על ידי אריהג » ש' יוני 24, 2017 4:04 pm
פגושים אלה הותקנו בפיאט 14 מנוע 1600. המנוע המוגדל והפגושים סופגי האנרגיה מצביעים, ככל הנראה, על "פזילה" של פיאט לשוק האמריקאי. (בימים ההם ולמעשה עד היום, ההאמריקאים אהבו מכוניות בתצורת "שלוש קופסאות", גם אם קטנות). מנוע זה היה בעל שני גלי-זיזים עליונים. פגושים אלה הגיעו לוולוו מאוחר יותר, רק החל משנת 1974, אבל בוולוו החליטו להתקינם בכל הדגמים, גם הפשוטים ובעלי המנוע B20 ארבעה צילינדרים, ולא רק בדגמים המפוארים ובעלי מנוע ה- B30 בעל ששת הצילינדרים.
דגמי 1600 הגיעו לארץ בכמות של יחידות ספורות בלבד.
לא זכור לי שאיזושהי פיאט 124 1600 שימשה ללימוד נהיגה.
פיאט 124 רבות שימשו ללימוד נהיגה, רובן בנפח 1200 ומיעוטן בנפח 1400.
פיאט 124 בנפחי 1400 ו- 1600 שווקו גם עם תיבת הילוכים אוטומטית.
אני למדתי נהיגה בפיאט 124 1200. מכונית טובה מאוד!
מנוע 1200 זה, של פיאט, הותקן מעט מאוחר יותר בסיאט, דגם רונדה.
המנוע היה אמין והיו לו ביצועים כלל לא רעים לזמנו.
אח"כ סיאט נטשו את פיאט, חברו לפולקסווגן ומאז התקנו בסיאט רונדה מנועי 1200 של פורשה, מנועים שעברו אח"כ לסיאט איביזה.
מנועי פורשה היו חדשניים יותר, לשעתם, ו"על הנייר" השיגו ביצועים עדיפים.
במציאות אינני בטוח שהטיעונים לעדיפות בביצועים ובאמינות באו לידי ביטוי מעשי.