על ידי zeev » ד' ינואר 01, 2014 7:39 pm
חברת sunbeam אכן יצרה עם הפסקה מ - 1912 ועד 1957 , הראשון היה סר גון מרסטון שיצר אופניים מחברה זו אשר נמכרו למשטרה הבריטית וגם לצבא , במשך השנים יצאו לשוק לא מעט דגמים ואחדים הגיעו גם לארץ הקודש , כותב שורות אלה מחזיק sunbeam מודל lion משנת יצור 1932 בשלבי שיקום מתקדמים , עד שנת 1936 היו בארץ בעיקר 2 דגמים בכמות מוגבלת למדי ,היקר יותר היה מודל 9 מנוע 600cc ohv והשני מעט זול יותר גם הוא בעל 600 cc בעל ראש שטוח sv , היצור הופסק בסוף שנות ה - 30 והתחדש שוב בשנת 1946 הפעם בבעלות חברת bsa הבריטית , החברה ניסתה ליצר משהו חדשני , ובנו אופנוע שהמכלולים שלו דמו למכונית וגם לאופנועי bmw , האופנוע נקרא sunbeam s-7 , אופנוע גדול כבד נפח מנוע 500cc והספק של 25 bhp, ובעל מנוע דומה למכונית 2 צילינדרים בטור אחריו מצמד וגיר ולסיום גל הינע ( דריישפט ) במקום השרשרת המסורתית , גלגלים בקוטר של 500 רחבים , כאשר התברר שההיגוי קשה החליפו צמיג קדמי לצמיג עם פסים , המכירות לא הרקיעו שחקים והתברר שבתקופה האמורה היה מאד לא פופולרי להיות דומה לגרמני , למרות זאת כותב שורות אלה מחזיק את ה- s7 כמובן למען ההסטוריה , המפעל התחיל ליצר את ה- s8 שדמה יותר לאופנוע בריטי , במושב הותקנו קפיצים כמו במושב בריטי מסורתי , במקום הטלסקופ , כל המתלה הקדמי שונה והוא דומה במידה רבה למי שמכיר ב- bsa m- 21 , גם הגלגל הקדמי גדל ל- 19 אינץ והחישוקים צופו בניקל , כעת האופנוע דמה יותר לבריטי , בתחילת שנות ה- 50 יצא לשוק דגם שנקרא s 7 deluxe שמכל מגוון הצבעים היה צבוע במין צבע חקי מיוחד , בניגוד לקודם שהיה בשחור כולל החישוקים , ניתן לראות שהאופנוע של שמוליק הוא s - 8 ובשלבי שיפוץ מתקדמים , בשנת 1957 המפעל סגר את שעריו לתמיד .
הואיל וסדרות היצור היו מוגבלות יש בעיה להשיג את חלקי החילוף הנדרשים לשיקום , ולפעמים חלק מאופנוע אחד לא מתאים לאחר , נראה שלמרות 11 שנות יצור הפיתוח של אופנוע זה מעולם לא נגמר .