רבותי ההיסטוריה חוזרת, שום דבר לא אבד לא נשכח......

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

הודעהעל ידי חן פרחי » ה' דצמבר 27, 2007 2:46 am

הדאטסון Z240 נחשבת כיום למכונית קלאסית די מבוקשת ודי מוערכת.
רק חבל שעם חלוף השנים,עת נוספו למספר הדגם עוד 20(Z260'Z280)נסוג במשהו אופייה הספורטיבי של המכונית,והיא הפכה ל GT גדולה בסיגנון האמריקאי,מאחר וזה היה שוק היעד שלה.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

ראס-ע'אריב

הודעהעל ידי ufd41 » ה' דצמבר 27, 2007 8:08 am

בהמשך לשירשור של אירית
כותרת מעיתון מעריב בה הרמטכ"ל מביע את הערכתו לחיילים שהשתתפו בפשיטה.

תמונה
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

הודעהעל ידי חן פרחי » ה' דצמבר 27, 2007 5:51 pm

אירית הזכירה את הפורד טאורוס וכאן המקום להרחיב מעט על המכונית ששמרה על כבודה של פורד אמריקה.
הטאורוס תוכננה להחליף הן את ה LTD המיושנת והן את הפיירמונט הכושלת,ועל כתפיה הוטלה מעמסה כבדה במיוחד-להתחרות במכוניות הסאלון היפניות שמכירותיהם החלו לצבור תאוצה בתחילת שנות ה 80'-מזדה 929,הונדה אקורד וטויוטה קראון וקרסידה.
לצורך תיכנון הטאורוס נעזרו מהנדסי פורד ארה"ב במהנדסי פורד גרמנייה שהיו בעלי ניסיון רב בהרבה בפיתוח שילדות הנעה קדמית,והתוצאה היתה מכונית סאלון גדולה אך נאה בעלת ביצועים טובים והתנהגות כביש טובה בהרבה מהמקובל בתוצרת ארה"ב של אותם שנים.
הטאורוס זכתה להצלחה גדולה,עם רמת מכירות מצויינת,מה שמיקם אותה בטבלת 10 הנימכרות ביותר בארה"ב במשך כל השנים בהם יוצרה.
גירסה מיוחדת הראוייה לציון היא ה SHO שמנועה בן 3 הליטר פותח בסיוע ימהה היפנית,מה שסייע לו לפתח הספק מרשים של 233 כ"ס.
לארץ יובאה הטאורוס החל משנת 93' עד 95' בדגם הראשון ואילו הדגם שהחליף אותו,בעל המוטיבים האליפטיים נימכר עד סוף 98'.
בשנת 01' חודש יבוא הטאורוס ע"י דלק מוטורס,אולם הפעם ההצלחה היתה מועטה ולאחר שנה וחצי הופסק שיווקה.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

הודעהעל ידי AKICHU » ו' דצמבר 28, 2007 11:54 am


28 בדצמבר

1939
ה- Consolidated B-24 Liberator היה מפציץ כבד אמריקני שיוצר ע"יי חברת Consolidated Aircraft.
מטוס זה יוצר בכמות גדולה יותר מכל מטוס צבאי אמריקאי אחר בתקופת מלחמת העולם השנייה ומחזיק בשיא זה עד היום.
תמונה

הוא היה בשירות חילות ברית רבים אחרים, וצבר צל"ש רבים בקרבות בצפון אירופה בפסיפיק ובים התיכון.
נהוג היה להשוותו לB-17 "המבצר המעופף" אולם ה-B24 הייה מטוס חדשני יותר; מהיר יותר, טס לטווח רחוק יותר, עם כושר חימוש התקפי והגנתי זהה.
למרות המעלות ציוותי אוויר העדיפו את ה B-17 המחוספס.
תמונה

ה B-24 היה ידוע לשימצה בגלל נטיתו לעלות באש, מטען הדלק שלו כפי שרואים בתמונה, נמצא מעל גוף המטוס לכל אורכו (אמא'לה....) ועל אף משקלו הקל של המטוס שאפשר טיסה ארוכת טווח, הוא היה חשוף יותר לפגיעות.
כמו כן מטוס זה הייה מסובך להטסה ובעל כושר תמרונים נמוך, למרות האמור הוא שירת נאמנה את הצבא תודות לתא מטען גדול מאד ויכולת הטיסה לטווחים רחוקים.

מקומן של הנשים לא נפקד
תמונה

וכפי שאתם רואים לא מדובר "בגודזילות", אילו נשות הWASP Women Airforce Service Pilots ארגון חלוץ אזרחי של נשים טייסות הוקם רשמית ב-10 בספטמבר 1942 ואשר הצבא השתמש בשירותיו בזמן חירום. הסמל של הארגון הייה "פיפינלה" דמות מאויירת שנוצרה ע"י רולד דאהל ואויירה ע"י וולט דיסני, סמל זה הופיע על תגי היחידה. על הארגון אפרט במועד אחר.
תמונה

מקורות:
ויקיפדיה
Aviation History

1954

ההדסון הורנט יוצרה ע"י Hudson Motor Car בין השנים 1951-1954 וע"י American Motors Corporation (המיזוג) בין השנים 1955-1957.
תמונה

בתחילת שנות החמישים המכוניות המהירות ביותר בארה"ב היו ההדסון הורנט, גאוות " Hudson Motor Car Company".

נהגי ההורנט גרפו כמעט את כל הפרסים במרוצי נאסקר עובדה שהביאה לנסיקה חדה במכירות החברה..
שלושת המגלומנים פורד, קרייזלר וGM לא נשארו אדישות והחלו להשתתף במירוצי נאסקר ואף לגרוף פרסים.
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=QDhP33alrcI

במהלך שנת 1952 הורנט שכינויה היה "הדסון הורנט האגדית"
תמונה

נהוגה בידי Marshall Teague, Herb Thomas ו Tim Flock זכתה ב-27 מירוצים, ונהוגה בידי טיג זכתה בעוד 14 פרסים, ובסה"כ 41 נצחונות מתוך 48 מירוצים השג יוקרתי החלט.

על מנת לא להפסיד את הכתר, הדסון התמזגה עם Nash-Kelvinator Corporation שאפשרה החלפת מנוע ה- V-6 השטוח הישן במנוע V-8 גדול.
המכונית הראשונה בעלת מנוע ה V-8 הוצגה ב28 בדצמבר , אולם ביצועיה לא היו מספיק טובים והשגי שלושת הגדולים השתפרו.
אחרי 1954 השגי ההורנט הצטמצמו משמעותית.

מקורות
History.com
ויקיפדיה

1968

מבצע "תשורה" עוד אחד בסדרת הפעולות המוצלחות של צה"ל
ב-22 ביולי 1968 נחטף מטוס אל-על בדרכו מרומא לישראל והוכרח לנחות באלג'יר. כארבעה חודשים לאחר מכן, ב-26 בדצמבר, נורתה אש לעבר מטוס אל-על שחנה באתונה וכתוצאה מכך נהרג אזרח ישראלי, דיילת נפצעה ולמטוס נגרם נזק.
בתגובה על שתי פעולות אלו, החליט ראש הממשלה לוי אשכול על פעולה צבאית – "מבצע תשורה".

מטרת המבצע היתה לפגוע במטוסים ערביים בשדה "חאלדה", נמל התעופה הבינלאומי של ביירות, ובכך להרתיע את המחבלים ואת ממשלת לבנון, אשר משטחה פעלו, מביצוע פיגועים נוספים.
המבצע הוטל על כוחות צנחנים וכוח מסיירת מובחרת נוספת, בפיקודו של אל"מ רפאל איתן (רפול), קצין צנחנים ראשי ולימים רמטכ"ל.
ביום המבצע, בשעת לילה מוקדמת, המריאו הכוחות לביירות בשלושה מסוקי סופר-פרלון.
תמונה

שני מסוקי בל-205 הצטרפו לשלושת המסוקים, לביצוע אמנעות מהאוויר, סיור ותצפיות.

הטיסה ליעד נמשכה כ-45 דקות. עם נחיתת המסוק הראשון בשדה התעופה החלו כוחות הקרקע בפעולתם.
הכוחות נגשו למטוסים כשעליהם תרמילי גב גדולים, בהם נישא חומר הנפץ, ובתרשימי סמלי חברות התעופה הערביות.
הכוח המבצע נתקל, כצפוי, באנשים ששהו בשדה. בין השאר, היו אלה נוסעים, לכולם הוסבר באדיבות כי עליהם לעזוב את השדה. רובם צייתו ועזבו את המקום, ולאלה שהתעקשו או לא הבינו הוסבר בתקיפות ואף ביריות אזהרה. לבסוף הכל עזבו ותפסו מחסה.
קודם לכן, בצידו המזרחי והצפוני של שדה התעופה, דקות ספורות לאחר נחיתת הכוח, חסם אחד ממסוקי הבל-205 את הדרך הראשית אל שדה התעופה. מתוכו הושלכו על-ידי צוות המסוק בשני סבבים, 95 רימוני עשן ו-20 נרות עשן שיצרו מסך עשן מעובה היטב.
תמונה

לאחר מכן פנה המסוק להטיל מסמרים ושקיות ג'לי על הדרכים המובילות לשדה התעופה. פעולה זו, בעשר הדקות הראשונות לפני פיצוץ המטוסים, "ניקתה" את הכביש הראשי שהמה מתנועה. אש שנורתה מהמסוק השמידה משאית צבאית שדהרה לעבר הכוחות הקרקעיים, וסיכנה את מהלך המבצע.
במהלך המבצע הושמדו 14 מטוסי סילון אזרחיים ערביים שהיו בבעלות שלוש חברות לבנוניות: "מידל איסט אירליינס" (M.E.A), "ליבניז אינטרנשיונל אירווייס" (L.I.A) ו"טרנס-מדיטרניאן אירליינס" (T.M.A). ערכם של מטוסים אלה נאמד בין 44-42 מיליון דולר. המכה שהונחתה על לבנון היתה קשה. למרות שכוונת ישראל לא היתה לפגוע בלבנון, בפועל היא היתה הנפגעת העיקרית.
תמונה

פעולת צה"ל בלבנון היתה ראוותנית וזכתה לתהודה נרחבת בכלי התקשורת בארץ ובעולם. מדינות רבות גינו את ישראל על פעולתה. במיוחד בלט נשיא צרפת, שארל דה-גול, שזעם על הפגיעה בלבנון, בת חסותה המסורתית של ארצו. המבצע דחק בו להטיל, מאוחר יותר, אמברגו על הסיוע הצבאי הצרפתי לישראל.

מקורות:
קטע מקוצר מאתר חיל האוויר
פרש
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

מבצע תשורה

הודעהעל ידי ufd41 » ו' דצמבר 28, 2007 9:48 pm

בהמשך לשירשור של אירית.
קטע מעיתון מעריב מ 29.12.68
תמונה
ברוכים הבאים לעולם הטילונים.
אתר הטילונים הקלאסיים I.C.M וכל השאר - http://icmisrael.com/
אלבום צילומים - http://public.fotki.com/ufd41/
פייסבוק - http://www.facebook.com/groups/icmisrael/
סמל אישי של המשתמש
ufd41
איש הטילונים
 
הודעות: 1178
הצטרף: ב' נובמבר 05, 2007 7:54 pm

29 בדצמבר

הודעהעל ידי AKICHU » ש' דצמבר 29, 2007 3:25 pm


1940
הבליץ 7 בספטמבר – ה-11 במאי 1941
בערבו של ה-29 בדצמבר , לונדון חוותה את אחת ההפצצות הקשות ביותר ואשר גרמה להרס רב.

מאות שריפות נגרמו כתוצאה מההפצצה והודות לכבאיה האמיצים נמנעו אבידות כבדות יותר.
תצלום שהופיעה למחרת בעיתון של כנסיית סיינט פול שנותרה שלמה בינות ההריסות והעשן, היוותה את הסמל לעמידות העורף והרוח האיתנה של האזרחים במהלך הקרב על בריטניה
תמונה

מה השתנה הלילה ההוא מכל הלילות?
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=Ts3zmpTR ... re=related

מקורות
ערוץ ההיסטוריה
ויקיפדיה

1967

ב-29 בדצמבר 1967 נקשרה אוניית משא לרציף מיוחד ומרוחק בנמל חיפה, ובמבצע מורכב נפרקו מעליה מטוסי הסקייהוק הראשונים של חיל-האוויר.
תמונה

חיל-האוויר הישראלי רכש את הסקייהוק ב-1967 בעקבות האמברגו הצרפתי שהוטל על ישראל, שמנע את מסירת 50 מטוסי המיראז' 5J, שנרכשו מצרפת ותמורתם שולמה.

הסקייהוק היה מטוס הקרב הראשון שארה"ב הסכימה למכור לישראל. עבור חיל-האוויר פותח דגם מיוחד של המטוס, A-4H, שכלל שינויים במכשור, בכושר הנשיאה וכן בהוספת מצנח עצירה בזנבו. עשרות מטוסים מדגם זה נכנסו לשירות, ובתקופת מלחמת ההתשה הם היו מטוס התקיפה העיקרי של החיל.
תמונה

מטוסי הסקייהוק מהדגמים השונים שימשו למשימות הפצצה במלחמת יום-הכיפורים וביצעו חלק ניכר מהגיחות הטקטיות. הסקייהוקים ספגו הפלות רבות, ככל הנראה עקב מהירות חדירתם הנמוכה יחסית. המטוסים תקפו גם במלחמת שלום הגליל, ולזכות אחד מהם נרשמה הפלת מיג-17 סורי –הטייס אל"מ עזרא דותן (בבן) ז"ל שהיה לי הכבוד הגדול להכירו, זכה בהפלת הבכורה של המטוס בחיל: ב-12 במאי 1970 הוא הפיל שני מטוסי מיג 17 סוריים מעל לבנון, אחד מהם באמצעות ירי ברקטות נגד טנקים.
כיום נותרו מטוסי העיט מדגם "T" (דו מושבי) ו- "N" (חד מושבי) בלבד להדרכה ולאימון במגמת קרב בקורס טיס.
ביוני 2005 אוזרחה טייסת העיט האחרונה וכיום מרבית פעולות האחזקה בה מבוצעת על ידי חברה אזרחית.

מקורות
אתר חיל האוויר
ויקיפדיה

שבת נפלאה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

30 בדצמבר

הודעהעל ידי AKICHU » א' דצמבר 30, 2007 10:55 pm

1905
ויקטור המרי 1876-1950
תמונה

נהג מירוצים אלוף, הצטרף ל - Automobiles Darracq S.A בשנת 1904 ושמש כבוחן הראשי בחברה ועזר בהכנת המכוניות למירוץ "גביע גורדון בנט" שהתקיים באותה השנה.
שנת 1905, הייתה השנה המוצלחת שלו בקריירת המירוצים וההישג הכי בולט שלו היה שקבע שיא מהירות של 109.589, מייל לשעה שהם כ- 175.44 קמ"ש , נוהג על רכב Darracq automobile.

1936

איגוד עובדי הרכב בארה"ב מקיים את שביתת השבת הראשונה שלו
תמונה

איגוד עובדי הרכב ה UAW , שהמטה שלו בדיטרויט, ובשמו הרשמי האיגוד הלאומי של עובדי הרכב, התעופה ומיכשור חקלאי הוא אחד מאיגודי העובדים הגדול בצפון אמריקה, קרוב ל540,000 פעילים ולמעלה מ500,000 גמלאים בארה"ב , קנדה ופורטו ריקו מאוגד בכ 800 איגודים מקומיים, עם קרוב ל3,100 הסכמים עם כ2,000 שכירים.

האיגוד הייה בין הראשונים להכיר ולאגד עובדים אפרו אמריקאים. לאיגוד היו גם הצלחות הולכות וגוברות בארגון שביתות שבת, הראשונה במפעל GM באטלנטה אבל המפורסמת יותר כאמור, במפעל GM בפלינט, שביתה זו נמשכה עד לפברואר 1937, אחרי שמושל מישיגן פרנק מרפי תיווך והביא להכרה ולצרופם של עובדי GM לאיגוד ולא הרבה אחרי גם של קרייזלר.
תמונה

המטרה הבאה של ה UAW הייתה פורד מוטורס. הנרי פורד הבטיח " הUAW יאגד את עובדי פורד על גופתי המתה"
תמונה

פורד מינה את הרי בנט והטיל עליו את האחריות למנוע מהאיגוד להתקרב לחברה, ומחלקת השירות של פורד החלה לשמש גם כיחידה פנימית שעסקה באבטחה שכללה פעולות הפחדה וריגול בתוך החברה, וזכתה מהר מאד במוניטין של יחידה שמפעילה אלימות כלפי חברי איגוד ואוהדיהם.
עקשנותו של פורד החזיקה מעמד עד לשנת 1941 , כאשר לבסוף הסכים לחתום על הסכם קיבוצי עם ה- UAW.

ליל מנוחה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי amitexc » ב' דצמבר 31, 2007 12:18 pm

אפרופו פורד והסטוריה, פעם קראתי על קונספרציה של פורד והעופרת אך איני מצליח למצא את זה שוב ברשת,אם יש למישהו קישור אשמח לקרוא שוב.

בכל אופן,על לפי זכרוני דובר על כך שפורד רצו לשפר את ביצועי המנועים עם העלת יחס הדחיסה,היות וזה היה בלתי אפשרי ע"פ יצור הדלק בזמנו היה צורך בלהוסיף תוסף שיאפשר לדלק לעמוד בפני לחצים גבוהים יותר.
עם ניסוים התברר שעופרת משפרת את עמידות הדלק עם זאת היה ידוע עוד אז שהעופרת מסוכנת לבריאות ועלולה לגרום לנזקים מוחיים חמורים בלתי הפיכים.
עם זאת פורד ויצרנית הדלק העדיפו לשמור זאת בסוד למרות ההשלכות השליליות.

האינטרס של פורד הוא כמובן מנועים עם ביצועים גבוהים יותר,
ואילו האינטרס של חברות הדלק הוא שימוש גדול יותר בדלק עם שיפור מנועי הרכב.

עמית.
סמל אישי של המשתמש
amitexc
 
הודעות: 140
הצטרף: ה' נובמבר 22, 2007 6:24 pm

31 דצמבר

הודעהעל ידי AKICHU » ג' ינואר 01, 2008 12:59 am


31 בדצמבר

1986

טייס הניסוי הראשי של התעשיה האווירית מנחם שמול מבצע את טיסת הבכורה של הלביא (מטוס קרב "צבר"), לאחר כשבע שנים וחצי של פיתוח מואץ הוחלט לעצור את הפרוייקט ולפטר כ6,000 מהנדסים וטכנאים. ההחלטה נתקבלה לאחר שהתברר שישראל לא תוכל לממן את ייצורו לבדה, סירוב האמריקנים להשתתף כי הלביא נתפס כמתחרה ביצרני המטוסים שלהם, והטיעון החזק ביותר שח"א הלקוח היחיד של הפרוייקט הודיע כי יזמין רק 75 מטוסים חצי מהכמות שהוערכה. מוקדש לעודד פירסט שיצטנע ויגיד שיש לו חלק מזערי בפרוייקט.
תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=zWVxFZp-ZLc

והקשר המיוחד הטריומף של עודד והלביא שלו
תמונה

1987
מטוס ה-F-16D הראשון נמסר לחיל-האוויר
תמונה

מטוסי ה-F-16 מבצעים מגוון רחב של משימות מורכבות, החל מתקיפות בעומק שטח האויב וכלה בהשגת עליונות אווירית, וצברו קרדיט יוצא דופן בשורות חיל-האוויר.
שנה לאחר הגיעם כבר תקפו המטוסים את הכור הגרעיני בעיראק והביאו להשמדתו המלאה. במלחמת שלום הגליל השיגו המטוסים עליונות אווירית כשהפילו כ-40 מטוסים סוריים במבצע השמדת סוללות הטילים בבקעת הלבנון.
מאז ועד היום ממשיכים מטוסי ה-F-16 להשתתף במבצעים רבים ולמלא מגוון רחב של משימות.

1998
נווטת קרב הראשונה מסיימת את קורס הטיס ומוצבת בטייסת F-16 , היא הראשונה לענוד כנפי טיס מאז הוחלט להחזיר ולשלב בנות בקורס טיס זה קורה 21 שנים מאוחר מדי לי

שנה אזרחית טובה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי AKICHU » ד' ינואר 02, 2008 11:35 pm


ינואר 1

1919

אדסל פורד יורש את אביו הנרי פורד כנשיא חברת פורד, באותו היום החברה מכריזה כי היא תעלה את שכר המיניום ל6 $ ליום.
בהיותו בנו יחידו של הנרי פורד טבעי היה הדבר שאביו יטפחו ויכשירו על מנת שביום מן הימים ינהל את עסקי המשפחה.
תמונה

בשנת 1915 הוא התמנה למזכיר החברה כשמשנת 1919 ועד לשנת 1943 כאמור היה נשיא חברת פורד.

1937

חלה חובת התקנת שמשוות בטיחותיות בבריטניה, להבדיל מזכוכית רגילה המתנפצת לאלפי חתיכות קטנות, שמשה בטיחותית אמנם נסדקת אך נשארת שלמה או נשברת בחתיכות גדולות.
השמשות המקובלות הן בעלות מבנה סנדוויץ' המורכב משתי שכבות זכוכית ובאמצע שכבת פלסטיק שקופה וגמישה.
תמונה

שמשה זו פותחה לראשונה בשנת 1909 ע" הכימאי אדוארד בנדיקטוס הצרפתי,.
תעשיית הרכב לא אמצה את השמשה הזאת מייד, ובתחילה השתמשו בפטנט זה במסכות אב"כ.

1942

ארה"ב אוסרת יצור מכוניות ומשאיות לשימוש אזרחי. על כל היצרנים לייצרם אך ורק לטובת המאמץ המלחמתי בסוף דצמבר פסק הייצור, והמפעלים הוסבו לצורך יצור פצצות, ג'יפים, משאיות צבאיות ועוד.

לינקולן זפיר 1942 ייצור אחרון 31 בינואר
תמונה

ייצור אחרון נאש 600 1942
תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=3_8lGrynHo0

1950

מוקם פיקוד הנ"מ. למפקדו הראשון מתמנה איש חיל-האוויר, אל"מ בוריס סניור (אל-דור). התעצמותו של חיל-האוויר המצרי והחשש מפני הפצצות בעומק ישראל מגבירים את חשיבותו של פיקוד הנ"מ, והוא מוכפף ישירות לסגן הרמטכ"ל. מערך ההתרעה כולל רשת של תצפיות קרקעיות ושלד של תחנות מכ"ם, וכן מועמדים לרשות הפיקוד תותחי נ"מ, יחידות בלונים וחדר המבצעים המרכזי של חיל-האוויר.

רית'און MIM-23B הוק בשירות החל משנת 1965 מוקדש לירון
תמונה

1958

במהלך מלחמת סיני, ב-4 בנובמבר 1956, החלו לטוס שני מסוקי הסער הראשונים של חיל-האוויר, מדגם סיקורסקי S-55.
תמונה

לאחר שישה ימים הועברו המסוקים כגף מסוקים בפיקוד סרן אורי ירום. בגף היה גם מסוק מסוג הילר-360, אחד משני המסוקים הראשונים שנקלטו בחיל כבר בשנת 1951, אם כי מצבו הטכני היה ירוד ביותר.
בשנת 1957 נקלט רק מסוק קל אחד, מדגם אלואט II צרפתי,
תמונה

שהתקבל במתנה. למרות זאת הפך גף המסוקים, ב-1 בינואר 1958, לטייסת עצמאית בבסיס חיל-האוויר תל-נוף. במהלך אותה שנה נקלטו שלושה מסוקי סיקורסקי S-58
תמונה

שנקנו כמסוקים אזרחיים. עתה היה בידי חיל-האוויר מסוק סער בינוני, הטוב מסוגו בעולם באותה עת.

1964

"ארקיע" רוכשת שלושה מטוסי הנדלי פייג' הראלד. בעקבות הרכישה, חיל-האוויר מקים טייסת מילואים, להפעלת מטוסי החברה בשעת חירום במשימות תובלה ופינוי נפגעים.
תמונה

2 בינואר

1994

קרייזלר מציגה את המכונית מדגם ניאון, מכונית ספורטיבית פלסטית, חסכונית וקטנה (במושגים האמריקאיים), פופלרית בקרב הנהגים הצעירים.
תמונה

ליל מנוחה
אירית

מקורות
אתר חיל האוויר
מרחב אווירי
פרש
ויקיפדיה
ערוץ ההיסטוריה
אוסף התצלומים הלאומי
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הודעהעל ידי חן פרחי » ה' ינואר 03, 2008 11:46 am

רק תיקון קטן לדבריה של אירית בנוגע לקרייזלר נאון-היא לא היתה לא פלסטית ובטח לא ספורטיבית.
קרייזלר תיכננה את הנאון כמחליפתה של הדודג' שדאו ועל מנת לנסות להלחם באופוזיצייה היפנית-טויוטה קורולה,הונדה סיביק ומזדה 323.
העיצוב היה סה"כ מוצלח,ובו נוסתה לראשונה התפיסה העיצובית שקרייזלר עשו בה שימוש שנים רבות אחר כך-קבינה מוסטת לפנים,על מנת לאפשר תא נוסעים מה שיותר גדול.
לנאון פותח מנוע חדש,מודרני,בעל גל זיזים עליון כפול וראש מנוע בעל 16 שסתומים שפיתח הספק מכובד של 133 כ"ס.
אבל איכשהו המוצר שיצא לא היה "בשל" מספיק,והנאון היתה רחוקה ביכולתה מלהוות תחרות אמיתית ליפניות המובילות.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

הודעהעל ידי Tester » ה' ינואר 03, 2008 9:20 pm

חן,
אירית לא טעתה, היא הוטעתה.
התיאור שאירית נתנה הוא התאור שהאמריקאים נתנו לרכב.
תמונה
סמל אישי של המשתמש
Tester
 
הודעות: 57
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2007 6:46 am

הודעהעל ידי AKICHU » ו' ינואר 04, 2008 12:21 pm


3 בינואר

1989

התיחסות ראשונה לתחום האוטומובילה בכתב עת
במאמר מערכת בניו יורק טיימס מוזכרת לראשונה המילה אוטומוביליה.
תמונה

1921

סטודיבייקר הודיע שהוא מפסיק לייצר כירכרות. סטודיבייקר בראשית דרכו בשנת 1852 היה חנות לממכר כירכרות ועם השנים הפך ליצרן הגדול ביותר ליצור כרכרות ועגלות. בשנת 1897 החל לפתח את את הרעיון של כרכרה נטולת סוס "horseless carriage." .

בשנת 1902 החברה החלה לייצר מכוניות מונעות בחשמל.
תמונה

תמונה

ובשנת 1904 מכוניות מונעות בדלק.
סטודיבייקר דגם C 1904 הדגם העתיק ביותר של החברה שמונע בדלק.
תמונה

במהלך שנות העשרים המוקדמות, סטודיבייקר עדיין היה אחד מהשמות הגדולים בתחום התחבורה.
בשנת 1954 סטודיבייקר התמזג עם חברת פקארד מוטור.
תמונה

סטודיבייקר חדל לייצר בארה"ב בשנת 1963, ובקנדה בשנת 1966.

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=grmykVX7 ... re=related

1926

מזל טוב לילוד החדש פונטיאק
ג'נרל מוטורס מציגה את המותג פונטיאק,. פס הייצור החדש היה צאצא של חברת אוקלנד מוטור שנרכשה ע"י GM בשנת 1909.
תמונה

4 בינואר

1955

מוצגת הפקארד החדשה. אלו ימי הזהר של הקורבטים ות'נדרבירד מאותגרי כ"ס, פקארד משיבה מלחמה בדמות פקארד קריביין פתוחה, הפקארד V-8 הראשונה.
תמונה

הצגת בכורה של פנסים אחוריים מעוצבים – ראשיתו של עידן הסנפירים המפוארים.
תמונה

1990

Lincoln Town Car = מגזין Motor Trend מעניק לה את התואר "מכונית השנה"
תמונה

זו מכונית היוקרה הראשונה שזוכה בתואר זה מזה 38 שנים.

1996

ג'נרל מוטורס מכריזה על המכונית החשמלית EV-1 . למרות המכירות הדי צנועות, היא נחשבה למכונית החשמלית המודרנית הטובה ביותר בזמנה.
תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=cXDGpkco ... re=related

שבת שלום
אירית


מקורות
ערוץ ההיסטוריה
ויקיפדיה
מוזיאון סודיבייקר
מועדון הפקארד של AACA
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

5 בינואר

הודעהעל ידי AKICHU » ש' ינואר 05, 2008 1:31 pm

January 5th

1904

רנסום אלי אולדס מייסד את חברת אולדס מוטור בשנת 1899 במימון של סמואל ל. סמית' טייקון כלכלי.
אולדס ייצר את המכונית הריווחית ביותר בתחילת המאה 20 ה- Runabout בעלת מוט היגוי.
תמונה

בשנת 1904 הציע לילנד המהנדס הראשי של אולדס מוטור; שפתח מנוע קל יותר וחזק יותר להשתילו במכונית ובכך לשפר את ביצועיה באופן משמעותי, אולם אולדס סרב, דבר שגרם לתדהמתם של מממניו שבגין זה החליטו לדחוק את רגליו מחוץ לחברה.
אולדס הקים את חברת Reo Motor Car וחברת אולדסמוביל המשיכה בלעדיו.
תמונה
תמונה

הנרי לילנד המבריק לקחת את המנוע שפתח למישהו אחר.... שלימים האדיר קדילאק.

1924
וולטר קרייזלר, מנהל בכיר בג'נרל מוטורס וזכות ראשונים לו - מעבר מעידן מכוניות העץ למתכת., מציג את המכונית הראשונה שפתח.
תמונה

אחרי שעזה את GM בשנת 1920, החייה מחדש את חברת Maxwell Motor Company המתמוטטת.
מכונית הקרייזלר הראשונה של חברת מקסוול מוטור הוצגה לראשונה במלון קומודור בניו ורק ומשכה תשומת לב אדירה.
תמונה

בשנת 1925 שונה שם החברה ל Chrysler Corporation.

מבט מבדח על שחר התעשייה האוטומובילית – America on wheels – Early Automobiles מי אמר שהמצאנו את נהיגת השודים? מי אמר שכח סוס תמיד מחליף סוס? :)

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=Deq_Y55x ... re=related

1933

תחילת בנייתו של "גשר שער הזהב".
תמונה

גשר שער הזהב הוא גשר תלוי בסגנון "ארט דקו" ומחבר בין העיר סן פרנסיסקו למחוז מרין, ואחד מהאטרקציות הכי מזוהות עם העיר סן פרנסיסקו.
צבע הגשר הוא כתום-שני, הצבע נבחר על ידי האדריכל אירבין מורו בגלל השתלבותו הטובה בסביבה הטבעית וגם בגלל העובדה שהצבע מבליט את הגשר בזמן ערפל.
תמונה

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=5hfFOm2A ... re=related

שבת נפלאה
אירית

מקורות:
ערוץ ההיסטורי
ויקיפדיה
אתר גשר שער הזהב
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

6 בינואר

הודעהעל ידי AKICHU » ב' ינואר 07, 2008 1:02 am


ה- 6 בינואר

1917

בתצוגת המכוניות בניו יורק, סטודיבייקר חושפת מכונית סטודיבייקר סדן מצופה כמעט כולה בזהב, מכונית זאת הפכה לאגדה

1941

בנייתה של אוניית צי ארצות הברית מיזורי (BB-63) החלה ב-6 בינואר.
תמונה

היא נכנסה לשירות פעיל ב-11 ביוני 1944. במלחמת העולם השנייה השתתפה המיזורי בקרבות סביב איוו ג'ימה ואוקינאווה, ותקפה את האיים הונשו והוקאידו שמהווים חלק מיפן
המיזורי הייתה היחידה מבין ארבע האוניות שלא הוצאה משירות פעיל לאחר סוף המלחמה. היא השתתפה במלחמת קוריאה והוחזרה להספנה בשנת 1955. רק בשנת 1986 הוחזרה המיזורי לשירות פעיל, ונטלה חלק במבצע "סופה במדבר"
המיזורי הוצאה משירות פעיל בשנת 1992, ונמחקה מרשימות הצי ב-1995. כיום היא נמצאת בפרל הארבור שבהוואי ומשמשת כמוזיאון.

סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=puxVvU52368

1947

פאן אם מבצעת את הטיסה המסחרית הראשונה מסביב לעולם.

Pan American World Airways היתה חברת התעופה הראשית של ארה"ב משנת 1930 ועד התמוטטותה בשנת 1991.
תמונה

היא נוסדה כחברה לשרותי תעופה ימיים שבסיסה בקי ווסט פלורידה
Sikorsky S-42
תמונה

לחברה הייתה זכות ראשונים ללא מעט חידושים שעיצבו את תעשיית התעופה הבינלאומית בין הייתר מערכת הזמנות ממוחשבת.
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=9UkcqviVH3g

1973

מרצדס בנץ 770K , לכאורה מכונית התהולכה של אדולף היטלר נמכרה במכירה פומבית במחיר 153,000$, הסכום הגבוה ביותר שמכונית נמכרה בו בזמנו.

Mercedes-Benz 770K Pullman Cabriolet
תמונה

1980

ג'ימי קרטר מאשר סיוע לקרייזלר בסך 1.2 מיליארד$ על מנת לחלצה מפשיטת רגל. שלושת הענקים פורד GM וקרייזלר נפגעו בשנות ה70 מכיון שיצרנים יפנים מתחרים כמו הונדה וטויוטה גברו עליהם באיכות ובמחיר
תמונה

לאחר שהועזב מפורד, פנה דירקטוריון חברת קרייזלר לאיאקוקה איש עסקים כאריזמטי (אחראי ישירות למוסטנג של פורד המצליחה), בבקשה לעמוד בראשות החברה. קרייזלר עמדה באותה עת על סף פשיטת רגל ואיאקוקה לא היה בטוח ביכולתו להבריא את החברה. לבסוף הוא נענה וקיבל את התפקיד. למרות פעולות הבראה נרחבות שבצע הבין איאקוקה כי החברה לא תשרוד ללא יכולת לגיוס סכום משמעותי של הון להבראתה. הכרה זו הביאה אותו לקונגרס של ארצות הברית בשנת 1979 בבקשה לערבויות ממשלתיות להלוואות שקרייזלר ביקשה לקחת. צעד זה היה ללא תקדים בשעתו, והביא לביקורת חריפה על איאקוקה. הוא מצידו הצביע על הערבויות שנתן הממשל הפדרלי לחברות התעופה והרכבות, וטען שהתמוטטות קרייזלר תביא לאובדן משרות גדול בהרבה, ואכן הערבויות אושרו.

1993
ג'ון בירקס "דיזי" גילספי (Dizzy Gillespie), נגן חצוצרה, מוביל הרכבים, זמר ומלחין אפרו-אמריקני. נפטר ב-6 בינואר
תמונה

יחד עם צ'ארלי פארקר, מקס רואץ', באד פאוול ות'לוניוס מונק היה מהדמויות הבולטות בהתפתחות הבי-בופ והג'אז המודרני. גילספי היה נגן חצוצרה וירטואוזי ומאלתר מחונן.
סירטון: http://www.youtube.com/watch?v=VxDG2PwSlIU

ליל מנוחה
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

הקודםהבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron