על ידי אריהג » ש' אוגוסט 25, 2012 9:39 pm
שמוליק היקר והחביב.
גם כיום, רובנו, בכל שטח מכני או תרבות ומסורת נהיגה - מפגרים אחרי אירופה, יפאן, ארה"ב וקוריאה ואפילו אחרי הודו.
"שני גלגלים, טנק דלק ומנוע" (?!?).
* כך הבינו בימים ההם וגם בזמן הזה בארץ (אני זוכר הגדרות אלה מילדותי) את הסיבה, מדוע אופנועים מהירים יותר מרוב המכוניות. לא היתה ואין בציבור הרחב שום הבנה לנושא הספק / מומנט / רצועת מומנט / יחס הספק - משקל וכיו"ב. אלא שכלי הרכב השתכללו. שים לב שאנשים קונים (או מקבלים בליסינג) מכוניות לפי צורתן וצבען. בליסינג במיוחד. לקרובת משפחה הציעו בעבודה או פוקוס סטיישן או יונדאי i35 סטיישן. היא בחרה בפוקוס וכעת היא בוכה על הגיר הרובוטי.... ובעלה לא מבין יותר ממנה, אולי פחות.
"אני לא מפסיק להתפלא מהרמה העלובה שהייתה לאופנוענים ולאופנוענות בארץ בשנים האלה." .
* אני זוכר שכילדים בשנות השישים והשבעים הערצנו את התחום וההערצה באה לידי ביטוי בכך, שבעיר הנוער תמיד התאמצנו לחזות במופע "קיר המוות". הכרוז תמיד הכריז שהמופע הוא איטלקי ונוצרה הילה של אקזוטיקה. אתה צריך לראות את הסרט של אורי זוהר וצבי שיסל, כיצד הם מלגלגים על התקנה המחייבת לחבוש קסדה, מיד כשיצאה. אני לא חושב שכולם אז היו סתומים. הם היו משתמשים באופנועים של אבותיהם מימי מלחמת העולם השניה ומתקופת המנדט. זה מה שהיה מוכר אז. הניסוח של הכתבה בעיתון מתאים לדימויים שנהגו אז. לא היה אפילו מגזין אחד שעסק בתחום הרכב. אל תשכח שעד סוף שנות השישים היו נערים בני 16 רשאים לנהוג בווספה ולמברטה. רק אח"כ הגבילו אותם עד גיל 18 לטילונים 50 סמ"ק כשבאמצע שנות השבעים נוספה האופציה של הונדה 50 סמ"ק שהיתה חלומם הרטוב של הנערים.
"לא מתאים להיכנס עם כאלה דינוזאורים לחול ולנסות להרשים מישהו. כבר אז היה מושג ברור בעולם איזה אופנוע מתאים לכל סוגי השטח?".
* תבין, שמוליק, מה שזכרנו, באותם הימים, זה את פול ניומן מנסה לברוח מהנאצים בתמרונים מרשימים באופנוע BSA ואלה גם אופנועים (ושלל אחיהם הבריטיים) שמילאו אז את הארץ.... ואכן - זו נוסטלגיה מכובדת למדי למדינה הצעירה. אני זוכר היטב שני נערים גדולים ממני שסחבו את ה- BSA עם סירה של בעל המכבסה ג'ימי כדי להגיע לדרבי בבלומפילד והם לא ידעו שנשבר משהו ושהוא חיזק את הסירה לאופנוע בחוט ברזל וכשהגיעו ליפו - שניהם נפרדו....
להתראות בקרוב - אריה גרינברג.