נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי IVC » ד' מרץ 16, 2011 1:08 pm

בשנה האחרונה נודע כי משרד התחבורה, בשיתוף וייתכן שאף ביוזמת מועדון ה-5, פועלים לשינוי בתקנות רכב אספנות. בין היתר, קודמו הצעות ליצירת בידול בין מכוניות לפי שנתון, בדרך שתטיב בעיקר עם חובבי מכוניות ישנות מאוד שבדרך כלל גם יקרות מאוד. בנוסף, בוצעו צעדים שהיו מטיבים עם יבואנים וסוחרי רכב אספנות.

בשנה האחרונה נהלנו מגעים עם בכירים במשרד התחבורה בעניין ההצעות שהועלו, בתקווה למנוע מהן מלהגיע ליידי יישום. לשמחתנו, ההצעות בוטלו, ואנחנו יכולים לבשר על ביטול היוזמות שצוינו לעיל, ואשר אמורות היו לשנות את התקנות הקשורות לנושא האספנות בישראל, ולא לטובה. השינויים במכס אשר הוצעו, היו מטיבים עם מספר קטן של עוסקים בתחום - אך מנגד מרעים עם אנשים צעירים ומי שעושה צעדים ראשונים בתחביב. לשמחתנו נמנעה הטבה לאלו שהפרוטה מצויה בכיסם, על חשבון כלל העוסקים בתחום בישראל, וכן ההקלות לסוחרים למיניהם (היתר לייבא 2 מכוניות בשנה) בוטלו.

אין ספק שביטול ההצעות ימנע מסחור של תחביב זה בישראל. אנו נמשיך לעמוד על המשמר ולמנוע שינויים בתקנות האספנות, בעיקר דברים שאמורים להרע את תנאי העוסקים בתחום.
תמונה
אספני כלי הרכב הארצישראלים

דוא"ל לפניות:
ivc0707@gmail.com
סמל אישי של המשתמש
IVC
אספני כלי הרכב הארצישראלים
 
הודעות: 191
הצטרף: ג' דצמבר 04, 2007 5:17 pm

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ד' מרץ 16, 2011 2:51 pm

חדשות טובות ללא ספק, שכן המהלכים הללו היו בעלי פוטנציאל לא מבוטל לגרום נזק למאות אספנים,
במיוחד חובבי אספנות צעירים בתחילת דרכם וסתם כאלו שלא רוצים דווקא מכונית עתיקה.

למי שזקוק לתזכורת לגבי התגלגלות הפרשה, יכול לקרוא כאן וכאן.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי amitexc » ה' מרץ 17, 2011 9:04 am

אני לא חושב שמדובר בפגיעה בחובבי אספנות צעירים זה לא שחובב מתחיל ילך ליבא מוסטנג בגלל שהוא רק בחיתוליו ולאחר מכן יחפש איזה פורד שנת 50.
הפגיעה היא באנשים שחובבים כלי רכב אספנות משנות ה60+ ומעדיפים אותם על פני הנישה המוקדמת יותר.
מה שכן רצף הבקשות (הורדת הגבלת כמות כלי הרכב המיובאים ארצה) בהחלט מעידה על כיוון מסויים שאליו שאפו היוזמים.

בכל אופן חדשות טובות, תודה לכל האנשים שהשקיעו מזמנם על מנת למנוע צעד זה.
סמל אישי של המשתמש
amitexc
 
הודעות: 140
הצטרף: ה' נובמבר 22, 2007 6:24 pm

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי AKICHU » ה' מרץ 17, 2011 9:46 am

אני גם מסכימה עם לשון ההודעה בנוגע לצעירים ומתחילים מהטעמים הבאים:
סביר יותר ששנתונים של 60+ יהיו זולים יותר מאשר מתחת ל-60
תמיד טענתי שתחביב זה לא רק נועד למי שהפרוטה בכיסו ו/או מאותגר פנאי או לשכבת גיל מסוימת, אלא גם לצעירים, כל זמן שיהיו תנאים סבירים למימוש התחביב.
בידול כזה היה גורר גם גורמים אחרים, חברות ביטוח למשל, ליצור את אותו הבידול ואז למעשה לבטל הטבות שנועדו לסייע לממש את התחביב
אירית
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי zeev » ה' מרץ 17, 2011 9:12 pm

ההודעה הזו מיועדת לחברי אספני כלי הרכב הארצישראלים, חברי פורום זה, וגם אלה (ואולי בעיקר) אשר גולשים בפורום מועדון ה-5 וניזונים מטענותיו של דובר המועדון מר רון פז.
קראתי את משנתו של דובר מועדון החמש, וחייב אני לציין שאינני יודע מהיכן שולה הוא את פניני האינפורמציה אשר מתפרסמים על ידו.
המסמכים וההקלטות אשר ברשותנו מוכיחים שוב, שהיוזמה לא הייתה של משרד התחבורה אלא בפרוש של מועדון החמש והעומד בראשו (כך בדיוק מופיע הכיתוב במסמך). כאז כן עתה,
המסמכים שבידינו מתארים מצב שונה לחלוטין מזה אותו פירט בהרחבה הדובר. בעבר הצעתי להאשים אותי בעוולה שנקראת לשון הרע, לפעמים נראה כי יש במדינה שני משרד התחבורה,
שתי מערכות מכס או לפחות לפי דבריו של מועדון ה-5.

אציין כי בפגישה שערכנו ומסמך סיכום עדכני שהגיע אלינו בעקבותיה, נקבע באופן ברור כי ההצעות בוטלו, כפי שפרסם חברנו עמית ב-CF וכפי שמפורט גם בפורום זה. מיותר לציין כי את דבר
ביטול הגזרות פרסמנו מיד עם היוודע הדבר ולאחר קבלת אישור לפרסום מידי משרד התחבורה.

לסיכום, כפי שאומר הפתגם: אפשר לרמות מידי פעם מישהו, אבל אי אפשר לרמות תמיד את כולם. לפני זמן מה נפגשנו עם הפרסונה הבכירה במשרד הרלוונטי, לא הייתה שום הכחשה למסמך
המדובר בעניין היוזמה "הברוכה", וכן לא מי הוא אביה מולידה. כך או כך, לנו האמת ידועה והמסמכים הרלוונטיים כאמור שמורים אצלנו. - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ה' מרץ 17, 2011 10:02 pm

בהמשך לדברי הטעם של זאב, אוסיף כי ברצוני לשבח את דובר מועדון ה-5 על ניהול השיח בפורום של מועדונו.
אם תהינו אם יעמוד במשימה של דברור מועדון האספנות הגדול בישראל, הרי ששוב מוסר הספק: כשמגיעות שאלות
קשות ומסמכים הסותרים את טענותיו, הוא יודע להגיב כראוי - משמע להמציא שמות וכינויים לגופים אחרים ולהשמיצם,
במקום לענות לגופו של עניין. ממשיך ראוי אם כך לדוברי מועדון ה-5 מימים ימימה.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי zeev » ה' מרץ 17, 2011 11:48 pm

כדי שלא אטעה , הדובר והמצפצף זו אותה אישיות ? - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי zeev » ו' מרץ 18, 2011 9:22 pm

מה שנראה משם(מטעם המועדון) לא נראה מכאן(שאר הציבור) , וחבל שכך.

"משם" זה 800 חברים שמשלמים דמי חבר ובוחרים את נציגיהם. הם בטח לא "שאר הציבור". אז 800 טועים?
__________________
אלבום התמונות של המוסטנג 1966 הפלקון 1960 שלי והאוטובוסים (ליילנד רויאל טייגר צהוב וכחול)
http://community.webshots.com/user/benihasp

אני רואה שהדובר הקודם לא מפסיק להריע , ממש נפלא , 800 חברי מועדון החמש על נשיהם וטפם , לא כמות של מה בכך אבל גם לא זניח , וכמה כלי רכב יש להם ? אכן תחרות יפה , של מי יותר גדול . ואלה שמשלמים שם כסף הם לא " שאר הציבור " לשיטתו של הדובר הקודם , הם העילית והם יקבעו .
ואני חברות וחברים לא יכול שלא להזכר במשפט הישן והגס אשר כל כך מתאים לסיטואציה שנוצרה . " אכול חרא מאה מיליארד זבובים לא יכולים לטעות " - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי AKICHU » ו' מרץ 18, 2011 9:36 pm

ראה זאב, ללא קשר לחיבור לתחביב על כל רבדיו, כל מועדון והצרכים והתפיסה שלו.
שם מה שעיקר לרב זה "עזבו אותי באמא שלכם מפוליטיקה, העיקר החברותא הבידור" חלק קטן שעדיין נשאר ומחובר לזה לדעתי באמת מתכוון לטוב, אבל לא קולט שמה שטוב ועובד לא נוגעים בו, ואז יש את אילו שאחראים על הדוברות ופשוט מבצעים הוראות ויש כאלו מהעבר שהמילה האחרונה יותר חשובה להם מההיגיון הפשוט והתובנה הבוגרת.
הרי אף אחד לא באמת בדק מה 800 חושבים, ומסתמכים על קומץ שמגיע ומצביע.

ככה טוב להם? אז שיהיה - מה שלא טוב לנו אנחנו נתקן
פורים שמח
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי zeev » ו' מרץ 18, 2011 11:41 pm

אכן הטבת לבטא , אבל מה עם ההשלכות ? האמת גם לזה יש פתגם , על זה שמה שטיפש אחד מקלקל מאה חכמים לא יכולים לתקן . - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי חן פרחי » ש' מרץ 19, 2011 4:12 pm

רוב מהומה על לא מהומה.
גם לו ההחלטה הזו היתה מקבלת תוקף ועוברת, הרבה לא היה משתנה, אם בכלל.
בניגוד למה שסבורים, אין יבוא מסחרי של רכבי אספנות לארץ מהטעם הפשוט - אין קונים.
עשרות רכבי אספנות מוצעים למכירה, חלקם הגדול מיובא, ובודדות ביותר החליפו ידיים, וגם זה בהספד כספי גדול.
מה שנכון הוא, שבעת הזו אין שום טעם "לטלטל את הסירה" ולסור למשרד התחבורה כל שני וחמישי בבקשות שונות, וזה נכון הן לגבי ההקלות על היבוא והן לגבי הבקשה לכלול בתקנות האספנות משאיות מעל 12 טון.
מה שדרוש כרגע הוא שקט תעשייתי ותו לא.
סמל אישי של המשתמש
חן פרחי
 
הודעות: 112
הצטרף: ה' נובמבר 15, 2007 2:51 am

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי AKICHU » ש' מרץ 19, 2011 6:35 pm

חן פרחי כתב:מה שנכון הוא, שבעת הזו אין שום טעם "לטלטל את הסירה" ולסור למשרד התחבורה כל שני וחמישי בבקשות שונות
מסכימה
וזה נכון הן לגבי ההקלות על היבוא והן לגבי הבקשה לכלול בתקנות האספנות משאיות מעל 12 טון.
לא מסכימה לגבי המשאיות והראיה היוזמה שלנו בנושא רכב עבודה שאפשר הרחבת סטטוס אספנות לגביו כך שגם אמבולנסים כבאיות ועוד קבלו הזדמנות נוספת - כך גם לגבי משאיות מעל 12 טון - איך בזאת שום נסיון לשנות סטטוס אלא להרחיבו - אין לעשות איפה ואיפה כל כלי רכב בן 30 שנים ראוי להיות אספנות מהבחינה הזאת
מה שדרוש כרגע הוא שקט תעשייתי ותו לא.
מסכימה
טיפ לחיים : אף פעם אל תטוס בחברת תעופה שטייסיה מאמינים בגלגול נשמות
אושר משמעו: בריאות טובה וזכרון דפוק .
סמל אישי של המשתמש
AKICHU
 
הודעות: 2792
הצטרף: ב' נובמבר 19, 2007 5:41 pm
מיקום: חברה ב- IVC, עמותת חיל האוויר

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי רועי צוקרמן » ש' מרץ 19, 2011 7:02 pm

מסכים בהחלט לגבי השקט התעשייתי - עדיף שמשרד התחבורה יחשוב עלינו כמה שפחות, ושמשרד האוצר לא ייזכר כל שני וחמישי
על הטבות כאלו ואחרות מהן אנחנו נהנים "על חשבונו".
מנגד, אני לא מסכים לכך שהשינוי המוצע לא היה רציני: ברגע שמעניקים למשרד ממשלתי פתח לאפליה בין קבוצות אספנים שונות,
השמים הם הגבול ואני סמוך ובטוח שאחרי המהלך הזה, היו מגיעות גזרות נוספות למכוניות אספנות "מודרניות", גם כאלו שכבר
נמצאות כאן בישראל.
ואין מסחר באספנות? מספיק לפתוח את יד2, ולראות שם את מוכרי החלומות למיניהם שמציעים מכוניות אספנות נוצצות מחו"ל שאפילו
עוד לא הגיעו לארץ. מעניין שזה מתאפשר למרות שחל איסור על סחר ברכב אספנות, ושאסור לייבא יותר מאחת כל פעם. שירותי ייעוץ
לייבוא רכב אספנות, כן, בטח.
סמל אישי של המשתמש
רועי צוקרמן
צוות הניהול
 
הודעות: 2409
הצטרף: ו' נובמבר 09, 2007 10:39 am
מיקום: בנתיב הימני

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי zeev » ש' מרץ 19, 2011 9:27 pm

אני בהחלט מסכים לא לבחוש בחר...... אחרת יתחיל להסריח , ובעניין זה בלי ספק צודק חן פרחי בהסתייגות אחת , ואני קובע באופן נחרץ לא אנחנו יזמנו את ההליך , לנו נודע עליו לגמרי במקרה .
אני מניח שיותר מצב זה לא יוכל להתקיים ופעילות חשוכה מהסוג שראינו במקרה זה וגם במקרים קודמים לא תתקיים .
במה שקשור ביבוא רכבי אספנות הנושא נבדק ותוצאת הבדיקה היא כדלקמן : יבוא רכב באופן אישי כמובן מותר אחת לשנה מצב זה לא השתנה , מותר לעזור לחבר ביבוא , ברגע " שהעוזר "מקבל תשלום עבור ה"עזרה " זו עבירה .
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

Re: נמנעה אפליה בין אספני כלי רכב אספנות

הודעהעל ידי zeev » א' מרץ 20, 2011 1:52 pm

ורק עוד דבר מה , האם מישהו שאל לדעתי כאשר הציע להעביר את התקנה בדבר רישוי אחת לשנה ? ותסלח לי על הביטוי דפק אותי וכאלה שדומים לי קשות , אבל בהחלט הטיב עם אלה אשר מחזיקים רכב אחד או שניים . היינו בועדת הכנסת כאשר אושרו התקנות בעניין זה , לא רצינו להתנגד ולהרוס את השמחה , אם היינו מתנגדים אולי היה עוזר אולי לא .
טפלנו במשך מספר שנים בעניין החלת תקנות האספנות לרכב חילוץ ועבודה כידוע לך הנושא אושר , הבקשה באה מחבר ivc אשר ברשותו כבאית בעלת ערך היסטורי , שכן זה מה שחשוב , אנחנו בניגוד לאחרים עוסקים באספנות רכב נטו ומשאירים את האירועים הנוצצים , יבוא מכוניות מנקרות עיינים , וגם פעילויות מן הסוג שהוא בשולי החוק לאחרים .
ואגב ידידי אני לא זוכר ששמעתי ממך מילה טובה על הפעילות בעניין רכב חילוץ ועבודה , צריך לזכור שגם אנחנו כאחרים , ואולי אפילו יותר מאחרים מחוייבים לחברנו , גם הטיפול בעניין הגבלת ה - 12 טון למשאיות באה כתוצאה מבקשה שהוגשה כדי שנטפל בעניין , אין חולק שכבישי הארץ לא יסתמו ממשאיות ענקיות שינועו בכבישים אבל בשביל להציל עוד מספר כלים שנסעו בעבר בארץ כדאי.
לסיכום אנחנו נמשיך להגן על מה שהושג גם אם לא אנחנו השגנו זאת , לא נשב במשרד התחבורה ימים ולילות , אבל אם ניתן לבקשת חברנו להרחיב פה ושם דברים אשר בעבר לא נלקחו בחשבון למה לא . אלה אגב שמנפנפים כל הזמן שהם עשו והשיגו זאת שגיאה , מי שפעלו בעבר רובם כבר אינם נראים מזמן , מעניין מדוע .
אני מזמין אותך להגיב ברוח טובה אם כמובן ברצונך לסתר את דברי או חלק מהם , או כמובן לתת כבוד . בידידות - זאב
zeev
צוות הניהול
 
הודעות: 2344
הצטרף: א' נובמבר 11, 2007 11:47 pm

הבא

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 25 אורחים

cron