Retro Mobile 2009 - תמונות ורשמים

אירועי אספנות בישראל ובעולם - פרטים, תמונות והסיפורים שלכם

Retro Mobile 2009 - תמונות ורשמים

הודעהעל ידי Derish » ש' פברואר 21, 2009 9:31 pm

שלום חברים,

רציתי לשתף אתכם בהפתעה נעימה ובלתי נשכחת שזכיתי לקבל לא מזמן.

במסגרת עבודתי, נסעתי לפריז להשתתף בתערוכה שנערכה במתחם Porte de Versailles
בדרום העיר. אם אתבטא בעדינות, ניתן לומר שמזג האוויר היה קר ומגעיל, וכנ"ל הייתה גם
התנהגות האוכלוסיה המקומית. הייתי חלק מצוות בן 5 אנשים, ולאף אחד מאיתנו לא הייתה
מוטיבציה לקום בבוקר ולזחול לביתן התערוכה, על אף העובדה שהמלון היה ממוקם במרחק
10 דקות הליכה משם. במשך 4 ימים בלענו את הצפרדע (ניסוח מתאים, לא?) והלכנו לעשות
את מלאכתנו. בכניסה למתחם חלפנו על פני שלט שהודיע על תערוכה כלשהי עם מכוניות, אבל
לפי הציורים שהופיעו שם חשבתי שמדובר באיזה ארוע מקומי של דגמים לאספנים, ולא ייחסתי
לזה יותר מדי תשומת לב. לאחר 3 ימים, ברגע (או יותר נכון, בחצי שעה) של שעמום, החלטתי
ללכת "להעיף מבט" מה קורה בביתן השכן. ההליכה לשם לקחה כרבע שעה (דרגנוע, מסדרון,
דרכנוע של ק"מ בערך, עוד דרגנוע, עוד מסדרון והגענו...), וכבר בדרך הבנתי שמשהו פה לא
מתנהל כצפוי. המוזיקה במסדרונות, האוכלוסיה המגוונת, מאות האנשים שעושים את דרכם
אל ומהתערוכה... נראה חשוד. כשהגעתי למקום, הבנתי למה.

אז מה מסתבר (במלעיל)? שזאת תערוכת אספנות רכב ע-נ-ק-י-ת שמרכזת 4 תחומים: יצרנים
מקומיים כמו פז'ו וסיטרואן, המציגים שם את מיטב התוצרת ההיסטורית שלהם; מועדונים
מקומיים כמו מועדון ה-5, המציגים שם את תוכניותיהם ופעילותם (+תצוגת תכלית מרשימה);
סוחרי מכוניות אקזוטיות משופצות, אשר נמכרות במיליוני אירו ו"שוקעתיק" קטן של חלקים
וספרות טכנית לכל מה שנע על גלגלים ויוצר במהלך מאה השנים האחרונות (ואולי אף יותר).

הבנתי שצריך לחזור לשם למחרת, וכך עשיתי. במשך שעתיים, הייתי מנותק מהעולם, שרוי
בטראנס נוסטלגי ומתבונן בכמה מהיצירות המוטוריות המופלאות ביותר, מהתקופה שלפני
המצאת ה-ABS. בנוסף לכל הרכבים העתיקים שהוצגו שם, שמחתי לראות לראשונה בחיי
גם קלאסיקות מודרניות כמו רנו 5 טורבו ופז'ו 205GTI, במצב תצוגה, חלקן מקוריות היישר
מן המסלול, עם ק"מ נמוך ואפילו למכירה!

המציאות העגומה (בכ"ז, הייתי צריך לחזור לעבודה) החזירה אותי לביתן השכן אחרי שעתיים
בלבד. בנסיבות אחרות, הייתי יכול לבלות שם יומיים בכיף. בכל אופן, זאת בהחלט הייתה אחת
ההפתעות הנעימות בחיי, ובאופן חד משמעי, חוויה בלתי נשכחת.

את התמונות מהארוע אתם יכולים לראות בקישור זה. בחרתי להימנע מפרסומן ישירות על גבי
הפורום, משום שיש הרבה מהן, וגם בגלל שכללי המקום אוסרים העלאת תכנים פורנוגרפיים.
כל לוחיות הרישוי גלויות באישור הבעלים. (כן, בטח...) :)

במידה ותרצו, אשמח לענות על שאלות לגבי דגמים ספציפיים, עד כמה שהזכרון יאפשר לי.

!Enjoy
Let's Not Meet by Accident
סמל אישי של המשתמש
Derish
 
הודעות: 45
הצטרף: ב' דצמבר 17, 2007 5:34 pm

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » א' פברואר 22, 2009 3:38 pm

תמונה

:shock:
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני


חזור אל ארועי אספנות בארץ ובעולם

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 3 אורחים