בשנה האחרונה נודע כי משרד התחבורה, בשיתוף וייתכן שאף ביוזמת מועדון ה-5, פועלים לשינוי בתקנות רכב אספנות. בין היתר, קודמו הצעות ליצירת בידול בין מכוניות לפי שנתון, בדרך שתטיב בעיקר עם חובבי מכוניות ישנות מאוד שבדרך כלל גם יקרות מאוד. בנוסף, בוצעו צעדים שהיו מטיבים עם יבואנים וסוחרי רכב אספנות.
בשנה האחרונה נהלנו מגעים עם בכירים במשרד התחבורה בעניין ההצעות שהועלו, בתקווה למנוע מהן מלהגיע ליידי יישום. לשמחתנו, ההצעות בוטלו, ואנחנו יכולים לבשר על ביטול היוזמות שצוינו לעיל, ואשר אמורות היו לשנות את התקנות הקשורות לנושא האספנות בישראל, ולא לטובה. השינויים במכס אשר הוצעו, היו מטיבים עם מספר קטן של עוסקים בתחום - אך מנגד מרעים עם אנשים צעירים ומי שעושה צעדים ראשונים בתחביב. לשמחתנו נמנעה הטבה לאלו שהפרוטה מצויה בכיסם, על חשבון כלל העוסקים בתחום בישראל, וכן ההקלות לסוחרים למיניהם (היתר לייבא 2 מכוניות בשנה) בוטלו.
אין ספק שביטול ההצעות ימנע מסחור של תחביב זה בישראל. אנו נמשיך לעמוד על המשמר ולמנוע שינויים בתקנות האספנות, בעיקר דברים שאמורים להרע את תנאי העוסקים בתחום.