אופך רקורד 1500 1959 שתי דלתות.

הבמה שלכם לכל נושאי האספנות בארץ ובעולם

אופך רקורד 1500 1959 שתי דלתות.

הודעהעל ידי אריהג » ד' אוגוסט 23, 2017 9:17 pm

היתה ברשותי כזאת, בתחילת שנות השמונים. נראתה טרנטה אך תיפקדה היטב. מערכת חשמל 6 וולט טובה ואמינה אך רגישה לכניסה מהירה לשלוליות. ממתינים לשמש והמנוע מותנע בנגיעה. שלושה הילוכים קדמיים בהגה. מרווח עצום בתוך הרכב ובתא המטען (וגם בתא המנוע). זו שברשותי הוזנחה חיצונית אך נסעה מעט - יחסית. נפח המנוע "שלי" היה 1,500 סמ"ק, זהה במבנהו למנועי ה- 1,700 סמ"ק. בלוק ברזל ובלוק ברזל. פשטות ואמינות מופלגות. שעון זמן שהפסיק לפעול כעבור יממה. לאחר אכזבה ראשונית החלטתי להביט בשעון מקרוב. להפתעתי גיליתי בתחתיתו "מנואלה" קטנה. עם משיכתה למטה - ניתן היה לכוון את המחוגים לשעה המדויקת.הכנסת המנואלה ב"קליק" כלפי מעלה אפשרה בסיבובים רבים ימינה לכונן את הקפיץ. לאחר כינון הקפיץ משך זמן רב, כשכמעט התיאשתי וכשכמעט יצאתי מהנחה שהקפיץ שבור - כינון הקפיץ הגיע לסופו ונעצר ואז שמתי לב שהשעון פועל וכשמקשיבים שומעים את התקתוק שלו. תהיתי מדוע כינון הקפיץ נמשך זמן רב ואז שמתי לב לכיתובים בלוח השעון. כולם בגרמנית ובשורה התחתונה נכתב Tage 8 כלומר בעברית שמונה ימים - אתה מכונן את הקפיץ והשעון יפעל משך שמונה ימים. מדוע? לא בגלל חג החנוכה, אלא בגלל האופי ה"יקי" של הגרמנים. השעון יפעל שבוע, וביום השמיני נא לכונן את הקפיץ. רדיו השפופרות פעל!! אבל כזכור לכם, אם רציתם לתפוס תוכנית או חדשות ברדיו - סביר שהייתם מפספסים את ההתחלה; עד שהשפופרות היו מתחממות....משנוכחתי כי אין באפשרותי להחזיק בו-זמנית גם באופל וגם ב- NSU 1200 מודל 1973 - פרסמתי את שתיהן למכירה מתוך תקוה שיקנו את ה- NSU. דווקא בעלים של נגריה קנה את האופל כי היה זקוק למנוע כדי להתקינו במלגזה. זאת לאחר שבדק מנועים רבים של אופל, כולל בנפח 1,700 סמ"ק והתייאש מכך שהיו גמורים. נתן לי מחיר טוב מאוד אך משראה דמעות בעיני - הבטיח כי ימשיך לחפש מנוע סביר להתקנה באופל ולא יגרוט אותה. עד היום אני מקווה שעמד בדיבורו...
קבצים מצורפים
אופל רקורד 1959.JPG
אריהג
 
הודעות: 746
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2011 6:27 pm

חזור אל פורום אספנות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron