פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

המכונית לא מניעה? האופנוע משתעל? הפורום הטכני נועד לכל שאלה ולתמונות של תהליכי שיפוץ

פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 4:16 pm

לפני שבועיים נפלו לידי 2 כלים שזקוקים לבית חם והרבה TLC, אחד מהם זה האופנוע הזה:
סוזוקי GS500 שנת 1997 בעל ר"פ ארוך ומכובד. היד הראשונה שלו הייתה בית ספר לנהיגה, לפי הרישומים הוא עף משם די מהר.
מאז הוא החליף עוד כמה ידיים שכמו עם רוב הכלים מסוג זה, אף אחת מהן כנראה לא הייתה אוהבת במיוחד, היה אצל בחורה, נמכר לשבוע לאיזה חמור שפירקו לו ממנו חלקים והוא החזיר אותו למוכר (זה שגם אני קניתי ממנו) והוא העמיד אותו מתחת לבית, שם הוא עמד איזה שנה וחצי.
ובמצב זה הגיע אליי.

נכון שרבים יגידו למה לא מצאת כלי יותר שמור, יותר חדש וכו, ונכון שמדובר במועמד הכי פחות סביר לשיפוץ, אבל הGS500 דור ראשון הוא אחד האופנועים האהובים עליי, ולאור העובדה שהכלים האלה נעלמים בקצב מפחיד, רציתי להציל אחד לפני שיעלמו לגמרי, והכלי הזה הולך לשמש אותי גם ביומיום. לבינתיים בכל מקרה.

בעמודים הבאים האופנוע, שטרם בחרתי לו שם (הצעות יתקבלו בברכה), הולך לעבור תהליך השמשה יסודי החל מהמכאניקה דרך מערכת החשמל ועד לקוסמטיקה על מנת להחזיר אותו לימי תהילת העבר שלו.

תיהנו!
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 4:21 pm

ככה מצאתי את האופנוע- עזוב, מוזנח ומרופט, ובמצב זה העלינו אותו על עגלה של חבר בדרך לביתו החדש:

14032013592.jpg
14032013592.jpg (202.03 KiB) נצפה 12254 פעמים


בהדמנות זאת אני רוצה להודות לפקחית של עיריית תל אביב שהרשתה לנו לחנות על מדרכה באיזור שגודר למרתון תל אביב ואפילו השגיחה שפקחים אחרים לא יעשו בעיות- תודה!

תמונות ראשונות של האופנוע באור יום, מנסים להעריך את גודל הנזק:

15032013594.jpg
15032013594.jpg (204.5 KiB) נצפה 12254 פעמים


15032013593.jpg
15032013593.jpg (209.55 KiB) נצפה 12254 פעמים


מי מזהה את הבטן בתמונה?

15032013595.jpg
15032013595.jpg (180.64 KiB) נצפה 12254 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 4:28 pm

לפי הספרים של האופנוע ערכתי רשימה של תיקונים/ שיפוצים/ השלמות של חלקים חסרים שהאופנוע דורש.
והרשימה נהייתה ארוכה... מאוד.

26032013701.jpg
26032013701.jpg (167.93 KiB) נצפה 12251 פעמים


רוב הדברים ברשימה, אגב, אלו דברים שדורשים תיקונים קטנים או תחזוקה שוטפת, וחלקם דברים שאני מעדיף להחליף עכשיו בשביל השקט הנפשי שלי בהמשך.

איביי נפתח, חשבון הבנק איבד מנפחו, וערימות של חלקים יפנים החלו לזרום ארצה.
אבל עד שיגיעו כולם, ואפשר יהיה להתחיל לעבוד על חלקים מכאניים ולעשות את החשמל, צריך למצוא במה להעסיק את עצמי- וכרגע זה אומר תיקונים לפלסטיקה היפנית המזדקנת.

בתמונה הראשונה של האופנוע על העגלה אפשר לראות שחסרה לו העדשה של הפנס האחורי, מה שאי אפשר לראות זה שחסרה גם חתיכת פלסטיק מעל הפנס שמחברת ומשלימה את שתי החתיכות של הפיירינג- את שתיהן גנבו לבעלים הקודם בביקור באופקים- תודה אופקים!

את הפנס הישגתי בגרושים באיביי, אבל את החתיכת פלסטיק המסכנה הזאת אי אפשר למצוא בשום מקום!
אין במשחטות בארץ, אין באיביי, ואם יש, אז במחירים מופקעים.

הישועה במקרה הזה הגיעה מחבר בפורום פולגז, שאפילו הביא לי את החלק עד פתח תקווה ולקח על זה מחיר שווה לכל נפש- תודה!

אבל החלק לא היה שלם וראוי לשימוש במצבו, גם התושבות של החלק בפיירינגים של האופנוע לא היה מדהימות ונזקקו לתיקון, אז ניצלתי את הזמן הפנוי שהיה לי בסופ"ש ובחג בשביל לתקן את החלקים בהלחמת פלסטיק.

ככה קיבלתי את החלק:

23032013612.jpg
23032013612.jpg (112.55 KiB) נצפה 12251 פעמים


23032013614.jpg
23032013614.jpg (144.44 KiB) נצפה 12251 פעמים


האוזניים שבורות, ואחד הזיזים מאחורה שבור, הקטע ההזוי הוא, שהשברים בפיירינגים שעל האופנוע תואמים בדיוק לשברים בחלק השלמה, והם אפילו היו באותו הצבע במקור :shock:
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 4:34 pm

מה עושים? מתקנים...

לפי החלק הקיים שרטטתי את הצורה של החלק כפי שהוא אמור להיות

23032013615.jpg
23032013615.jpg (132.38 KiB) נצפה 12251 פעמים


וגזרתי תבנית מקרטון דק.

23032013628.jpg
23032013628.jpg (131.72 KiB) נצפה 12251 פעמים


המכונית של השכן הזו**ן מהבניין ליד שכל הזמן מנסה לחנות בחנייה שלי תרמה בעל כורחה טסה לפרויקט.

23032013616.jpg
23032013616.jpg (146.19 KiB) נצפה 12251 פעמים


השלב הראשון בהכנה להלחמה הוא הסרה של צבע ישן ומזהמים מהחלקים. צבע ומזהמים שיתערבבו עם הפלסטיק של ההלחמה יצרו נקודות חלשות שיגרמו בתורם לשברים. לכן גם חשוב לנקות את הקצה של המלחם לעתים תכופות.

23032013619.jpg
23032013619.jpg (216.37 KiB) נצפה 12251 פעמים


באמצעות מכשירים שמוצאים בדר"כ במרתפים אפלים של ה-CIA ובערכה של כל מוהל ממוצע חתכתי מהטסה חתיכות להשלמה ותיקון.

23032013620.jpg
23032013620.jpg (163.96 KiB) נצפה 12251 פעמים


בעזרת סכין הובי סימנתי את המשטח המיועד לחיתוך

23032013622.jpg
23032013622.jpg (119.56 KiB) נצפה 12251 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 4:40 pm

ובאמצעות המכשיר הנורא מההודעה הקודמת חתכתי אותו

23032013624.jpg
23032013624.jpg (119.47 KiB) נצפה 12251 פעמים


עם שופין עדין הסרתי את השאריות האחרונות של החתיכה הישנה והכנתי את החלק להשתלה

23032013625.jpg
23032013625.jpg (137.24 KiB) נצפה 12251 פעמים


מזווית אחרת

23032013626.jpg
23032013626.jpg (158.44 KiB) נצפה 12251 פעמים


ותפסתי את החתיכה החדשה בהלחמה ראשונית

23032013629.jpg
23032013629.jpg (247.57 KiB) נצפה 12251 פעמים


התפיסה הראשונית מקרוב

23032013630.jpg
23032013630.jpg (214.09 KiB) נצפה 12251 פעמים


וההלחמה הסופית. בתמונה אפשר לראות גם את התפיסה הראשונית של החלק החדש בצד השני

23032013632.jpg
23032013632.jpg (250.93 KiB) נצפה 12251 פעמים


הלחמה סופית של הצד השני

23032013634.jpg
23032013634.jpg (205.13 KiB) נצפה 12251 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 4:46 pm

ההלחמה מלמטה

23032013636.jpg
23032013636.jpg (200.31 KiB) נצפה 12251 פעמים


עיבוד ראשוני של החלק המלוחם

23032013637.jpg
23032013637.jpg (265.17 KiB) נצפה 12251 פעמים


עיבוד סופי לפי התבנית קרטון

23032013638.jpg
23032013638.jpg (296.92 KiB) נצפה 12251 פעמים


השתלת הזיז- יכולתי פשוט להלחים אותו לחלק מלמטה ולהימנע מחיתוכים, אבל השטח מגע בין שתי החתיכות היה קטן והחלק היה נשבר שוב במהרה. לכן העדפתי לעשות חריץ לצד השני ולבצע את ההלחמה מהצד החיצוני. בתמונה אפשר לראות את החריץ ואת הזיז שהוכן להשתלה.

26032013678.jpg
26032013678.jpg (223.74 KiB) נצפה 12251 פעמים


בדיקת התאמה

26032013681.jpg
26032013681.jpg (160.98 KiB) נצפה 12251 פעמים


תפיסה ראשונית של הזיז

26032013683.jpg
26032013683.jpg (209.12 KiB) נצפה 12251 פעמים


הלחמה ועיבוד סופיים

26032013685.jpg
26032013685.jpg (175.67 KiB) נצפה 12251 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 4:53 pm

הפלסטיקה של האופנוע עברה חיים קשים, נסדקה, תוקנה ונצבעה כבר בעבר.
תיקון של שני סדקים קרובים, הגדול מבינהם תוקן בעבר ונשבר שוב.

24032013642.jpg
24032013642.jpg (158.82 KiB) נצפה 12250 פעמים


ניקוי של האיזור מצבע

24032013644.jpg
24032013644.jpg (156.41 KiB) נצפה 12250 פעמים


ניקוי של התיקון הקודם, העבודה שעשו ממש לא רעה בהתחשב בעובדה שמי שעשה אותה כנראה היה עיוור ופיסח

24032013646.jpg
24032013646.jpg (179.82 KiB) נצפה 12250 פעמים


ניקוי חומר המילוי מתוך הסדק

24032013647.jpg
24032013647.jpg (159.3 KiB) נצפה 12250 פעמים


ניקוי החומר מילוי מהצד הפנימי

24032013648.jpg
24032013648.jpg (145.88 KiB) נצפה 12250 פעמים


הלחמה של שני הסדקים

24032013650.jpg
24032013650.jpg (190.12 KiB) נצפה 12250 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 5:00 pm

תיקון מסיבי של החלק מאחורה

24032013651.jpg
24032013651.jpg (193.14 KiB) נצפה 12250 פעמים


עיבוד מקדימה

24032013653.jpg
24032013653.jpg (163.76 KiB) נצפה 12250 פעמים


עיבוד מאחורה רק באיזור שבו החלק בא במגע עם חלקים אחרים

24032013655.jpg
24032013655.jpg (204.33 KiB) נצפה 12250 פעמים


תיקון סדק של ה"אוזן" שתופסת את החתיכת השלמה האמצעית
בתמונה לא רואים את הסדק כל כך

24032013657.jpg
24032013657.jpg (109.14 KiB) נצפה 12250 פעמים


ההלחמה של ה"אוזן"

24032013661.jpg
24032013661.jpg (143.19 KiB) נצפה 12250 פעמים


עיבוד ההלחמה

24032013663.jpg
24032013663.jpg (178.62 KiB) נצפה 12250 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 5:05 pm

השלמה של החריץ שלתוכו נכנס הזיז של החתיכה שמחברת את הפיירינגים מאחורה.
החריץ הוא בערך באמצע של הפלסטיק, לכן צריך לשייף את הפלסטיק על מנת שההשלמה תהיה נכונה ובגובה הנכון.

25032013672.jpg
25032013672.jpg (156.48 KiB) נצפה 12250 פעמים


החתיכה שממנה תיעשה ההשלמה לפני חיתוך ועיבוד. החריץ נחתך מראש.

26032013686.jpg
26032013686.jpg (152.64 KiB) נצפה 12250 פעמים


החלק חתוך, מעובד לצורה הרצויה ומוכן להשתלה

26032013690.jpg
26032013690.jpg (294.04 KiB) נצפה 12250 פעמים


תפיסה ראשונית של החלק למקום

26032013692.jpg
26032013692.jpg (209.49 KiB) נצפה 12250 פעמים


עיבוד אחרי ההלחמה

26032013693.jpg
26032013693.jpg (163.1 KiB) נצפה 12250 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ו' אפריל 05, 2013 5:10 pm

החלקים מוכנים להרכבה
תיקנתי גם סדקים בפיירינג בצד השני, אבל הם לא מתועדים בעיקר כי אני רוצה להחליף את החלק.

24032013664.jpg
24032013664.jpg (173.13 KiB) נצפה 12250 פעמים


בתמונה אפשר לראות "אוזן" שהשלמתי בפיירינג השני שלא תועד.

24032013665.jpg
24032013665.jpg (182.99 KiB) נצפה 12250 פעמים


24032013666.jpg
24032013666.jpg (190.79 KiB) נצפה 12250 פעמים


החלקים מונחים לבדוק התאמה. מסתבר שהטולורנסים של העבודה שלי הרבה יותר מדוייקים מהמקוריים, החלקים שמתחברים להשלמות שעשיתי יושבים הרבה יותר מדוייק מהחלקים שמתחברים בחיבורים המקוריים.
בתמונה החלק המרכזי נראה מעוות וחסר פרופורציה, אבל זאת רק השליה אופטית, ההתאמה של החלקים מושלמת.

26032013698.jpg
26032013698.jpg (177.15 KiB) נצפה 12250 פעמים


זהו להיום, עדכונים נוספים בהמשך.
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי רועי » ש' אפריל 06, 2013 6:49 am

עבודה נהדרת על כלי נהדר.

ה-GS500 זה האופנוע שאני למדתי עליו ועדיין יש לי בלב נקודה חמה אליו.
הכלים האלה שפעם היו נפוצים מאוד במחוזותנו הולכים ונעלמים מהנוף וראוי שמישהוא ישמר כמה להיסטוריה המוטורית של מדינתנו.

שוב, עבודה מהממת.
אז מה יש לנו...
סמל אישי של המשתמש
רועי
צוות הניהול
 
הודעות: 1076
הצטרף: ד' דצמבר 22, 2010 11:30 pm

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ש' אפריל 06, 2013 7:08 pm

תודה רועי, האופנוע הזה היה "ל" בעברו, וגם אני עשיתי את הבלתי מוגבל שלי על GS500, אבל מדגם חדש יותר.

תיקון הספידומטר- אין לי כוונה לשפץ אותו, רק להביא אותו למצב עבודה ולהחליף באחד במצב טוב יותר.
פירקתי את הלוח מכשירים לבדוק מה מצבם, מה מצב הכבלים שמניעים אותם, ועל הדרך לראות מה מצב החיווט שם באיזור.
אז המצב הוא כזה- יש חדשות רעות, רעות, ורעות קצת פחות. לוח המכשירים במצב אנוש, הוא התרסק ותוקן כלכך הרבה פעמים שכבר אי אפשר לדעת. נראה שהמד סל"ד הוחלף בחדש באיזה שלב כי הוא נראה פחות דהוי.
בחיווט רואים הרבה קומבינות, אני עדיין לא יודע עד כמה חמור המצב, צריך לפרק ולבדוק לעומק.
רמת ההזנחה של הכלי פשוט מדהימה, איך אנשים רוכבים ככה?? זה פשוט הורג אותי!
אני מתחיל לחשוב שאין מנוס מלמצוא אופנוע נוסף, חדש יותר או שמור יותר מורד מהכביש או אחרי תאונה כתורם איברים.

החיווט באיזור הפנס

29032013713.jpg
29032013713.jpg (198.63 KiB) נצפה 12230 פעמים


תושבת לוח המכשירים

29032013717.jpg
29032013717.jpg (147.54 KiB) נצפה 12230 פעמים


תמונה מזווית אחרת

29032013721.jpg
29032013721.jpg (163.25 KiB) נצפה 12230 פעמים


המד סל"ד- נפלה לו המחט, זו גם אחת הסיבות שפירקתי

29032013718.jpg
29032013718.jpg (202.54 KiB) נצפה 12230 פעמים


הספידומטר עצמו- הוא פצוע קשה, לא יודעים מה יש לו

29032013720.jpg
29032013720.jpg (177.07 KiB) נצפה 12230 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ש' אפריל 06, 2013 7:17 pm

פירקתי את המכשירים לסדר אותם קצת למצב עבודה, אני לא מתכוון לשפץ את הלוח מכשירים, הוא פשוט במצב קשה מדי, יש מספיק כאלה מסתובבים עדיין, אני אמצא אחד נורמלי יותר.

המד סלד- אני רוצה להדביק את המחט חזרה לתושבת שלה ועל הדרך לגרז ולשמן אותו. שימו לב שהמכשיר הוא "חד פעמי" ולא מיועד לפתיחה וסגירה חוזרת. (כנ"ל גם הספידומטר עצמו)
על המכשיר הייתה ג'יפה שחורה ויבשה, סוג של דבק, אולי RTV. בעזרת סכין סינית הורדתי אותה.

29032013723.jpg
29032013723.jpg (201 KiB) נצפה 12230 פעמים


הפתיחה של המכשיר- מתחילים בהרמת השוליים בעזרת מברג שטוח קטן

29032013724.jpg
29032013724.jpg (245.32 KiB) נצפה 12230 פעמים


והרמה וקיפול החוצה בעזרת שפיץ פלייר קטן שמיועד במקור לטבעות נעילה

29032013726.jpg
29032013726.jpg (216.51 KiB) נצפה 12230 פעמים


המכשיר פתוח מעל כתבה על זוג פליטות ריאלטי שמספרות על כמה הן מעדיפות סקס בקיץ

29032013728.jpg
29032013728.jpg (169.6 KiB) נצפה 12230 פעמים


חזרה לנושא- שאריות שחורות של מה שנראה כמו פלסטיק טחון באיזור המייסב של המשקולת
ניסיתי לחפש את המקור של זה, אבל לא מצאתי משהו שבור מפלסטיק שחור, לכן ככל הנראה מדובר בגוף זר שחדר מבחוץ.

29032013730.jpg
29032013730.jpg (176.91 KiB) נצפה 12230 פעמים


ניקיתי את השאריות פלסטיק טחון, שימנתי את המייסבים, צבעתי את המחט בצבע קרוב למקורי שלה והדבקתי אותה למקום- המד סל"ך נראה בסדר ומתפקד מעולה.

29032013732.jpg
29032013732.jpg (172.03 KiB) נצפה 12230 פעמים


סוגרים את המכשיר חזרה בעזרת פטיש קטן

29032013735.jpg
29032013735.jpg (181.94 KiB) נצפה 12230 פעמים
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ש' אפריל 06, 2013 7:21 pm

המכשיר סגור

29032013746.jpg
29032013746.jpg (178.18 KiB) נצפה 12230 פעמים


הספידומטר פורק באותה צורה כמו הנ"ל, אבל הוא במצב אנוש, ה-Dial Face (יש לזה שם בעברית?) שבור ודהוי בצורה קשה

29032013750.jpg
29032013750.jpg (190.69 KiB) נצפה 12230 פעמים


שילוב של גלגלי שיניים מפלסטיק ומתכת וגריז שהתייבש לפני עשור וחצי גורמים לגלגלי שיניים להתחיל להיטחן ולפזר שבבים על כל המכשיר.

29032013751.jpg
29032013751.jpg (184.02 KiB) נצפה 12230 פעמים


הספידומטר מזווית אחרת- אפשר לראות את השבבי פלסטיק מגלגלי השיניים הנטחנים על כל חלק מתכתי במכשיר.

29032013752.jpg
29032013752.jpg (169.2 KiB) נצפה 12230 פעמים


ניקיתי שימנתי וגירזתי את הספידומטר, צבעתי את המחט, וסגרתי את המכשיר.
הלוח שעונים מורכב ומוכן לעבודה.

30032013755.jpg
30032013755.jpg (188.35 KiB) נצפה 12230 פעמים


על הדרך גם ניקיתי וגירזתי את הכבלים המובילים של הספידומטר והמד סל"ד וגם המוליכים שלהם.
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

Re: פרויקט Back To Life - סוזוקי GS500 מתחיל מחדש

הודעהעל ידי V8_וחצי » ש' אפריל 06, 2013 7:32 pm

היום עשיתי כמה בדיקות לנסות לקבוע מאיפה מגיע שמן לתא בעירה שגורם לאופנוע לעשן.
עקרונות ישנן 2 אופציות:
נזילה מגומיות השסתומים- לרוב נזילה קלה יותר שגורמת בעיקר לעשן לאחר ההתנעה בלבד, אשר נעלם לאחר שניה-שתיים.
אם גומיות השסתומים במצב ממש אנוש, הנזילה יכולה להימשך גם כאשר המנוע מתחמם.

אופציה שניה היא נזילה דרך הרינגים- נזילה דרך הרינגים נגרמת כאשר הרינגים שחוקים, דפנות הצילינדר שחוקות או תערובת של שניהם, והם מאפשרים לשמן לחדור לתא בעירה, להישרף, ולגרום לעשן -> מצב זה גם גורם לבריחת קומפרסיה לתוך הקרטר שמן -> וזה גורם ללחץ שמן גבוהה מדי שמוביל לפריצת אטמים ומחזירי שמן, ובריחה מוגברת של אדי שמן לתוך תיבת האוויר.

בלי להיכנס לתוך המנוע, יש כמה סימנים שצריך לחפש:
- האם העשן מפסיק לאחר מספר שניות כאשר המנוע בסרק
- האם המנוע מעשן בסל"ד גבוהה
- האם יש נזילות שמן קשות ונראות לעין
- כמויות חריגות של שמן מנוע בתיבת האוויר
- נזילות חריגות ואטמים פרוצים בעיקר בחלקו התחתון של המנוע
- נזילות ממחזירי שמן בחלקו התחתון של המנוע.

כיוון שעד היום האופנוע הונע לזמן קצר בלבד, זה מה שאני יודע עד כה:
האופנוע מעשן בסרק כמה שניות לאחר ההנעה הראשונית ומפסיק, כאשר הוא מתחמם הוא מעשן קלות גם בסל"ד גבוהה.
זה לא חד משמעי, לכן חיפשתי סממנים נוספים לבעיה.

פירקתי את מיכל הדלק על מנת לקבל גישה לתיבת אוויר בשביל לראות אם יש בה שמן, ועל הדרך בדקתי גם את הפילטר- אני מניח שלהחליף פילטר פעם בטיפול זה בקשה מוגזמת- הפילטר סתום לרמה שלא עובר דרכו אור גם מול שמש ישירה.

06042013783.jpg
06042013783.jpg (231.46 KiB) נצפה 12228 פעמים


בתוך תיבת האוויר יש שמן, אבל לא בכמות חריגה מדי

06042013786.jpg
06042013786.jpg (141.35 KiB) נצפה 12228 פעמים


06042013789.jpg
06042013789.jpg (184.21 KiB) נצפה 12228 פעמים


פירקתי את מכסה הגג"ש הקדמי על מנת להגיע למחזירי השמן, והתגלו בפני כמויות היסטריות של ג'יפה שחורה (תערובת של גריז שרשרת, שמן מנוע ולכלוכים שונים) למי שלא יודע, זה האיזור הכי מטונף בכל אופנוע עם שרשרת.

06042013779.jpg
06042013779.jpg (197.44 KiB) נצפה 12228 פעמים


אם רק אפשר היה למכור ג'יפה שחורה לפי משקל... יש פה מספיק בשביל לממן את המשך הפרויקט.
בכל מקרה, ניקיתי קצת את האיזור בשביל לראות האם יש נזילות ממחזירי השמן

06042013781.jpg
06042013781.jpg (180.91 KiB) נצפה 12228 פעמים


ואכן, מחזיר השמן של הגיר נוזל קלות, יכול להיות גם מבלאי טבעי. כל שאר מחזירי השמן מזיעים, יש גם הזעה מהאטם של מותחן שרשרת התזמון.

המסקנות הן לא חד משמעותיות, למרות שלכאורה יש מספיק ראיות להגיש כתב אישום נגד הרינגים, חלק מהנזילות יכלו להיגרם גם כתוצאה מבלאי טבעי של הכלי, לכן נראה שאין מנוס מבדיקת קומפרסיה ולחץ עוקה.

על הדרך בדקתי את השרשרת, גג"שים, ציר גג"ש קדמי.
השרשרת תקינה, לא חסר אפילו אורינג אחד, מדידה שלה לפי הספר מציבה אותה בטווח התקין.
גלגלי השיניים מראים שחיקה קלה בלבד, האחורי משום מה נראה שחוק קצת יותר מהקדמי.
למעט שינוי צבע, ציר הגג"ש הקדמי לא מראה כלל סימני שחיקה.

מבט למניפולדים מראה שהם יבשים כבר לגמרי (כך גם צנרת הדלק) והבזרל החליד, זה אומר רק דבר אחר- פירוק הקרבוטורים יהיה קל יותר מהצפוי.

06042013791.jpg
06042013791.jpg (187.32 KiB) נצפה 12228 פעמים


זה הכל להיום, עדכונים בהמשך...
סמל אישי של המשתמש
V8_וחצי
Original Gangsta
 
הודעות: 444
הצטרף: ש' דצמבר 01, 2007 10:03 pm
מיקום: Keepin' it Real

הבא

חזור אל פורום שפץ זאת בעצמך

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 6 אורחים

cron