עמוד 3 מתוך 16
פורסם:
ה' דצמבר 27, 2007 2:46 am
על ידי חן פרחי
הדאטסון Z240 נחשבת כיום למכונית קלאסית די מבוקשת ודי מוערכת.
רק חבל שעם חלוף השנים,עת נוספו למספר הדגם עוד 20(Z260'Z280)נסוג במשהו אופייה הספורטיבי של המכונית,והיא הפכה ל GT גדולה בסיגנון האמריקאי,מאחר וזה היה שוק היעד שלה.
ראס-ע'אריב
פורסם:
ה' דצמבר 27, 2007 8:08 am
על ידי ufd41
בהמשך לשירשור של אירית
כותרת מעיתון מעריב בה הרמטכ"ל מביע את הערכתו לחיילים שהשתתפו בפשיטה.
פורסם:
ה' דצמבר 27, 2007 5:51 pm
על ידי חן פרחי
אירית הזכירה את הפורד טאורוס וכאן המקום להרחיב מעט על המכונית ששמרה על כבודה של פורד אמריקה.
הטאורוס תוכננה להחליף הן את ה LTD המיושנת והן את הפיירמונט הכושלת,ועל כתפיה הוטלה מעמסה כבדה במיוחד-להתחרות במכוניות הסאלון היפניות שמכירותיהם החלו לצבור תאוצה בתחילת שנות ה 80'-מזדה 929,הונדה אקורד וטויוטה קראון וקרסידה.
לצורך תיכנון הטאורוס נעזרו מהנדסי פורד ארה"ב במהנדסי פורד גרמנייה שהיו בעלי ניסיון רב בהרבה בפיתוח שילדות הנעה קדמית,והתוצאה היתה מכונית סאלון גדולה אך נאה בעלת ביצועים טובים והתנהגות כביש טובה בהרבה מהמקובל בתוצרת ארה"ב של אותם שנים.
הטאורוס זכתה להצלחה גדולה,עם רמת מכירות מצויינת,מה שמיקם אותה בטבלת 10 הנימכרות ביותר בארה"ב במשך כל השנים בהם יוצרה.
גירסה מיוחדת הראוייה לציון היא ה SHO שמנועה בן 3 הליטר פותח בסיוע ימהה היפנית,מה שסייע לו לפתח הספק מרשים של 233 כ"ס.
לארץ יובאה הטאורוס החל משנת 93' עד 95' בדגם הראשון ואילו הדגם שהחליף אותו,בעל המוטיבים האליפטיים נימכר עד סוף 98'.
בשנת 01' חודש יבוא הטאורוס ע"י דלק מוטורס,אולם הפעם ההצלחה היתה מועטה ולאחר שנה וחצי הופסק שיווקה.
פורסם:
ו' דצמבר 28, 2007 11:54 am
על ידי AKICHU
28 בדצמבר
1939
ה- Consolidated B-24 Liberator היה מפציץ כבד אמריקני שיוצר ע"יי חברת Consolidated Aircraft.
מטוס זה יוצר בכמות גדולה יותר מכל מטוס צבאי אמריקאי אחר בתקופת מלחמת העולם השנייה ומחזיק בשיא זה עד היום.
הוא היה בשירות חילות ברית רבים אחרים, וצבר צל"ש רבים בקרבות בצפון אירופה בפסיפיק ובים התיכון.
נהוג היה להשוותו לB-17 "המבצר המעופף" אולם ה-B24 הייה מטוס חדשני יותר; מהיר יותר, טס לטווח רחוק יותר, עם כושר חימוש התקפי והגנתי זהה.
למרות המעלות ציוותי אוויר העדיפו את ה B-17 המחוספס.
ה B-24 היה ידוע לשימצה בגלל נטיתו לעלות באש, מטען הדלק שלו כפי שרואים בתמונה, נמצא מעל גוף המטוס לכל אורכו (אמא'לה....) ועל אף משקלו הקל של המטוס שאפשר טיסה ארוכת טווח, הוא היה חשוף יותר לפגיעות.
כמו כן מטוס זה הייה מסובך להטסה ובעל כושר תמרונים נמוך, למרות האמור הוא שירת נאמנה את הצבא תודות לתא מטען גדול מאד ויכולת הטיסה לטווחים רחוקים.
מקומן של הנשים לא נפקד
וכפי שאתם רואים לא מדובר "בגודזילות", אילו נשות הWASP Women Airforce Service Pilots ארגון חלוץ אזרחי של נשים טייסות הוקם רשמית ב-10 בספטמבר 1942 ואשר הצבא השתמש בשירותיו בזמן חירום. הסמל של הארגון הייה "פיפינלה" דמות מאויירת שנוצרה ע"י רולד דאהל ואויירה ע"י וולט דיסני, סמל זה הופיע על תגי היחידה. על הארגון אפרט במועד אחר.
מקורות:
ויקיפדיה
Aviation History
1954
ההדסון הורנט יוצרה ע"י Hudson Motor Car בין השנים 1951-1954 וע"י American Motors Corporation (המיזוג) בין השנים 1955-1957.
בתחילת שנות החמישים המכוניות המהירות ביותר בארה"ב היו ההדסון הורנט, גאוות " Hudson Motor Car Company".
נהגי ההורנט גרפו כמעט את כל הפרסים במרוצי נאסקר עובדה שהביאה לנסיקה חדה במכירות החברה..
שלושת המגלומנים פורד, קרייזלר וGM לא נשארו אדישות והחלו להשתתף במירוצי נאסקר ואף לגרוף פרסים.
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=QDhP33alrcI
במהלך שנת 1952 הורנט שכינויה היה "הדסון הורנט האגדית"
נהוגה בידי Marshall Teague, Herb Thomas ו Tim Flock זכתה ב-27 מירוצים, ונהוגה בידי טיג זכתה בעוד 14 פרסים, ובסה"כ 41 נצחונות מתוך 48 מירוצים השג יוקרתי החלט.
על מנת לא להפסיד את הכתר, הדסון התמזגה עם Nash-Kelvinator Corporation שאפשרה החלפת מנוע ה- V-6 השטוח הישן במנוע V-8 גדול.
המכונית הראשונה בעלת מנוע ה V-8 הוצגה ב28 בדצמבר , אולם ביצועיה לא היו מספיק טובים והשגי שלושת הגדולים השתפרו.
אחרי 1954 השגי ההורנט הצטמצמו משמעותית.
מקורות
History.com
ויקיפדיה
1968
מבצע "תשורה" עוד אחד בסדרת הפעולות המוצלחות של צה"ל
ב-22 ביולי 1968 נחטף מטוס אל-על בדרכו מרומא לישראל והוכרח לנחות באלג'יר. כארבעה חודשים לאחר מכן, ב-26 בדצמבר, נורתה אש לעבר מטוס אל-על שחנה באתונה וכתוצאה מכך נהרג אזרח ישראלי, דיילת נפצעה ולמטוס נגרם נזק.
בתגובה על שתי פעולות אלו, החליט ראש הממשלה לוי אשכול על פעולה צבאית – "מבצע תשורה".
מטרת המבצע היתה לפגוע במטוסים ערביים בשדה "חאלדה", נמל התעופה הבינלאומי של ביירות, ובכך להרתיע את המחבלים ואת ממשלת לבנון, אשר משטחה פעלו, מביצוע פיגועים נוספים.
המבצע הוטל על כוחות צנחנים וכוח מסיירת מובחרת נוספת, בפיקודו של אל"מ רפאל איתן (רפול), קצין צנחנים ראשי ולימים רמטכ"ל.
ביום המבצע, בשעת לילה מוקדמת, המריאו הכוחות לביירות בשלושה מסוקי סופר-פרלון.
שני מסוקי בל-205 הצטרפו לשלושת המסוקים, לביצוע אמנעות מהאוויר, סיור ותצפיות.
הטיסה ליעד נמשכה כ-45 דקות. עם נחיתת המסוק הראשון בשדה התעופה החלו כוחות הקרקע בפעולתם.
הכוחות נגשו למטוסים כשעליהם תרמילי גב גדולים, בהם נישא חומר הנפץ, ובתרשימי סמלי חברות התעופה הערביות.
הכוח המבצע נתקל, כצפוי, באנשים ששהו בשדה. בין השאר, היו אלה נוסעים, לכולם הוסבר באדיבות כי עליהם לעזוב את השדה. רובם צייתו ועזבו את המקום, ולאלה שהתעקשו או לא הבינו הוסבר בתקיפות ואף ביריות אזהרה. לבסוף הכל עזבו ותפסו מחסה.
קודם לכן, בצידו המזרחי והצפוני של שדה התעופה, דקות ספורות לאחר נחיתת הכוח, חסם אחד ממסוקי הבל-205 את הדרך הראשית אל שדה התעופה. מתוכו הושלכו על-ידי צוות המסוק בשני סבבים, 95 רימוני עשן ו-20 נרות עשן שיצרו מסך עשן מעובה היטב.
לאחר מכן פנה המסוק להטיל מסמרים ושקיות ג'לי על הדרכים המובילות לשדה התעופה. פעולה זו, בעשר הדקות הראשונות לפני פיצוץ המטוסים, "ניקתה" את הכביש הראשי שהמה מתנועה. אש שנורתה מהמסוק השמידה משאית צבאית שדהרה לעבר הכוחות הקרקעיים, וסיכנה את מהלך המבצע.
במהלך המבצע הושמדו 14 מטוסי סילון אזרחיים ערביים שהיו בבעלות שלוש חברות לבנוניות: "מידל איסט אירליינס" (M.E.A), "ליבניז אינטרנשיונל אירווייס" (L.I.A) ו"טרנס-מדיטרניאן אירליינס" (T.M.A). ערכם של מטוסים אלה נאמד בין 44-42 מיליון דולר. המכה שהונחתה על לבנון היתה קשה. למרות שכוונת ישראל לא היתה לפגוע בלבנון, בפועל היא היתה הנפגעת העיקרית.
פעולת צה"ל בלבנון היתה ראוותנית וזכתה לתהודה נרחבת בכלי התקשורת בארץ ובעולם. מדינות רבות גינו את ישראל על פעולתה. במיוחד בלט נשיא צרפת, שארל דה-גול, שזעם על הפגיעה בלבנון, בת חסותה המסורתית של ארצו. המבצע דחק בו להטיל, מאוחר יותר, אמברגו על הסיוע הצבאי הצרפתי לישראל.
מקורות:
קטע מקוצר מאתר חיל האוויר
פרש
מבצע תשורה
פורסם:
ו' דצמבר 28, 2007 9:48 pm
על ידי ufd41
בהמשך לשירשור של אירית.
קטע מעיתון מעריב מ 29.12.68
29 בדצמבר
פורסם:
ש' דצמבר 29, 2007 3:25 pm
על ידי AKICHU
1940
הבליץ 7 בספטמבר – ה-11 במאי 1941
בערבו של ה-29 בדצמבר , לונדון חוותה את אחת ההפצצות הקשות ביותר ואשר גרמה להרס רב.
מאות שריפות נגרמו כתוצאה מההפצצה והודות לכבאיה האמיצים נמנעו אבידות כבדות יותר.
תצלום שהופיעה למחרת בעיתון של כנסיית סיינט פול שנותרה שלמה בינות ההריסות והעשן, היוותה את הסמל לעמידות העורף והרוח האיתנה של האזרחים במהלך הקרב על בריטניה
מה השתנה הלילה ההוא מכל הלילות?
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=Ts3zmpTR ... re=related
מקורות
ערוץ ההיסטוריה
ויקיפדיה
1967
ב-29 בדצמבר 1967 נקשרה אוניית משא לרציף מיוחד ומרוחק בנמל חיפה, ובמבצע מורכב נפרקו מעליה מטוסי הסקייהוק הראשונים של חיל-האוויר.
חיל-האוויר הישראלי רכש את הסקייהוק ב-1967 בעקבות האמברגו הצרפתי שהוטל על ישראל, שמנע את מסירת 50 מטוסי המיראז' 5J, שנרכשו מצרפת ותמורתם שולמה.
הסקייהוק היה מטוס הקרב הראשון שארה"ב הסכימה למכור לישראל. עבור חיל-האוויר פותח דגם מיוחד של המטוס, A-4H, שכלל שינויים במכשור, בכושר הנשיאה וכן בהוספת מצנח עצירה בזנבו. עשרות מטוסים מדגם זה נכנסו לשירות, ובתקופת מלחמת ההתשה הם היו מטוס התקיפה העיקרי של החיל.
מטוסי הסקייהוק מהדגמים השונים שימשו למשימות הפצצה במלחמת יום-הכיפורים וביצעו חלק ניכר מהגיחות הטקטיות. הסקייהוקים ספגו הפלות רבות, ככל הנראה עקב מהירות חדירתם הנמוכה יחסית. המטוסים תקפו גם במלחמת שלום הגליל, ולזכות אחד מהם נרשמה הפלת מיג-17 סורי –הטייס אל"מ עזרא דותן (בבן) ז"ל שהיה לי הכבוד הגדול להכירו, זכה בהפלת הבכורה של המטוס בחיל: ב-12 במאי 1970 הוא הפיל שני מטוסי מיג 17 סוריים מעל לבנון, אחד מהם באמצעות ירי ברקטות נגד טנקים.
כיום נותרו מטוסי העיט מדגם "T" (דו מושבי) ו- "N" (חד מושבי) בלבד להדרכה ולאימון במגמת קרב בקורס טיס.
ביוני 2005 אוזרחה טייסת העיט האחרונה וכיום מרבית פעולות האחזקה בה מבוצעת על ידי חברה אזרחית.
מקורות
אתר חיל האוויר
ויקיפדיה
שבת נפלאה
אירית
30 בדצמבר
פורסם:
א' דצמבר 30, 2007 10:55 pm
על ידי AKICHU
1905
ויקטור המרי 1876-1950
נהג מירוצים אלוף, הצטרף ל - Automobiles Darracq S.A בשנת 1904 ושמש כבוחן הראשי בחברה ועזר בהכנת המכוניות למירוץ "גביע גורדון בנט" שהתקיים באותה השנה.
שנת 1905, הייתה השנה המוצלחת שלו בקריירת המירוצים וההישג הכי בולט שלו היה שקבע שיא מהירות של 109.589, מייל לשעה שהם כ- 175.44 קמ"ש , נוהג על רכב Darracq automobile.
1936
איגוד עובדי הרכב בארה"ב מקיים את שביתת השבת הראשונה שלו
איגוד עובדי הרכב ה UAW , שהמטה שלו בדיטרויט, ובשמו הרשמי האיגוד הלאומי של עובדי הרכב, התעופה ומיכשור חקלאי הוא אחד מאיגודי העובדים הגדול בצפון אמריקה, קרוב ל540,000 פעילים ולמעלה מ500,000 גמלאים בארה"ב , קנדה ופורטו ריקו מאוגד בכ 800 איגודים מקומיים, עם קרוב ל3,100 הסכמים עם כ2,000 שכירים.
האיגוד הייה בין הראשונים להכיר ולאגד עובדים אפרו אמריקאים. לאיגוד היו גם הצלחות הולכות וגוברות בארגון שביתות שבת, הראשונה במפעל GM באטלנטה אבל המפורסמת יותר כאמור, במפעל GM בפלינט, שביתה זו נמשכה עד לפברואר 1937, אחרי שמושל מישיגן פרנק מרפי תיווך והביא להכרה ולצרופם של עובדי GM לאיגוד ולא הרבה אחרי גם של קרייזלר.
המטרה הבאה של ה UAW הייתה פורד מוטורס. הנרי פורד הבטיח " הUAW יאגד את עובדי פורד על גופתי המתה"
פורד מינה את הרי בנט והטיל עליו את האחריות למנוע מהאיגוד להתקרב לחברה, ומחלקת השירות של פורד החלה לשמש גם כיחידה פנימית שעסקה באבטחה שכללה פעולות הפחדה וריגול בתוך החברה, וזכתה מהר מאד במוניטין של יחידה שמפעילה אלימות כלפי חברי איגוד ואוהדיהם.
עקשנותו של פורד החזיקה מעמד עד לשנת 1941 , כאשר לבסוף הסכים לחתום על הסכם קיבוצי עם ה- UAW.
ליל מנוחה
אירית
פורסם:
ב' דצמבר 31, 2007 12:18 pm
על ידי amitexc
אפרופו פורד והסטוריה, פעם קראתי על קונספרציה של פורד והעופרת אך איני מצליח למצא את זה שוב ברשת,אם יש למישהו קישור אשמח לקרוא שוב.
בכל אופן,על לפי זכרוני דובר על כך שפורד רצו לשפר את ביצועי המנועים עם העלת יחס הדחיסה,היות וזה היה בלתי אפשרי ע"פ יצור הדלק בזמנו היה צורך בלהוסיף תוסף שיאפשר לדלק לעמוד בפני לחצים גבוהים יותר.
עם ניסוים התברר שעופרת משפרת את עמידות הדלק עם זאת היה ידוע עוד אז שהעופרת מסוכנת לבריאות ועלולה לגרום לנזקים מוחיים חמורים בלתי הפיכים.
עם זאת פורד ויצרנית הדלק העדיפו לשמור זאת בסוד למרות ההשלכות השליליות.
האינטרס של פורד הוא כמובן מנועים עם ביצועים גבוהים יותר,
ואילו האינטרס של חברות הדלק הוא שימוש גדול יותר בדלק עם שיפור מנועי הרכב.
עמית.
פורסם:
ד' ינואר 02, 2008 11:35 pm
על ידי AKICHU
ינואר 1
1919
אדסל פורד יורש את אביו הנרי פורד כנשיא חברת פורד, באותו היום החברה מכריזה כי היא תעלה את שכר המיניום ל6 $ ליום.
בהיותו בנו יחידו של הנרי פורד טבעי היה הדבר שאביו יטפחו ויכשירו על מנת שביום מן הימים ינהל את עסקי המשפחה.
בשנת 1915 הוא התמנה למזכיר החברה כשמשנת 1919 ועד לשנת 1943 כאמור היה נשיא חברת פורד.
1937
חלה חובת התקנת שמשוות בטיחותיות בבריטניה, להבדיל מזכוכית רגילה המתנפצת לאלפי חתיכות קטנות, שמשה בטיחותית אמנם נסדקת אך נשארת שלמה או נשברת בחתיכות גדולות.
השמשות המקובלות הן בעלות מבנה סנדוויץ' המורכב משתי שכבות זכוכית ובאמצע שכבת פלסטיק שקופה וגמישה.
שמשה זו פותחה לראשונה בשנת 1909 ע" הכימאי אדוארד בנדיקטוס הצרפתי,.
תעשיית הרכב לא אמצה את השמשה הזאת מייד, ובתחילה השתמשו בפטנט זה במסכות אב"כ.
1942
ארה"ב אוסרת יצור מכוניות ומשאיות לשימוש אזרחי. על כל היצרנים לייצרם אך ורק לטובת המאמץ המלחמתי בסוף דצמבר פסק הייצור, והמפעלים הוסבו לצורך יצור פצצות, ג'יפים, משאיות צבאיות ועוד.
לינקולן זפיר 1942 ייצור אחרון 31 בינואר
ייצור אחרון נאש 600 1942
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=3_8lGrynHo0
1950
מוקם פיקוד הנ"מ. למפקדו הראשון מתמנה איש חיל-האוויר, אל"מ בוריס סניור (אל-דור). התעצמותו של חיל-האוויר המצרי והחשש מפני הפצצות בעומק ישראל מגבירים את חשיבותו של פיקוד הנ"מ, והוא מוכפף ישירות לסגן הרמטכ"ל. מערך ההתרעה כולל רשת של תצפיות קרקעיות ושלד של תחנות מכ"ם, וכן מועמדים לרשות הפיקוד תותחי נ"מ, יחידות בלונים וחדר המבצעים המרכזי של חיל-האוויר.
רית'און MIM-23B הוק בשירות החל משנת 1965 מוקדש לירון
1958
במהלך מלחמת סיני, ב-4 בנובמבר 1956, החלו לטוס שני מסוקי הסער הראשונים של חיל-האוויר, מדגם סיקורסקי S-55.
לאחר שישה ימים הועברו המסוקים כגף מסוקים בפיקוד סרן אורי ירום. בגף היה גם מסוק מסוג הילר-360, אחד משני המסוקים הראשונים שנקלטו בחיל כבר בשנת 1951, אם כי מצבו הטכני היה ירוד ביותר.
בשנת 1957 נקלט רק מסוק קל אחד, מדגם אלואט II צרפתי,
שהתקבל במתנה. למרות זאת הפך גף המסוקים, ב-1 בינואר 1958, לטייסת עצמאית בבסיס חיל-האוויר תל-נוף. במהלך אותה שנה נקלטו שלושה מסוקי סיקורסקי S-58
שנקנו כמסוקים אזרחיים. עתה היה בידי חיל-האוויר מסוק סער בינוני, הטוב מסוגו בעולם באותה עת.
1964
"ארקיע" רוכשת שלושה מטוסי הנדלי פייג' הראלד. בעקבות הרכישה, חיל-האוויר מקים טייסת מילואים, להפעלת מטוסי החברה בשעת חירום במשימות תובלה ופינוי נפגעים.
2 בינואר
1994
קרייזלר מציגה את המכונית מדגם ניאון, מכונית ספורטיבית פלסטית, חסכונית וקטנה (במושגים האמריקאיים), פופלרית בקרב הנהגים הצעירים.
ליל מנוחה
אירית
מקורות
אתר חיל האוויר
מרחב אווירי
פרש
ויקיפדיה
ערוץ ההיסטוריה
אוסף התצלומים הלאומי
פורסם:
ה' ינואר 03, 2008 11:46 am
על ידי חן פרחי
רק תיקון קטן לדבריה של אירית בנוגע לקרייזלר נאון-היא לא היתה לא פלסטית ובטח לא ספורטיבית.
קרייזלר תיכננה את הנאון כמחליפתה של הדודג' שדאו ועל מנת לנסות להלחם באופוזיצייה היפנית-טויוטה קורולה,הונדה סיביק ומזדה 323.
העיצוב היה סה"כ מוצלח,ובו נוסתה לראשונה התפיסה העיצובית שקרייזלר עשו בה שימוש שנים רבות אחר כך-קבינה מוסטת לפנים,על מנת לאפשר תא נוסעים מה שיותר גדול.
לנאון פותח מנוע חדש,מודרני,בעל גל זיזים עליון כפול וראש מנוע בעל 16 שסתומים שפיתח הספק מכובד של 133 כ"ס.
אבל איכשהו המוצר שיצא לא היה "בשל" מספיק,והנאון היתה רחוקה ביכולתה מלהוות תחרות אמיתית ליפניות המובילות.
פורסם:
ה' ינואר 03, 2008 9:20 pm
על ידי Tester
חן,
אירית לא טעתה, היא הוטעתה.
התיאור שאירית נתנה הוא התאור שהאמריקאים נתנו לרכב.
6 בינואר
פורסם:
ב' ינואר 07, 2008 1:02 am
על ידי AKICHU
ה- 6 בינואר
1917
בתצוגת המכוניות בניו יורק, סטודיבייקר חושפת מכונית סטודיבייקר סדן מצופה כמעט כולה בזהב, מכונית זאת הפכה לאגדה
1941
בנייתה של אוניית צי ארצות הברית מיזורי (BB-63) החלה ב-6 בינואר.
היא נכנסה לשירות פעיל ב-11 ביוני 1944. במלחמת העולם השנייה השתתפה המיזורי בקרבות סביב איוו ג'ימה ואוקינאווה, ותקפה את האיים הונשו והוקאידו שמהווים חלק מיפן
המיזורי הייתה היחידה מבין ארבע האוניות שלא הוצאה משירות פעיל לאחר סוף המלחמה. היא השתתפה במלחמת קוריאה והוחזרה להספנה בשנת 1955. רק בשנת 1986 הוחזרה המיזורי לשירות פעיל, ונטלה חלק במבצע "סופה במדבר"
המיזורי הוצאה משירות פעיל בשנת 1992, ונמחקה מרשימות הצי ב-1995. כיום היא נמצאת בפרל הארבור שבהוואי ומשמשת כמוזיאון.
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=puxVvU52368
1947
פאן אם מבצעת את הטיסה המסחרית הראשונה מסביב לעולם.
Pan American World Airways היתה חברת התעופה הראשית של ארה"ב משנת 1930 ועד התמוטטותה בשנת 1991.
היא נוסדה כחברה לשרותי תעופה ימיים שבסיסה בקי ווסט פלורידה
Sikorsky S-42
לחברה הייתה זכות ראשונים ללא מעט חידושים שעיצבו את תעשיית התעופה הבינלאומית בין הייתר מערכת הזמנות ממוחשבת.
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=9UkcqviVH3g
1973
מרצדס בנץ 770K , לכאורה מכונית התהולכה של אדולף היטלר נמכרה במכירה פומבית במחיר 153,000$, הסכום הגבוה ביותר שמכונית נמכרה בו בזמנו.
Mercedes-Benz 770K Pullman Cabriolet
1980
ג'ימי קרטר מאשר סיוע לקרייזלר בסך 1.2 מיליארד$ על מנת לחלצה מפשיטת רגל. שלושת הענקים פורד GM וקרייזלר נפגעו בשנות ה70 מכיון שיצרנים יפנים מתחרים כמו הונדה וטויוטה גברו עליהם באיכות ובמחיר
לאחר שהועזב מפורד, פנה דירקטוריון חברת קרייזלר לאיאקוקה איש עסקים כאריזמטי (אחראי ישירות למוסטנג של פורד המצליחה), בבקשה לעמוד בראשות החברה. קרייזלר עמדה באותה עת על סף פשיטת רגל ואיאקוקה לא היה בטוח ביכולתו להבריא את החברה. לבסוף הוא נענה וקיבל את התפקיד. למרות פעולות הבראה נרחבות שבצע הבין איאקוקה כי החברה לא תשרוד ללא יכולת לגיוס סכום משמעותי של הון להבראתה. הכרה זו הביאה אותו לקונגרס של ארצות הברית בשנת 1979 בבקשה לערבויות ממשלתיות להלוואות שקרייזלר ביקשה לקחת. צעד זה היה ללא תקדים בשעתו, והביא לביקורת חריפה על איאקוקה. הוא מצידו הצביע על הערבויות שנתן הממשל הפדרלי לחברות התעופה והרכבות, וטען שהתמוטטות קרייזלר תביא לאובדן משרות גדול בהרבה, ואכן הערבויות אושרו.
1993
ג'ון בירקס "דיזי" גילספי (Dizzy Gillespie), נגן חצוצרה, מוביל הרכבים, זמר ומלחין אפרו-אמריקני. נפטר ב-6 בינואר
יחד עם צ'ארלי פארקר, מקס רואץ', באד פאוול ות'לוניוס מונק היה מהדמויות הבולטות בהתפתחות הבי-בופ והג'אז המודרני. גילספי היה נגן חצוצרה וירטואוזי ומאלתר מחונן.
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=VxDG2PwSlIU
ליל מנוחה
אירית