על ידי חן פרחי » ג' דצמבר 11, 2007 4:49 pm
פרסטון טאקר היה ספק גאון ספק נוכל(למרות שכל נוכל מיקצועי הוא בדרך כלל גאון..)שהחליט להפוך חלום למציאות,אלא שבדרך היתגלו קשיים לא מועטים,שהעיקרי שבהם היה ההיתמודדות מול הענקיות מדטרויט,GM פורד וקרייזלר.
הלחץ שהפעילו השלושה על ספקיות הפלדה גרם למכונית להיות יקרה בהרבה מהמתוכנן,ובנוסף לכל זה נותר פרסטון טאקר ללא...מנוע למכוניתו החדשה!
בלית בררה ניבחר למשימה מנוע של מסוק(!)מתוצרת מרלין האמריקאית,שנותרו עודפים לאחר מילחמת העולם השנייה,והובהר לו שאם כמויות הייצור לא יהיו משמעותיות,גם זה לא יהיה לו.
המנוע היה בן 8 בוכנות,אופקי(בוקסר) בנפח 5.5 ליטר ו 158 כ"ס ב 3800 סל"ד נמוכים.
גם תיפעול ההילוכים היה מעניין,ובמקום מוט מסורבל נעשה שימוש במערכת פניאומטית קלה לתיפעול.
אמנם ההיתרשמות היתה טובה בנסיעות הראשונות,אך המכונית לא היתה חפה מבעיות;חלוקת מישקל גרועה עקב המנוע ששכן באחורי המכונית גרמה להיתנהגות כביש בעייתית,תיפעול ההלוכים היה מסורבל למרות הכוונה המקורית והבלמים היו חלשים להחריד.
עד היום קשה לדעת ולהעריך אם המכונית אכן היתה פותחת עידן חדש בתעשיית הרכב האמריקאית או היתה גימיק מיותר.
דבר אחד בטוח-הובהר לרבים ששלושת היצרניות הגדולות,ובייחוד GM הן מעל לכל ביקורת,ומי שיעז להתחרות בהן או למתוח ביקרת על אופן ניהולן,זה יהיה סופו.
היחיד שניסה וגם הצליח,היה ראלף ניידר,שחשף ברבים את ערוות GM בסיפרו "לא בטוחה בכל מהירות",את מחדלי התיכנון של השברולט קורבייר.