מקונספט להיטרוד - אספנות? אתם תקבעו- הפעם סטודיבייקר
פורסם: ש' דצמבר 08, 2007 1:43 pm
אני ממשיכה בסקירה היסטורית מתומצתת של יצרנים מסויימים, אבל כפי שעשיתי עם הביואיק, כך גם בשירשורים הבאים, אני אציג זוית אחרת, הראשונה; מכוניות הקונספט, שיוצרו במהדורות מוגבלות ולא מעט במהדורת יחיד, והזוית השנויה במחלוקת; ההוטרוד.
ראשית הדבר:
תאגיד סטודיבייקר או כמו שמוכר יותר בשם סטודיבייקר, היה יצרן שמיקומו הייה בסאות' בנד אידיאנה.
במקור המפעל ייצר כלי רכב למטרות כרייה וחציבה.
המפעל נוסד בשנת 1852 כאשר בשנת 1868 התאגד מחדש והפעם תחת השם Studebaker Brothers Manufacturing Company.
בשנת 1913 הציג לראשונה את המכונית המונעת בבנזין עדיין תחת המותג סטודיבייקר.
בשנת 1954 נרכשה סטודיבייקר ע"י Packard Motors Company אשר בדטרוייט, מישיגן והמותג סטודיבייקר הפך להיות דיוויזיה של היצרן החדש Studebaker Packard Corporation 1957-1962.
בשנת 1962 היצרן חזר לשמו המקורי Studebaker Corporation , החברה חדלה מלייצר בשנת 1966 והמשיכה להתקיים כחברת ההשקעות עצמאית עד לשנת 1967 כאשר התמזגה עם Worthington והפכה ל Studebaker-Worthington Corp.
המפעל הנטוש בפיקט, דטרוייט מישיגן:
הריסת המבנה:
הגלעד כיום:
1954 Studebaker 542 Concept by Porsche
1959 Studebaker Lark/Porsche
בשנת 1956 החברה המרוששת , צירפה לשורותי צוות ניהול מחברת Curtiss-Wright יצרנית המטוסים המצליחה. בפברואר 1959 (חודש ושנת הולדתי- נו טוב לא הכל הייה מוצלח ב1959, עדיין אני גאה בסנפירים המודגשים שעשו את הקאדילק לנחשקת יותר, אבל זה לסיפור אחר).
ובכן הצוות הנ"ל לקח לארק והשתילו לתוכו מנוע פורשה 1953 ששופץ ע"י חברת פורשה.
אולם, לפני שהרכב נבחן הרומן בין Curtiss-Wright לבין סטודיבייקר הסתיים, המכונית נמכרה לסוחר ומאוחר יותר לאספנים. כיום המכונית מוצגת במוזיאון הלאומי סטודיבייקר בסאות' בנד אינדיאנה.
1962 Studebaker Hawk Concept
1964 Studebaker Skyview Concept
Studebaker Sceptre
שרווד אגברט נשיא תאגיד סטודיבייקר מינה את ברוקס סטיבנס בשנת 1960 כיועץ לחטיבת העיצוב לדגמים המיוצרים ולדגמים עתידיים. ה- Sceptre נבנה ממתכת ע"י סדנת Sibona-Bassano בטורינו שבאיטליה. המכונית הייתה קופה, בעלת 2 דלתות ו5 מושבים והוותה כדגם אב למכונית משפחתית סדן עם 4 דלתות ולסטיישן בעלת 8 מושבים. המכונית הייתה בעלת חזות חדשנית ביותר ושונה לחלוטין מהמראה " הכאילו מרצדס" של ההוק 1962. הדגם המשיך להיות מיוצר עד 1965. המכונית כיום מוצגת במוזיאון הלאומי סטודיבייקר.
ונעבור להוטרוד
1950 Studebaker
1936 Studebaker Dictator Coupe
1946 Studebaker Custom
1958 Studebaker
שבת נפלאה
אירית