דבר ראשון ברוך הבא לחוג חובבי הטילון הקלאסי ICM, הקרוי בלשון העם טוסטוס.
לפני מתן תשובות קצת הסבר על הטילון הזה.
הדגם הזה מאד מיוחד.
למעשה זהו טילון מהדגם האחרון שיוצר שעבר מקצה שיפורים קוסמטי.
נוספה לטילון משענת גב בסוף הכיסא.
הכנפיים של הגלגלים הקדמי והאחורי צופו בניקל.
מכסאות המנוע צופו בניקל.
כידון מוגבה עם קשת מתכת שמחברת בן הידיות.
למיטב ידיעתי דגם של הטילון היה תשובה להונדות 50 שהחלו לשווק בארץ ואשר דחקו את הטילון מהתואר האופנוע המוביל בתקופה זו
דגם זה שווק זמן קצר כשנתיים.
ועכשיו תשובות לשאלותך.
מיספר השילדה מוטבע מתחת למושב ע"ג חבק שעוטף את הצינור (בדגמים הראשונים הטילון שווק עם כיסא בודד ותוך צינור זה הושחר המוט שעליו הורכב הכיסא,ממש כמו באופניים).
כנפיים שמכסות את המנוע משני צדדיו קשות להשגה ובמיוחד אלו המצופות ניקל.
מספר המנוע מוטבע בשני מקומות, אחד ע"ג תווית יצרן המנועים בתווית זו תמצא נתונים שנת יצור המנוע, נפח,דגם המנוע, ומספר מנוע.
המקום השני שבו מוטבע מספר הוא במרכז בלוק המנוע (בחלק הקבוע)מתחת לפתח צינור הפליטה של המנוע, מספר זה הוטבע בארץ וחייב להיות זהה לתווית שמקובעת ע"ג המנוע.
לגבי קפיצת ההילוך השני, בדרך כלל ההילוך הראשון היה קופץ וישנן מספר סיבות.
כבל ההילוכים לא כוון טוב.לגבי אופן כיוון כבל ההילוכים תוכל למצוא הסבר מפורט בקישור המצורף
http://icm.ios.st/Front/Tools/homepage.aspבגלגלי השיניים של ההילוכים ישנם 4 פינים בולטים אשר נכנסים לגלגל אשר מורכב על הציר הראשי כאשר ההילוך משלב, במידה ופינים אלו נשחקו אין אחיזה טובה בן גלגל השיניים לגלגל שמורכב על הציר הראשי.
המרווחים בן גלגלי השיניים של ההילוכים בתוך המנוע נקבעים נקבעים ע"י שייבות שמותקנות בניהם כאשר שייבות אלו נשחקו או נשברו כל מערכת גלגלי השיניים יצאה מהכיוון.
ועל זה אמר לי גולש ותיק בפורום כמה מנוע קטן ככה מסובך מלא שייבות.
ממה שאני יודע הטילונים נצבעו בצבע מסוג "איתן "אשר לא משווק יותר ויוצר ע"י חב' טמבור.
הטילונים הגיעו במספר גוונים.
הראשונים צהוב/צהוב חרדל, וכחול.
לאחר מכן הן נצבעו בגוונים אדום,כחול,ירוק,כתום, כאשר בכולם הכנפיים של הגלגל נבעו בצבע לבן קרם.
הצבע שלהם היה מט.
כיום רוב האספנים צובעים עם צבע מסוג ברק ישיר אשר עושה את הטילון מבריק מאד.
ועכשיו לי יש שאלה אליך מהיכן השגת צמיגים.