מי עוד צריך ליטול על עצמו אשמה בתאונות האופניים החשמליים

הרכב של היום - הענתיקה של מחר. הפורום לדיון ברכב מודרני, חוקים ותקנות ועוד

מי עוד צריך ליטול על עצמו אשמה בתאונות האופניים החשמליים

הודעהעל ידי אריהג » ד' אוקטובר 24, 2018 12:35 pm

1. א. המשטרה עצמה.
ב. הורי הנערים הרוכשים להם אופניים חשמליים וסומכים על המזל. האם כשהילד או הילדה שלהם יוצאים בחושך עם האופניים החשמליים, הם מסוגלים לישון בשקט?
2. לגבי המשטרה, וועדות הכנסת, וועדות השרים ומה לא, פרסמתם תקנות חדשות. ומה עם אכיפה? הצעירים שמים קצוץ עליכם. שמים קצוץ על חוקי התנועה בצורה שמסכנת את חייהם ואת המשך החיים השלוים של מי שיפגע בהם.
3. הפתרון: ממרום גילי אני זוכר, שאי-שם בשנות השישים הממשלה החליטה שלא לאפשר עוד קבלת רשיון נהיגה בווספה (מנוע בנפח 150 סמ"ק) מגיל 16 אלא רק מגיל 18. ואז בני ה- 16 נאלצו להסתפק ברשיון נהיגה בכלים דו-גלגליים בנפח 50 סמ"ק בלבד.
4. כיום, האופניים החשמליים הללו מגיעים למהירויות של הטילונים והטוסטוסים מהימים ההם.
א. יש לבצע תקינה לאופניים החשמליים, לבדוק את החוזק המבני שלהם, את יכולת הבלימה, את כושר המעמס של הצמיגים, את המשקל המירבי להרכבת נוסע ואת איכויות המנשאים שיורשו לשמש להרכבת נוסע. כמו גם את כושר התאורה בחושך כולל איתות, אור בלימה וכיו"ב.
ב. יש לדאוג לרישוי האופניים החשמליים כולל לוחית זיהוי.
ג. יש לחייב רשיון נהיגה על הכלים הללו החל מגיל 16, על כל המשמע מכך: לימוד נהיגה, הצלחה במבחן נהיגה, קסדה תקנית וכו'. אבל לפני הכל - לסלול מסלולי אופניים.
יש להתייחס בחוק גם לאופניים רגילים וגם לקורקינטים למיניהם.
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

חזור אל רכב כללי

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 5 אורחים

cron