על ידי אריהג » ג' אוגוסט 08, 2017 9:29 pm
החידוש ברכב זה היו בלמי הדיסק הקדמיים. הרכב נודע כרכב קל לאחזקה, בעל ביצועים סבירים וצריכת דלק נמוכה. מנוע בנזין בנפח של 1,130 סמ"ק. המנוע הפיק 53 כ"ס. אח"כ הוגדל יחס הדחיסה וההספק עלה ל- 59 כ"ס. המכונית תוכננה מחדש לחלוטין. בסיס הגלגלים היה ארוך יחסית. הגלגלים מוקמו בקצוות המכונית. גם המנוע תוכנן מחדש, 4 צילינדרים בטור, רוחבי, ומתחתיו תיבת ההילוכים - החדשה אף היא. למנוע ולתיבת ההילוכים היה אגן שמן אחד ושמן המנוע סיכך גם את תיבת ההילוכים. פז'ו העדיפו, שהנעת מאוורר הרדיאטור לא תהיה חשמלית ולכן השתמשו ברצועה מפותלת שכונתה בארץ "שמיניה". המרחב הפנימי היה גדול, יחסית והנסיעה היתה רכה ונעימה. מוט ההילוכים היה בהגה. יוצרו 1,600,000 פז'ו 204. אחת מהן היתה שלי, יד שלישית, מודל 1971. בארץ מנסיוני, כדי שהמכונית תיחשב "קלה לתחזוקה", צריך היה להקפיד כדלקמן: 1. כיוון ששמן המנוע שימש גם את הגיר - ובארץ חם ולח, להחליף את השמן לעתים תכופות יותר מהוראות היצרן, ואז לא יתקלקל הסינכרומאש של ההילוך השני - כפי שקרה לי. 2. להקפיד באופן סדיר לבדוק את הבלמים האחוריים, ואז לא יקרה מה שקרה לי - בלם ימני אחורי מחליט מדי פעם לבלום למרות שהרכב בנסיעה. 3. וזה הסעיף החשוב ביותר: לקנות רק מיד ראשונה, כאשר ניתן לבטוח בו שהקפיד תמיד למלא רק נוזל קירור מקצועי - ולא מי ברז. המנוע כל-אלומיניום. שלא יקרה מה שקרה לי; פקונג ראש נשרף, הראש התעקם ולקח שבועיים לעשות לו מילוי והשחזה ולבצע בדיקות עד שלא דלפו מים. עניין זה גרר טעות של המוסך, ראש המנוע נהיה "חדש" ולכן, באחד הטיולים שהצריכו טיפוס מאומץ לזכרון יעקב - נשברו רינגים של אחת הבוכנות. כלומר - טרם שהרכיבו את ראש המנוע המתוקן - המוסך היה צריך לכל הפחות להחליף את כל הרינגים של ארבע הבוכנות לחדשים. וחוץ מזה, מרקיז, הכל בסדר.
- קבצים מצורפים
-
- פז'ו 204.doc
- (32 KiB) הורד 426 פעמים