשון בקנדה, שהייה שייך ל- Royal Auto Club של לונדון .

למודי היו הרבה תארים נוספים ובינהם: היה הבעלים של הפסנתר הראשון שמנגן עצמאית, הייה הבעלים הראשון של אופנים בקנדה, הבעלים הראשון של סירה עם מנוע וכאמור הראשון שהיה בעלים של כלי רכב בקנדה שיובא מארה"ב, איש אשכולות ללא ספק, ובאותן שנים לזה הייתה משמעות גדולה ביותר.

ה- 8 באפריל

1910

הלוס אנג'לס מוטורדרום היה מסלול המירוצים הראשון שהייה עשוי מלוחות עץ, אורכו הייה קרוב ל- 5,281 מיילים.
תמונה

טכניקת הבניה של מסלול כזה הייתה דומה מאד לזאת של בניית מסלולי מירוץ לאופניים בצרפת.

המסלולים הללו כמובן לא ממש שרדו כי היו פשוט לא יעילים, מכוניות שקרעו את המסלול במהירות של 120 מיילים לשעה, והעסיקו נגרים "שתפרו" אותם מחדש מתחת ממש תוך כדי המהלך המירוץ.
לא אחת קרה שילדים מרושעים, נהגו להסתתר מתחת ולדחוף את ראשם בקטעים שנפערו ולו רק בכדי לראות את פרצופם המבועת של נהגי המירוצים המפורסמים שמגלים את ראשם המזדקר מולם.אויי הימים הטובים ההם :D .

ה- 11 באפריל

1911

אטורה בוגטי הציע ביום זה לעצב את המכונית העל הראשונה שבסופו של דבר הפכה להיות ה- Type 41 Royale
תמונה

וזכתה לכינוי מכונית המלכים. בוגאטי הייה יצרן גדול של מכוניות שהיו למעשה עבודת יד יוקרתיות שרק האצולה האירופאית יכלה להרשות לעצמה לרכוש אותן.

שבוע טוב וחג שמייח
אירית


אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה בעמודים 8 ו- 9:
כאן

הודעהפורסם: ש' אפריל 18, 2009 11:03 pm
על ידי AKICHU
ה- 05 באפריל

1943

חוב קטן לשירשור..... אבל חוב גדול להיסטוריה

מורטסל עיר בלגית שכנה של אנטוורפן הייתה קורבן לטרגדיה גדולה וטעות פאטלית במהלך מלחמת העולם השניה.
מה שתוכנן להיות הפצצה של בנות הברית על מינרווה מפעל לייצור כלי רכב שגם תחזק את מטוסי הלופטוואפה הגרמני, פוספס ובמקומו הופצץ החלק המיושב של העיר ואשר גבה 936 קורבנות של אזרחים כולל 209 ילדים .

מינרווה הייה יצרן מכוניות יוקרה בלגי מ- 1902-1938.
בשנת 1883, הולנדי צעיר בשם סילביאן דה יונג התמקם באנטוורפן שבבלגיה. תחילת דרכו כיצרן אופנים ולקראת סוף ההמאה הוא ייצר מכוניות.
MINERVETTE TYPE A 1904
תמונה

TYPE A 1924 COUPE
תמונה

TYPE AL VICTORIA 1930 CONVERTIBLE
תמונה

אחרי מלחמת העולם השניה החברה ייצרה לנד רוברים ברשיון עבור הצבא הבלגי.
תמונה
תמונה

היו תוכניות לחזור לשוק הפרטי, אבל אילו לא עברו מעבר לשלב האב טיפוס. החברה הייתה במאבק הישרדות וייצרה את הלנד רובר C-20 עד 1956

שבוע נפלא
אירית

אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה בעמודים 8 ו- 9:
כאן

הודעהפורסם: ש' מאי 02, 2009 11:50 pm
על ידי AKICHU
- 26 באפריל – ה-2 במאי

ה-26 באפריל

1908

פירס ארו רכשה שטח בגודל של כ48 דונמים על מנת לבנות עליו את מפעל הייצור שלה.
המבנה הייה מבטון יצוק וחסין אש. אלבט קהאן האדריכל עיצב מבנה יחודי שהייה פריצת דרך באותם זמנים, מבנה מודולרי עם תאורת תקרה שאומץ ע"י מפעלים אחרים במיוחד בתחום הרכב.
1908
תמונה

1910
תמונה

2005
תמונה

פירס ארו למי שלא יודע, הייתה חברה שייצרה מכוניות יוקרה בלבד והמכוניות היום נחשבות לפריט אספני יוקרתי
תמונה
תמונה
תמונה

ה- 29 באפריל

2004

אולדסמוביל סוגרת את המפעל אחרי 107 שנות ייצור כאשר דגם הבראוודה SUV הוא הדגם האחרון שיוצר
תמונה

במהלך 107 השנים יוצרו 35.2 מליון מכוניות, כאשר החברה נסגרה היא הייתה החברה האמריקאית הותיקה ביותר ששרדה והשלישית בעולם אחרי דיימלר ופיג'ו.

500 המכוניות האחרונות בנוסף לבראוודה שירדו מפס הייצור היו:
אלרו
תמונה

אורורה
תמונה

INTRIGUE
תמונה

חלק מהדגמים לא שווקו בארץ

הדגמים הנ"ל כולם קבלו סמל מיוחד שעוצב ל500 הפינליסטים
תמונה

המכונית האחרונה מבין אילו שצויינו הייתה האלרו ועליה חתימות של כל העובדים בפס הייצור, מכונית זאת מוצגת במוזיאון R.E. Olds Transportation בלנסינג שבמישיגן
תודה לרועי צוקרמן בעבור התמונות
תמונה
תמונה
תמונה

ה- 30 באפריל

1925

האלמנות של האחים דודג' מכרו את החברה ל- Dillon, Read & Company בבעלות בנק ניו יורק סיטי בעבור 146 מליון דולרים בנוסף ל50 מליון שנתרמו לצדקה.
עיסקה זו הייתה הגדולה ביותר בהיסטוריה.
מכירת החברה לא הייתה בגלל אי הצלחה נהפוכו החברה הייתה בשיגשוג מתמיד, והיא פשוט הייתה תוצאה של אי רצונם של היורשים לנהל את החברה.
הוראס וג'ון נפטרו בשנת 1920, במהלך חייהם ניהלו את החברה לבדם ולא שתפו את בני המשפחה, אחרי מותם ברגע של ירידה בערך המניות, נבהלו בני המשפחה והתגובה הראשונה הייתה לצאת מהעסק.
אחרי שלוש שנים של בעלות לא מוצלחת של החברה החדשה היא פנתה לקרייזלר לקחת בעלות.

ה- 2 במאי

1918
GM רכשה את מניות חברת שברולט מוטור בסך של 32 מיליון דולרים.
זהו סיפור מענין ביותר, העיסקה הייתה למעשה מיזוג יותר מאשר קנייה מהלך מבריק של דוראנט המייסד של GM.
דוראנט נאלץ להתפטר בלחץ של בעלי המניות שהתנגדו למדיניות ניהול החברה הלא אחראית שלו.
דוראנט אחרי שנזרק למעשה מGM הקים את שברולט עם נהג המירוצים השוויצרי לואיס שברולט והביא את החברה לשיגשוג והפך אותה למתחרה בGM בזמן מאד קצר יחסית.
בהיותו עדיין בעל מניות בGM המשיך לרכוש עוד מניות מסתמך על ההכנסות מחברת שברולט המשגשגת.
במהלך מחושב להשתלט מחדש על GM הוא הציע לבעלי המניות בGM חמש מניות בשברולט בעבור מניה בGM.
למרות מחירה הגבוה של מניית GM השוק היה מעונין במניות שברולט והעיסקה התממשה מה שאפשר לדוראנט להחזיר לעצמו את השליטה בGM


אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה בעמוד 9:

כאן



שבוע טוב
אירית

הודעהפורסם: ו' מאי 08, 2009 8:09 am
על ידי AKICHU
יום הניצחון באירופה (V-E DAY, Victory in Europe) חל היום ה-8 במאי
למי שלא יודע זה היום בו חוגגים במדינות המערב את ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית בשנת 1945, כאשר ב-9 למחרת הוא נחגג בגוש המזרחי ואצלנו בישראל.

בעלות הברית החלו בפלישה לגרמניה מהמערב במהלך חודש אפריל ובמקביל לכוחות הרוסים שהתקדמו מהמזרח.

ב-25 באפריל בעלות הברית והרוסים נפגשו על יד נהר האלבה והצבא הגרמני הובס.

חמישה ימים לאחר מכן, הצורר היטלר הרג את כלבו, את אשתו הטריה אווה בראון והתאבד בבונקר הברלינאי בו הסתתר.
יורשו האדמירל קארל דוניץ שלח שליח מטעמו לגנרל אייזנהאוור על מנת לגבש תנאים לסיום המלחמה.
בשעה 02:41 לפנות בוקר ב-7 במאי נחתמה הכניעה ללא תנאי ונכנסה לתוקף ב-8 במאי כאשר הייתה כוונה לחשוף זאת רק ב-9 למאי.
למרות שזה היה הרבה בטרם עידן האינטרנט, השמועה דלפה לה ובתוך דקות אחדות מאז פורסמה הידיעה בחדשות פרצו חגיגות ענק עוד באותו היום.
תמונה

החגיגה הגדולה ביותר הייתה בלונדון שם השתתפו יותר ממיליון אנשים שמילאו את ככר טראפלגר עד לארמון באקינגהם איפה שהמלך ג'ורג ה-6 והמלכה אליזבת בליווי ראש הממשלה ווינסטון צ'רצ'יל הופיעו על מרפסת הארמון אל מול הקהל המריע.

לונדון
תמונה
תמונה
תמונה

ניו יורק
תמונה

טורונטו
תמונה

סרטון
כאן

בארץ ישראל בשנת 1945 נאום נשיא הוועד העולמי יצחק בן צבי ולימים נשיאה השני של מדינת ישראל, ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים ליד בית המוסדות הלאומיים
תמונה

ותיקי מלחמת העולם השניה במצעד ברחוב יפו בירושלים ב-9 במאי 2006
תמונה

אחד מהאייקונים הגרמנים של מלחמת העולם השניה ואחד מעמודי התווך של הלופטוופה היה ה- "מסרשמיט" 109

ME262
תמונה

BF109
תמונה

דגם צ'כי של מטוס הקרב שימש גם את חיל האוויר הישראלי במלחמת השיחרור. מסרשמיט S-199 "הסכין" אוויה 199
תמונה

עשרת מטוסי המסרשמיט הראשונים נרכשו באפריל 1948, והוטסו ארצה כשהם מפורקים וארוזים במטוס-תובלה C- 54 שכור במבצע "בלק-5". מטוס התובלה נחת בשדה-התעופה עקרון, ויחד עימו הגיעו טכנאים צ'כיים, שסייעו בהרכבתו ומספר טייסים ישראלים שהוכשרו על המטוס כבר בצ'כוסלובקיה. מרגע זה מופסקת השליטה המוחלטת שהיתה עד אז למצרים בשמי ישראל.

ומה הקשר אלינו, חובבי כלי רכב אספנות?
אחרי מלחמת העולם השניה נאסר על החברה לייצר מטוסים, ועל כן פנתה ליצור מכונית תלת גלגלית, הכלאה של אופנוע/כלי רכב בועה שתוכנן ע"י פריץ פנד. אגדה נפוצה טוענת כי מכונית זו הורכבה מחלקי מטוסים, סברה מוטעית כמובן
המסרשמיט הופיע בסרטו של טרי גיליאם נשמת 1985, "ברזיל"
כאן

פנד פריץ שהיה מהנדס אוירונאוטי וקצין טכני בלופטוופה, בנה בסדנתו ברוזנהיים שבגרמניה עגלת נכים בת שלושה גלגים לנכי מלחמת העולם השניה הגרמנים ה- פנד פריצל
תמונה

פריץ יישם את הרעיון הבסיסי של הפנד פריצל מאוחר יותר ב- - KR 175שייוצר משנת 1946 ועד 1955 , החל מ-1956 יוצר ה - kr-200 והדגם היוקרתי - kr - 201 קבריולט עד שנת 1964.
דגם זה
תמונה

יגיע למפגשבת שלנו ב-9 במאי

כתבה על כלי רכב זה מאת טל טנדט פורסמה השבוע ב-YNET
כאן


יום הניצחון באירופה שמח לכולנו
אירית

מקורות:
אתר חיל האוויר
ויקיפדיה
History on line
"הגלגל" הוצאה 17.05.1945
אוסף התצלומים הלאומי

הודעהפורסם: ש' מאי 09, 2009 9:42 am
על ידי guurf
בקשר לנוסטלגיה, מישהו זוכר את ג'ו קריידן?

הודעהפורסם: ש' מאי 09, 2009 10:36 am
על ידי zeev
כן גיא אני זוכר , הייתה לו תכנית יומית ברדיו והוא נסע במכונית ישנה נדמה לי בייבי פורד , במקצועו הוא היה מהנדס רכב , כאשר בארץ היו מעטים מאוד כאלה , ועוד פחות כאלה שהציגו את עצמם ככאלה , לפני זמן מה התעניינתי ואמרו לי שהוא כבר לא חי , חבל מאוד . - זאב

ה- 2-9 במאי

הודעהפורסם: ש' מאי 09, 2009 12:41 pm
על ידי AKICHU
ה- 2-9 במאי

ה-4 במאי

1904

צ'רלס סטיוארט רולס ופרדריק הנרי רוייס מפגשו לראשונה במלון מידלנד שבמנצ'סטר והשאר היסטוריה...
כאן

הפגישה
תמונה

המלון אז
תמונה

המלון היום
תמונה

במלון פסל שמתעד את המעמד
תמונה

ה- 7 במאי

1952

James J. Nance מתפטר מתפקידו בחברת הוטפוינט ומתמנה לנשיא ומנהל הכללי של חברת Packard Motor.
תמונה

הוא היה האחראי לפיתוח מנוע ה- V8 של החברה ושל תיבת ההילוכים האוטומטית
דבר נוסף שעשה היה לנתק את דגם ה- פקארד קליפר מהקו הרגיל שיוצר ולהופכו לדגם עצמאי ועל כן הדגם בשנת 1956 נקרא קליפר בלבד
תמונה


אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה בעמוד 9:
כאן

שבת שלום ולהתראות במפגש היום
אירית

הודעהפורסם: ש' מאי 09, 2009 10:25 pm
על ידי AKICHU
[b]
guurf כתב:בקשר לנוסטלגיה, מישהו זוכר את ג'ו קריידן?

תמונה

יוסף (ג'ו) קריידן נולד למשפחת מהגרים יהודית שהגיעה מאוקראינה לארצות הברית בתחילת המאה העשרים והתיישבה בעיר בופאלו שבמדינת ניו-יורק.

בן להורים פעילים בתנועה הציונית, וכבר בגיל 12 (במיוחד בשבילך גיא) הצטרף יוסף לתנועת פועלי ציון, ואף נבחר להיות מרכז שכבת גיל בתנועה.

בגיל 18 גוייס יוסף על-ידי תנועת פועלי ציון לימים תנועת "הבונים", כמגייס ומדריך חניכים חדשים. בתקופה זו של חייו גם למד הנדסה.

בשנת 1939 עלה יוסף לארץ ישראל עבד כמהנדס ימי בספינות ההובלה והדייג "נחשון" שבמרוצת השנים הפכה ל"צים".
עם פרוץ מלחמת העולם השניה עזב את את הים והצטרף לקבוצה שהכשירה עצמה בבנימינה לקראת עלייה על הקרקע והקמת קיבוץ לימים כפר בלום.
בבנימינה עבד יוסף במסגריה וכטרקטוריסט.

מאוחר יותר התגייס יוסף לצבא הבריטי ויצא עם יחידתו לאל-עלמיין במדבר המערבי, שם תיפקד כמפקד יחידות חיל חימוש בריטיות.

בתום המלחמה, חזר לקיבוץ כפר בלום שהקימו חבריו בעמק החולה בגליל העליון. 4 ימים אחר-כך גוייס יוסף לשליחות מטעם ההגנה בקנדה, שם עסק ברכישת נשק ותחמושת.

בתום שליחותו התגייס לצה"ל, והיה ממייסדי חיל החימוש, ומפקדו הראשון של בסיס חיל החימוש ב"סרפנד" לימים מחנה צריפין.

בתום המלחמה היה יוסף ממקימי "קואופרטיב הגליל העליון". ובן היתר מילא תפקידים במשרד התחבורה, באיגוד התעשייה הקיבוצית, ובמועצת המשאיות.

הוא התפרסם הודות לפינה שהייתה לו בענייני תחבורה בשידורי "קול ישראל" ואחר-כך התכנית שהייתה לו בערוץ 1 עם דניאל פאר בשם "על גלגלים".
אחד הדברים הכי מזוהים איתו למרות ותיקותו בארץ היה המיבטא שלו , ג'ו קריידן יהי זכרו ברוך
כאן


שבוע טוב
אירית
[

הודעהפורסם: ש' מאי 16, 2009 12:56 pm
על ידי AKICHU
ה- 10-16 במאי

ה-12 במאי

1847

וויליאם קלייטון המציא את האודומטר – מד המרחק.
תמונה

ויליאם שהייה חלוץ מורמוני וחלוץ עיתונאי אמריקאי, במהלך סיור שלו לאורך המישורים שבין מדינת מיזורי ליוטה הוא מונה לתעד את המרחק שהוא בצע בכל יום.
קלייטון וחלוץ מורמוני נוסף ומתמטיקאי בשם אורסון פראט עייפו מהנסיונות לרשום בכל פעם את מספר הסיבובים של גלגל הכירכרה ולחשב את המרחק ליום שהיא מבצעת באמצעות הכפלת הקף הגלגל. על כן תכננו השניים מתקן בעל זוג גלגלי עץ משוננים שהתחבר למרכז הגלגל של הכירכרה ואשר היה בעל מנגנון שספר ותעד את מספר הסיבובים שבצע הגלגל. את המכשיר בנה נגר בשם Appleton Milo Harmon

ה- 16 במאי

1903

ג'ורג' ווימן היה הראשון שחצה את אמריקה בכלי רכב ממונע. הוא עשה זאת באמצעות אופנוע קליפורניה 90 סמ"ק עם 1.25 כ"ס שבנה רוי מרקס.
תמונה

תחילת המסלול שארך 50 ימים היה בסן פרנסיסקו וסיומו בעיר ניו יורק ב- 6 ביולי.

1956

ג'נרל מוטורס חונכת את ה- GM Technical Center בוורן שבמישיגן בהשקעה של 125 מיליון דולרים.
בשנת 2003 הושקעו מיליון דולרים בשיפוצים

הימים הטובים
תמונה
תמונה

אני מזכירה - כל האמור לעייל הוא בנוסף למה שפורסם בתחילת שירשור זה בעמוד 10:
כאן


שבוע טוב
אירית

מי יוכל לספר את סיפורו של הפיאט אונו?

הודעהפורסם: ש' מאי 16, 2009 9:20 pm
על ידי zvikas
אשמח אם מישהו כאן יוכל לפרט בליווי תמונות את תחילת ייצורה של הפיאט אונו משנת 1983 ועד סגירת פס הייצור ב 1996
הפיאט אונו לפי מיטב ידיעתי היא אחת המכוניות המצליחות ביותר (מבחינת כמויות) בתולדות אירופה.