עדכון...
האופנוע עצמו פחות או יותר מוכן מבחינת שלדה, מתלים, בולמים, בלמים וכו'. נותר חיווט של כמה חוטים ועוד נגיעות קטנות.
החלקים השונים יעברו סוף סוף צביעה בשבועות הקרובים, תוך צביעת דוגמת פסי הזהב בצביעה ולא ע"י מדבקות כפי שתוכנן בתחילה.
מנוע... לאחר ניקוי הסודה, פירקתי ראשים בכדי לבחון את מצב הבוכנה, שסתומים והצילינדר ובכך לקבל תמונה כללית על שלום העולל... ובכן, לשמחתי הרבה שלומו מצוין
הצילינדר לא מעוות (כך לפחות מראה ה-Gauge) במהלך הבוכנה העליון (תא הבערה, בוכנה למטה - בלי לפרק בוכנה), היה מעט פיח על הבוכנה והשסתומים שהוסר בקלות יחסית.
חלקי האלומיניום השונים (מכסי שסתומים, מכסי תזמון Bevel וכו') פורקו בכדי לעבור ליטוש והמנוע עצמו קיבל טיפול מפנק של מברשת ברזל עדינה.
עם כל הפיתוי של הברקת המנוע כולו, ויתרתי על ה"תענוג" מכמה סיבות. ראשית, מדובר במתכת שנראית כמו אלומיניום אך היא למעשה סגסוגת (בד"כ מגנזיום-אלומיניום) ולעולם לא תתקבל (ספציפית ביציקה זו) תוצאה של "מראה". שנית, במקור המנוע לא היה מלוטש ואף לא משויף אלא מתכת חשופה ללא כל ציפוי ולאחר מספר שימושים במנוע לאחר הניקוי והברשה כללית (כך ראיתי בפרויקטים בחו"ל) הבלוק מקבל את המראה הטבעי שלו ונשאר כך.
בימים הקרובים אסיים את ליטוש חלקי האלומיניום של הצילינדר האופקי ומשם הרכבה, עם ברגי נירוסטה ייעודיים שנרכשו כסט לדוקאטי (מגיעים בשקיות קטנות ובכל שקית רשום לאן שייך החלק... תענוג! ). לאחר מכן, קרבורטורים והופ חיבור לשלדה.
ליאור.
מכסי הצד פורקו גם הם לצורך ליטוש ולצורך בדיקת המכלולים השונים ושלמותם/תקינותם. לשמחתי, לפחות למראית עין הכל במקום, אין סימני שחיקה וכו'.
צילינדר+בוכנה אנכית לאחר ניקוי, שכחתי לצלם תמונת לפני... אותו דבר רק עם פיח על הבוכנה
ראש אופקי - נוקה ראשית בהתזת סודה (יחד עם המנוע) ולאחר מכן במברשת עדינה ומים (להורדת הסודה) ומברשת ברזל רכה (נחושת). שטחי הפנים של איזורי האטמים נוקו והושטחו.
צילינדר ובוכנה אופקיים לאחר ניקוי ראשוני. אגב, המנוע "בתול", הבוכנה סטנדרט (86 מ"מ)
מכסי האלומיניום של הראש האנכי, לפני (לפני משמע לאחר ניקוי בהתזת סודה להסרת לכלוך ושומנים ולאחר ניקוי במים, סבון ומברשת):
אחרי: