עמוד 1 מתוך 1

מקונספט להיטרוד - אספנות? אתם תקבעו- הפעם סטודיבייקר

הודעהפורסם: ש' דצמבר 08, 2007 1:43 pm
על ידי AKICHU
תמונה


אני ממשיכה בסקירה היסטורית מתומצתת של יצרנים מסויימים, אבל כפי שעשיתי עם הביואיק, כך גם בשירשורים הבאים, אני אציג זוית אחרת, הראשונה; מכוניות הקונספט, שיוצרו במהדורות מוגבלות ולא מעט במהדורת יחיד, והזוית השנויה במחלוקת; ההוטרוד.

ראשית הדבר:
תאגיד סטודיבייקר או כמו שמוכר יותר בשם סטודיבייקר, היה יצרן שמיקומו הייה בסאות' בנד אידיאנה.
במקור המפעל ייצר כלי רכב למטרות כרייה וחציבה.
המפעל נוסד בשנת 1852 כאשר בשנת 1868 התאגד מחדש והפעם תחת השם Studebaker Brothers Manufacturing Company.
בשנת 1913 הציג לראשונה את המכונית המונעת בבנזין עדיין תחת המותג סטודיבייקר.
בשנת 1954 נרכשה סטודיבייקר ע"י Packard Motors Company אשר בדטרוייט, מישיגן והמותג סטודיבייקר הפך להיות דיוויזיה של היצרן החדש Studebaker Packard Corporation 1957-1962.
בשנת 1962 היצרן חזר לשמו המקורי Studebaker Corporation , החברה חדלה מלייצר בשנת 1966 והמשיכה להתקיים כחברת ההשקעות עצמאית עד לשנת 1967 כאשר התמזגה עם Worthington והפכה ל Studebaker-Worthington Corp.

המפעל הנטוש בפיקט, דטרוייט מישיגן:
תמונה

הריסת המבנה:
תמונה

הגלעד כיום:
תמונה

1954 Studebaker 542 Concept by Porsche
תמונה

1959 Studebaker Lark/Porsche
תמונה

בשנת 1956 החברה המרוששת , צירפה לשורותי צוות ניהול מחברת Curtiss-Wright יצרנית המטוסים המצליחה. בפברואר 1959 (חודש ושנת הולדתי- נו טוב לא הכל הייה מוצלח ב1959, עדיין אני גאה בסנפירים המודגשים שעשו את הקאדילק לנחשקת יותר, אבל זה לסיפור אחר).
ובכן הצוות הנ"ל לקח לארק והשתילו לתוכו מנוע פורשה 1953 ששופץ ע"י חברת פורשה.
אולם, לפני שהרכב נבחן הרומן בין Curtiss-Wright לבין סטודיבייקר הסתיים, המכונית נמכרה לסוחר ומאוחר יותר לאספנים. כיום המכונית מוצגת במוזיאון הלאומי סטודיבייקר בסאות' בנד אינדיאנה.

1962 Studebaker Hawk Concept
תמונה

1964 Studebaker Skyview Concept
תמונה

Studebaker Sceptre
תמונה

שרווד אגברט נשיא תאגיד סטודיבייקר מינה את ברוקס סטיבנס בשנת 1960 כיועץ לחטיבת העיצוב לדגמים המיוצרים ולדגמים עתידיים. ה- Sceptre נבנה ממתכת ע"י סדנת Sibona-Bassano בטורינו שבאיטליה. המכונית הייתה קופה, בעלת 2 דלתות ו5 מושבים והוותה כדגם אב למכונית משפחתית סדן עם 4 דלתות ולסטיישן בעלת 8 מושבים. המכונית הייתה בעלת חזות חדשנית ביותר ושונה לחלוטין מהמראה " הכאילו מרצדס" של ההוק 1962. הדגם המשיך להיות מיוצר עד 1965. המכונית כיום מוצגת במוזיאון הלאומי סטודיבייקר.

ונעבור להוטרוד

1950 Studebaker
תמונה

1936 Studebaker Dictator Coupe
תמונה

1946 Studebaker Custom
תמונה

1958 Studebaker
תמונה

שבת נפלאה
אירית

הודעהפורסם: ש' דצמבר 08, 2007 4:32 pm
על ידי חן פרחי
עם כל הכבוד והערכה לנחישותם של מנהלי סטודיבייקר,הכתובת היתה על הקיר,וקריסתה של סטודיבייקר היתה רק עיניין של זמן.
בשנות ה 60' GM,פורד וקרייזלר היו מעל הכל,ופשוט היו כל יכולות בשוק האמריקאי,וכל מי שניסה להתחרות בהן נאלץ לשלם מחירים כפולים ומשולשים עבור חומרי הגלם,ובנוסף הן דאגו להשתיק כל דבר ביקורת נגדם,כפי שקרא לרלף ניידר בפרשת השברולט קורבייר.
את המחיר הן משלמות כיום לאחר ההשתלטות היפנית על חלקים נירחבים מהשוק האמריקאי.

הודעהפורסם: ש' דצמבר 08, 2007 4:47 pm
על ידי AKICHU
חן זו דרכו של עולם, השילוב הגורלי של אי ראיית הנולד , חוסר חשיבה לטווח הארוך ומעל הכל היהירות, מביאים לקריסה של מפעלים וארגונים.
יחד אם זאת לא תמיד החלופה היא פחות טובה, לא מעט פעמים היא עולה על הראשונים.
בכל מקרה לנו נשאר להנות מפרי העמל, ולשמרו לדורות הבאים.
אירית

הודעהפורסם: ש' דצמבר 08, 2007 4:51 pm
על ידי חן פרחי
ככה זה בטבע-רק החזקים שורדים,ולא תמיד בצדק.
חבל שדווקא המעיזים מפסידים לבסוף,אבל זה לא תמיד כך.