על ידי חן פרחי » ה' דצמבר 27, 2007 5:51 pm
אירית הזכירה את הפורד טאורוס וכאן המקום להרחיב מעט על המכונית ששמרה על כבודה של פורד אמריקה.
הטאורוס תוכננה להחליף הן את ה LTD המיושנת והן את הפיירמונט הכושלת,ועל כתפיה הוטלה מעמסה כבדה במיוחד-להתחרות במכוניות הסאלון היפניות שמכירותיהם החלו לצבור תאוצה בתחילת שנות ה 80'-מזדה 929,הונדה אקורד וטויוטה קראון וקרסידה.
לצורך תיכנון הטאורוס נעזרו מהנדסי פורד ארה"ב במהנדסי פורד גרמנייה שהיו בעלי ניסיון רב בהרבה בפיתוח שילדות הנעה קדמית,והתוצאה היתה מכונית סאלון גדולה אך נאה בעלת ביצועים טובים והתנהגות כביש טובה בהרבה מהמקובל בתוצרת ארה"ב של אותם שנים.
הטאורוס זכתה להצלחה גדולה,עם רמת מכירות מצויינת,מה שמיקם אותה בטבלת 10 הנימכרות ביותר בארה"ב במשך כל השנים בהם יוצרה.
גירסה מיוחדת הראוייה לציון היא ה SHO שמנועה בן 3 הליטר פותח בסיוע ימהה היפנית,מה שסייע לו לפתח הספק מרשים של 233 כ"ס.
לארץ יובאה הטאורוס החל משנת 93' עד 95' בדגם הראשון ואילו הדגם שהחליף אותו,בעל המוטיבים האליפטיים נימכר עד סוף 98'.
בשנת 01' חודש יבוא הטאורוס ע"י דלק מוטורס,אולם הפעם ההצלחה היתה מועטה ולאחר שנה וחצי הופסק שיווקה.