אני והאופנוע שלי BSA 1942

המכונית לא מניעה? האופנוע משתעל? הפורום הטכני נועד לכל שאלה ולתמונות של תהליכי שיפוץ

אני והאופנוע שלי BSA 1942

הודעהעל ידי rafidan » ג' פברואר 19, 2008 10:43 am

אני והאופנוע שלי

מזמן לא מצאתי את עצמי במצב הזה, השעה 19:30, אני מקליד באצבעותיי הגסות את סיפורי לתוך מסך המחשב, יושב מעודן, מצוחצח כאדם רגיל עם חיים רגילים. והאמת, שלפני ,ולא הרבה לפני, שעה 19:30 הייתה נראית אחרת. בשעה זו החולצה המכופתרת והמכנסיים המחויטות היו כבר מונחות זה זמן מה במקומם בארון. עליי הייתה מונחת חולצה שחורה וג'ינס מחוספס ,מוכתמים לסירוגין במיץ המתוק של חיי האהובים- שמן המנוע. 19:30 הייתה השעה בה הספקתי לשכוח כבר את ריחותיהם הנעימים של תבשילי אשתי ולהתמכר אט אט לריח הגריז, הלכה או צבע היסוד שהתייבש עכשיו מול שלדת האופנוע ושלדת אביו,שלדתי.

תמונה

הסיפור התחיל לפני חצי שנה, בחודש השביעי לשנת 2007, מצאתי במוסך דרום תל אביבי את מה שעתיד היה להפוך לאהבתי הגדולה.אופנוע BSA מודל 42. חייל לשעבר בשירות הצבא הבריטי מסוקס ושומני. על אף מצבו המעט רעוע: מנוע משקשק, תיבת הילוכים בלויה, צבע מתקלף וכל שאר הסימפטומים העלולים להופיע אצל ילד בן 66 הוצאתי את פנקסי ובאופן מיידי כמו מונע ע"י כוח קסום חתמתי אפוטרופסות. פתחתי את דלתותיו של המחסן בגינה. במהירות וביעילות פיניתי את הרהיטים הישנים, הברשתי את הרצפה המאובקת ובטרם יתקרר מיכל הדלק הכנסתי את בני המתוק למקדשו החדש.

מגוריו החדשים של בני, האופנוע הקטן והחמוד שלי, אפשרו לו סוף סוף להגות באותם מאורעות שעברו עליו לפני שנים רבות, בצעירותו המפרכת. הוא נזכר במדבריות האינסופיים של היבשת האפריקאנית , בקרבות שטופי הדם ועטורי התהילה של המלחמה הגדולה ,בנערה האיטלקית בעלת פני התפוח האדומות שהתאהבה בבעליו, קצין בריטי קר.לפתע,בעוד מחשבות אלו עולות מתוך המתכת העומדת מולי ומבעבעות כמילים למוחי, החלה להתפשט בגופי תחושת שליחות. עצמתי עיניי. נתתי לגלגל העין לכוון עצמו לתקרת המחסן. עצמתי שוב., הרגשתי שוב את גדולתי מול המתכת בדמות המוכרת של רגש אבהי ואוהב..עיניי נפתחו שנית. והפח שצייר את דמותי קבע חד משמעית "עבדי, תפקידך ידוע, החזר עטרה ליושנה". האהבה העצומה שחשתי לפח התפרשה אצלי כסוג של אהבה בלתי נגמרת כזאת שאני חש לילדיי, אך בפעם הזאת הסיפור היה שונה , אהבתי את אדוני וכל שנשאר היה להודות בכניעתי המוחלטת ל-אלאופנוע. מייד קישטתי את מחסני בשלל האביזרים הראויים למקדשו של אלאופנוע וחיוניים על מנת לאפשר קיום נינוח וחסר פשרות.

יום יום ישבתי בתוך מקדשו החדש של אלאופנוע, יום יום צבעתי ורחצי את שלדתו הקסומה מילאתי את החורים שהצטברו בגופו, חרטתי שוב את תיבת הילוכיו, הרכבתי כידון הולם להנהגה עליונה שכזו. עיניי נכנסו עמוק לתוך מתכתו הלוהטת עד שלפתע הייתי שומע צווחה מקפיאה "ארוחת ערב", כנראה לקח זמן מה עד שהצלחתי לשמוע את הצווחה מהדהדת בתוך המחסן משום שרגעים ספורים אחרי הגיע בני "אמא כבר שמה את האוכל על השולחן לפני שעה! בוא כבר!אני מת עוד שנייה!". אחזתי את המטלית ניגבתי עוד כמה פינות שספק קל עם לא נוגבו לפני , אך עדיף המעשה מהחטא. קיפלתי את המטלית חזרה, בני בוהה בי בייאוש, הלכתי ,התיישבתי על הכיסא, עיניי ניבטו אל הצלחת , אחזתי במזלג, ודחסתי אוכל לנפשי השבעה. אילו ימים מוזרים..

בטח הצלחתם להבין, חיי השתנו, צלחתי במשימתי. כמובן שלכל שיפור עוד טעון שיפור נוסף, אך אהבתי נחה לה יפה וגאה במקדשה הטהור, בימי שישי ושבת אני מוציא אותו מהאפילה לסיבוב נסיעה, מנועו רועם, מבשר את הבשורה. אני עוצר בבית קפה, הוא משתזף שעון על מדרכה, ראשית אני מנגב את מנועו, מצנן את מאמציו ואז מרשה לעצמי הפוך אחד להיות ערני .עולה שוב על אלאופנוע וממשיך הלאה אל חיי, אל החיפוש אחר הגרוטאה הבאה שתשבה אותי בקסמיה.

תמונה

 האופנוע מפורק לחלקים בתוך המחסן. הפירוק נעשה ע"מ לאפשר ניקוי חול, צבע יסוד וצבע מוגמר.

תמונה

 האופנוע בשלבי פירוק נוספים ואחרונים, השלד "עירום" לגמרי מחלקיו.

תמונה

 חלקיו של האופנוע מועמסים באוטו בדרך לניקוי חול.

תמונה

 לאחר הניקוי חול, נעשה שפכטל ע"מ לסתום חורים, חריצים וסתם "דפיקות". בתמונה השלדה לאחר צבע יסוד מתייבשת מחוץ למחסן הביתי.

תמונה

 גלגלים ושאר חלקים מתייבשים לאחר צבע יסוד תלויים על העצים מחוטי ברזל. אם אתם לא אנשים של צבע יסוד אתם יכולים להסתכל על זה כאומנות "פוסט מודרנית".

תמונה

 לאחר ניקוי החול וצבע היסוד נעשה הצבע הסופי והלקה. בתמונה אפשר לראות את החלקים במחסן הביתי ובחדרים לאחר הצבע הסופי והלקה.

תמונה

 התמונות הבאות עוקבות אחר השלבים בהרכבת חלקיו של האופנוע.

תמונה
תמונה

 החלפתי לתמסורת את המסבים וחרטתי תותב
ברונזה חדש לאחר השיפוץ הרכבתי אותה שוב על האופנוע

תמונה

 הרכבה מחדש של המצמד

תמונה
תמונה
תמונה

 התוצאה הסופית לפניכם. האופנוע במצב תצוגה.
תוך כדי ההרכבה ישרתי את השלדה,ייצרתי מחדש חלקים בלויים,החלפתי כמעט את כל הברגים, מערכת החשמל חדשה.

 מצורפת רשימה של עלויות החלקים והשיפוץ המעוניינים לשאול שאלות או להתייעץ אשמח לעזור
Rafidan@gmail.com


תאור הפריט מחיר בש"ח
מדבקה BSA למיכל דלק 37
גומי רגלית הילוכים 26
גומי רגלית התנעה 25
קפיצים לכסא 96
מנורת חזית 33
מראה 92
לחצן צופר 39
מפסק בלם אחורי 58
פנס אחורי 41
ידיות בלם מצמד 135
כידון 173
מסגרת עגולה לפנס קדמי 92
מגני גומי למיכל דלק 118
זכוכית לפנס קדמי 150
זוג צמיגים 240
מסבים לתיבת הילוכים 100
ניקוי חול 500
צבע וחומרי פחחות 500
עבודת פחחות 800
שמן תיבת הילוכים 40
שמן מנוע 100
אביזרים שונים 200
תיבת חיקוי למצבר 130
גומי כסוי למנוף מצמד 60
סה"כ 3785

גדעון
סמל אישי של המשתמש
rafidan
 
הודעות: 6
הצטרף: ג' פברואר 19, 2008 10:41 am
מיקום: שערי-תקוה

הודעהעל ידי ירון פ. » ג' פברואר 19, 2008 2:16 pm

גדעון כל הכבוד. גם על הסיפור המאלף וגם על השיפוץ היסודי והמקיף.

האמת, אחד מהאופנועים הכי אהובים עלי....אולי בגלל זה יש לי שניים :lol:

יגיע היום שגם אני אשפץ אותם.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ג' פברואר 19, 2008 3:11 pm

יפה, נהנתי לקרוא :)
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

אני והאופנוע שלי BSA 1942

הודעהעל ידי rafidan » ג' פברואר 19, 2008 4:33 pm

אני והאופנוע שלי

תמונה
נערך לאחרונה על ידי rafidan בתאריך ג' פברואר 19, 2008 9:57 pm, נערך 6 פעמים בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
rafidan
 
הודעות: 6
הצטרף: ג' פברואר 19, 2008 10:41 am
מיקום: שערי-תקוה

הודעהעל ידי ירון פ. » ג' פברואר 19, 2008 5:51 pm

גדעון נשמח לשמוע יותר פירוט על שיפוץ החלקים הקוסמטיים והמכניים ובאילו (אם בכלל) בעלי מקצוע נעזרת.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

הודעהעל ידי zeev » ג' פברואר 19, 2008 6:30 pm

אני לא יודע כבר מה יפה יותר , הכתבה או האופנוע . מכל האוסף שלי תמיד יש לי פינה חמה דווקא לדגם הספציפי הזה, יש לי שניים, אחד סהרה ואחד רגיל, בימים אלה במקביל לפרויקטים אחרים אני משחזר גם את ה- m-20, לפי מספר השלדה האופנוע שלי לא השתתף במלחמה הגדולה כי יוצר בשנת 1944 או 1945 , אבל משום מה כולם רשומים בארץ כשנת יצור 1942 , ומעניין שאני משתמש באותו צבע בדיוק, זה צהוב עפר בדיוק הצבע של אופנועי המדבר, כך או כך כל הכבוד גדעון , ונשמח לראות אותך במפגש השבועי שלנו בקפה נטו ביום שישי בהדר יוסף. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

אני והאופנוע שלי

הודעהעל ידי rafidan » ג' פברואר 19, 2008 6:46 pm

אני בדקתי לפי מספר השלדה שלי האופנוע משנת 1940
את כל השיפוץ ביצעתי אני חוץ מניקוי חול ופחחות של הכנפיים
כל מי שרוצה יעוץ בשיפוץ ובקנית חלקים אני מוכן לעזור
תמונה
נערך לאחרונה על ידי rafidan בתאריך ג' פברואר 19, 2008 11:57 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
rafidan
 
הודעות: 6
הצטרף: ג' פברואר 19, 2008 10:41 am
מיקום: שערי-תקוה

הודעהעל ידי ירון פ. » ג' פברואר 19, 2008 6:54 pm

גם לי יש אחד מ-יוני 1940 מס' שילדה בערך כ-17000

השני כבר מ-1945 - מס' שילדה כ-110000

כמובן שכולם רשומים כשנת ייצור 1942
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

הודעהעל ידי amitexc » ד' פברואר 20, 2008 7:14 pm

תענוג לעיניים,
הלוואי והייתה לי גינה ומחסן שהייתי יכול לברוח אליה בלילות ולעבוד על הכלים שלי.

שלי כבר הרבה יותר צעיר.
שנת 56 שילדת plunger מנוע M20
למרות שנת הרישוי נראה לי שמדובר בשנת 55 היות ושנת 55 הייתה השנה האחרונה של הM20

בכל מקרה,כמה שאלות:

מאיפה השגת את הספידומטר?
מאיפה קנית את החלקים?יש לי חנות באוסטרליה שאני שוקל להזמין ממנה חלקים.

חוץ מזה אני מחפש כנף אחורית,שלי נגנבה.
לשילדת הplunger זוהי למעשה כנף עם ציר שבמקום לפרק את החלק האחורי להחלפת גלגל הוא מתרומם למעלה.

עמית.
סמל אישי של המשתמש
amitexc
 
הודעות: 140
הצטרף: ה' נובמבר 22, 2007 6:24 pm

הודעהעל ידי rafidan » ד' פברואר 20, 2008 8:23 pm

את רוב החלקים אני קניתי דרך EBAY בחיפוש תרשום את דגם האופנוע ותקבל את רשימת החלקים שיש כרגע למכירה.
http://www.ebay.com/
אפשר גם בחנויות חלקים ברשת באתר של HENK יש קישור לחנויות
http://home.quicknet.nl/qn/prive/ahum/links.htm

לנוחיותך מצורף קטלוג של חלקי האופנוע, הקובץ גדול תתעזר בסבלנות.
http://www.draganfly.co.uk/data/pdf/ListB3.pdf
סמל אישי של המשתמש
rafidan
 
הודעות: 6
הצטרף: ג' פברואר 19, 2008 10:41 am
מיקום: שערי-תקוה

הודעהעל ידי amitexc » ה' פברואר 21, 2008 2:58 pm

אם היה מצטבר לי שעות מסך באיי בי כמו שעות מנוע,ממזמן הייתי צריך לעשות 2 מנועים.

בכל אופן איי ביי בחלקים לבריטיים לא זולים,היות ורוב החלקים מגיעים מבריטניה כך שפרט למחיר הגובה עוד נאלצים לשלם משלוח יקר,מאוד.

יש לי אתרים עם חלקים יחסית בזול, אבל בנינו מדובר בחלקים שמיוצרים בהודו(אצל כולם),עד כמה הם אייכותים אני לא יודע.

נראה אולי אני פשוט אעשה הזמנה...

בקשר לספידומטר, לא ענית, מהיכן השגת אותו?הוא הגיע עם האופנוע?
קשה להשיג אותם...
סמל אישי של המשתמש
amitexc
 
הודעות: 140
הצטרף: ה' נובמבר 22, 2007 6:24 pm

הודעהעל ידי rafidan » ה' פברואר 21, 2008 7:17 pm

הספידומטר נשאר מהאופנוע הקודם שלי מצורפת תמונה


תמונה
סמל אישי של המשתמש
rafidan
 
הודעות: 6
הצטרף: ג' פברואר 19, 2008 10:41 am
מיקום: שערי-תקוה

הודעהעל ידי ירון פ. » ה' פברואר 21, 2008 7:57 pm

אם הספידומטר "הגיע" מ-M21 אזי הוא אומנם דומה במידותיו אבל אינו זהה.
אוסף כלי רכב ללא ליאות.
סמל אישי של המשתמש
ירון פ.
 
הודעות: 723
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2007 8:13 pm
מיקום: הרצליה

הודעהעל ידי rafidan » ה' פברואר 21, 2008 9:28 pm

נכון לכן הורדתי אותו כי הוא לא היה שייך ל M21
סמל אישי של המשתמש
rafidan
 
הודעות: 6
הצטרף: ג' פברואר 19, 2008 10:41 am
מיקום: שערי-תקוה

הודעהעל ידי amitexc » ו' פברואר 22, 2008 8:58 pm

עכשיו יש לך את שני האופנועים או מכרת אחד?

האם ההבדלים בין המנועים מורגשים?
(מבחינת כח ותאוצה).
סמל אישי של המשתמש
amitexc
 
הודעות: 140
הצטרף: ה' נובמבר 22, 2007 6:24 pm


חזור אל פורום שפץ זאת בעצמך

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 16 אורחים

cron